MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 2:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 19111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw mar 17, 2005 6:39 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
krzstian pisze:
ponawiam pytanie czy ktoś orjętuje się jaki filtr można by zaadoptować do filtrowania rozgrzanego OR (mam na myśli filtry samochodowe lub takie które można w aucie bez problemu zamontować)


Musisz poszukać sklepu lub wytwórcy filtrów, ale nie FILTRONA. W Szczecinie jest jakiś specjalistyczny z wszystkimi sitkami świata. Mój kolega stosuje je jako wstępne z lepszym skutkiem w Mercedesach. Takie najprostsze, kątowe Filtrona przy nich wysiadają.

Może coś z techniki grzewczej? Mam na instalacji OO sprytny szklany z wkładem do czyszczenia, także bardzo gęsty.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 25, 2005 6:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
No i obudziłem dziś niedźwiedzia :lol:

Po kilku miesiącach, nie pamiętam już ilu, ale to było chyba w zeszłym roku, otworzyłem drzwi POTATO. Nalałem 3l ON. Akumulator po zimie był pusty jak bęben Rolling Stones'ów, więc z pomocą przyszło 124. Zaśpiewał po 200 m szarpaniny bez grzania świec, ale tym razem nie na D, a bieg wcześniej. Hałas & dym uspokoiły się po 15 minutach, a że w baku było jeszcze oliwa roślinna, to znajomy zapach uniósł się nad dzielnicą.

Sąsiad wyszedł zza płota i powitał mnie tymi słowy: "Oooo Michał, jak zapaliłeś, to od razu jeść mi się zachciało!", a pani Basia - sąsiadka miała już gotowe menu na kolację dla całej rodziny. Z cukrem i ze śmietaną.

W najbliższym czasie poczynię zapasy OR i sezon zacznę uważac za rozpoczęty. Tylko muszę jeszcze przeanalizować oferty dyskontów.

"To musiała być jakaś duża biedronka..." :lol:

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 25, 2005 7:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
U mnie w Biedronce chyba z okazji wzrostu sprzedaży OR kierowcom niezawodnych MB, wycofano ze sprzedaży baniaki 5 litrowe a sa tylko 3 litrowe. Ciekawe czemu ma to służyć [wscieklosc]
Heh ostatnio mnie coraz częściej kusi i spoglądam na półki z olejem. Może kiedyś skusze się na zalanie Harpagana "ekologicznym paliwem" [zlosnik]

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 25, 2005 9:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
(me: how) pisze:
Sąsiad wyszedł zza płota i powitał mnie tymi słowy: "Oooo Michał, jak zapaliłeś, to od razu jeść mi się zachciało!", a pani Basia - sąsiadka miała już gotowe menu na kolację dla całej rodziny. Z cukrem i ze śmietaną.


Dobre [zlosnik]
Miałem podobnie jak czasem do jawy 350 zamiast z miksolem mieszałem paliwo ze słonecznikowym - wszyscy nagle nabierali ochoty na frytki :) [zlosnik]

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91
BMW E32 '89


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 26, 2005 9:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
(me: how) pisze:
No i obudziłem dziś niedźwiedzia :lol:

Po kilku miesiącach, nie pamiętam już ilu, ale to było chyba w zeszłym roku, otworzyłem drzwi POTATO. Nalałem 3l ON. Akumulator po zimie był pusty jak bęben Rolling Stones'ów, więc z pomocą przyszło 124. Zaśpiewał po 200 m szarpaniny bez grzania świec, ale tym razem nie na D, a bieg wcześniej. Hałas & dym uspokoiły się po 15 minutach, a że w baku było jeszcze oliwa roślinna, to znajomy zapach uniósł się nad dzielnicą.
:

Zrobiłem to samo wczoraj .Przejechałem jakieś 100km
Niestety cały mój zapał prysł dziś rano .
Nie nazwałbym tego zapachem a...................SMRODEM.
Pierwsza myśl to ........jak coś tak śmierdzi to nie może być nic dobrego.
Rano nie chciał zapalić i po tak pięknie palonej zimie stwierdziłem jedno .
Żal mi auta i nie będę tego robić do momentu zamontowania drugiego zbiorniczka ot takiego tylko do zapalania i gaszenia ze zwykłym zaworkiem .
Szkoda silnika to nie jest nic dobrego.
Smród to jedno a dźwięki drugie -czegoś takiego nie słyszałem nawet w starym zajechanym silniku .Okropność .
Zapalać trzeba na ON i gasić też na ON.
Niestety jestem srodze rozczarowany choć po rozgrzaniu było ok to jednak zapalanie auta jest najwazniejszym egzaminem niezawodności podzespołów mechanicznym.
Zrobiłem mieszankę ok.10l ON i 16l OR.
Olewam to jednak do czasu rozwiązania problemu rozruchu.
PS.Sprzedam 100l OR :) cena 2zł/l

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 29, 2005 11:45 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 29, 2005 11:36 am
Posty: 13
Lokalizacja: 's-Hertogenbosch/NL
Może was zainteresuje tocząca się rozmowa na alt.auto.mercedes na podobny temat, polecam: http://tiny.pl/hr2p . Przy okazji witam wszystkich serdecznie przy okazji mojego pierwszego postu na tym forum.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 01, 2005 9:45 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Panowie znawcy mam pewien pomysł na rozruch ale potrzebuje wiedzieć jak działa zwykły włącznik na panelu przycisków ...........np. ten od szyby tylnej czy światła w kabinie czy to jest najzwyklejszy pstryk działa :) pstryk nie działa czy coś bardziej finezyjnego.
a teraz do rzeczy ........... kolega włączy mi dwa elektrozawory w instalację zasilania przed pompę paliwową i wepnie za nimi trójnik (taki zwykły do inst.gazowej(to trochę gorsze niż jeden trójdrożny ale tańsze)
włączniki będą pracować na zasadzie ON/OR i sprawa się chyba rozwiąże.Inna sprawa że gdybym znalazł trójdrożny ale gdzie ????
Myslę o tych włącznikach bo nie zeszpecą panelu :)
Koszt operacji to 140 zł czyli jeden zbiornik ON .(oczywiście dochodzi mała bańka z ON i przewód z bagażnika ale to drobiazg.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 01, 2005 11:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
przed pompe to pomiędzy filtrem a pompą czy między filtrem a zbiornikiem?
bo jeśli to drugie rozwiązanie to pozostaje OR w filtrze i nastąpi lipa..
myśle że trza by też gasić na ON..

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 01, 2005 11:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
gorex pisze:
przed pompe to pomiędzy filtrem a pompą czy między filtrem a zbiornikiem?
bo jeśli to drugie rozwiązanie to pozostaje OR w filtrze i nastąpi lipa..
myśle że trza by też gasić na ON..

Dokładnie tak jak piszesz.Trzeba gasić na ON.Dlatego przed wszystkimi urządzeniami układu zasilania musi być urz. do regulacji pozostaje tylko kwestia sterowania.jak to zrobić żeby było ładnie i praktycznie.
Jak jednym włącznikiem sterować pracą 2-ch urządzeń (takich samych ) to kwestia włączenia w obwód ale jak (nie jestem elektrykiem).

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 11, 2005 12:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
witam,
temperatura coraz wyzsza, zatem dolaczam do grona wielbicieli kartofli [zlosnik]

dolalem dzisiaj z 2l OR do prawie pustego baku, narazie tylko celem testu.
zainspirowala mnie wczorajsza lektura calego tego tematu. dowiadywalem sie o mozliwosc uzyskania przesmazonego oleju z sopockich smazalnii, pan w jednej z nich sie zapytal jaka firme reprezentuje, takze domyslam sie, ze konkurencja na rynku jest nie licha, co mnie troche zdziwilo... :roll:

w zaleznosci od efektow jazdy na miesznace ON/OR moze skonstruuje jakis filterek olejowy w garazu [zlosnik]
pozdrawiam

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 11, 2005 9:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Zmotywowałeś mnie musze przyznać, bo ostatnio wolne chwile poświęcam na składanie drugiego auta. Przez ostatnie tygodnie co podszedłem do POTATO, to albo nie chciał kręcić, albo kręcił bez efektu, a w baku tak pół na pół wg ostatnich notatek.

Kupiłem komplet świeczek, tym razem żadne DURATHERMY BOSCH'a tylko czeskie Iskry po 12,50/szt. Wkręciłem, podpompowałem przy pompie i zagadał za pierwszym obrotem! Bez żadnego ale! Myślałem, że będę chechłać i aż zgłupiałem.

Znowu jest git. Podejrzewam, że było tak pięknie, bo świeczki czyste i w końcu wszystkie sprawne. Smród idzie też od silnika, nie tylko z rury. Jak się nagrzeje, to jest straszny, chyba jak było zimniej to nie było tak czuć.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 10:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Witam witam wszystkich no i Golczewo dołączyło do projektu POTATO a raczej "PĄCZEK" bo olej po poączkach. Zalałem polski wynalazek C-330 olejem spalonym po pączkach i cyka jak zegarek ale ten zapach jest super [pub] zobacze jak na czystej oliwie zapali bo teraz miał troszke ropy ale jak nie da rady zapalić odrazu to go delikatnie starterem potraktuje normalnie bajer ten zapach i dwie piekarnie już załatwione tzn. olej już pobieramy.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 9:19 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Witam .Jestem po kilku dłuugich trasach na OR i muszę odszczekać to co napisałem wcześniej .To znaczy nie do końca bo te wszystkie świństwa dzieją się przy niskiej temp.otoczenia (wtedy kiedy temp otoczenia jest niższa niż 15C).Teraz kiedy powietrze ma ok20 C to nie jest tak źle .Waliłem trasy na 50 % mieszance a kilka razy na ok 80-90% i obiektywnie stwierdzam jest nieźle.Cały pomysł jest realny kiedy koniec trasy jakieś 10 km robisz na ON a wczesniejszą nawet na 80 -90 OR.Przelatałem tak sporo km i nic się specjalnego nie działo.Trasy miejskie to oczywiście ON i wtedy miałem wrażenie że silniczek był bardzo zadowolony ( inna sprawa że w zapasie nieźle jest miec końcówki wtrysku ale to wkomponowane w koszty ryzyko) Uzywane a sprawdzone końcówki wtrysków to niewielki wydatek .Jeden wniosek jest pewny nalezy zmienić technikę jazdy i uruchamiać na ON po nagrzaniu silnika leję do baku ku uciesze sąsiadów OR i walę trasę przed końcem pilnuję zeby zalac ON i tyle .Jednak frajda z tego że jeździ się za niewielkie pieniądze jest spora.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 12:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
nie sledze tego tematu az tak chocbardozmnei interesuje ale mam pytanie co do filtrów , czy nie zanieczyszcaja sie one bardziej???

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 12:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Gruu pisze:
nie sledze tego tematu az tak chocbardozmnei interesuje ale mam pytanie co do filtrów , czy nie zanieczyszcaja sie one bardziej???

Ja zanim to zrobiłem wymyłem zbiornik.Od tej pory nie miałem problemu.Filtr wstępny jest czyściutki.Problem chyba lezy w tym ze OR wypłukuje paskudztwo osadzone w zbiorniku przez lata jazdy na ON.Najlepiej to widać po wyjęciu i rozebraniu czujnika poziomu paliwa który w dolnej części był cały oblepiony paskudztwem.Po takim widoczku decyzja jest szybka i płukanie zbiornika konieczne.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 19111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl