MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 2:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 22, 2005 11:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam się ponownie i dorzucam kolejne nocne swoje 3 grosze odnośnie pytań o rzeczone 124.

jest tak, że ABS przy prędkościach rzędu 20 km w góre działczy całkiem spoko przy hamowaniu (czyt. nie czuć żeby coś złego się działo) jednak przy powolnej jeździe, w granicach 5 km/h lekkie przyciśnięcie pedału powoduje uczucie "skaczącej" pracy ABS-u, są też sytuacje, w których kontrolka ABS-u się załącza i niebardzo gaśnie ( do momentu wyłączenia stacyjki i uruchomienia ponownie)

Z góry dziękuje za pomoc ewentualną.

_________________
W124 2,5D '89

Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Na górę
Post: czw cze 23, 2005 12:55 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
A jestes pewny, ze to ABS, a nie koniec klockow, ew krzywe tarcze, bo cos dziwne rzeczy Ci sie przydarzaja.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 8:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
W kazdym nomrlanym samochodzie koniec klockow objawia sie (jesli posiada) zetknieciem sie kabelka idacego do masy i zapaleniem sie kontrolki, kotra swieci na stale, a nie gasnie po wylaczeniu silnika i zalaczeniu jeszcze raz :) Poza tym na kontrolce tej jest napisane ABS :) wiec raczej na logike biorac, chodzi mu o ABS :)))

P.S. Czy moze byc tak, ze ABS glupieje, z faktu slabych juz dosyc opon i do tego 2 innych z przodu i 2 innych z tylu ?

_________________
W124 2,5D '89



Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 11:10 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
dm pisze:
W kazdym nomrlanym samochodzie koniec klockow objawia sie (jesli posiada) zetknieciem sie kabelka idacego do masy i zapaleniem sie kontrolki, kotra swieci na stale, a nie gasnie po wylaczeniu silnika i zalaczeniu jeszcze raz :) Poza tym na kontrolce tej jest napisane ABS :) wiec raczej na logike biorac, chodzi mu o ABS :)))

P.S. Czy moze byc tak, ze ABS glupieje, z faktu slabych juz dosyc opon i do tego 2 innych z przodu i 2 innych z tylu ?


Po pierwsze koniec klocków objawia się zapaleniem kontrolki, o ile masz założone czujniki. Sporo osób - szczególnie spod znaku złotówy - oszczędza i nie zakłada. Fakt, że czasem zdarza sie, że pozostałości klocków zaczynają chrobotać o tarcze, a kontrolka nadal sięnie zapala.

ABS terkotać ma prawo, właśnie przy niskich prędkościach, a kontrolka może się zaświecić podczas uruchomienia układu. O ile dobrze kojarzę, to i mnie się to przytrafia.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 12:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Tzn. to ze trzeba miec zalozony czujnik to jest jasna sprawa.. tutaj chodzi bardziej o to, ze przy skrecie, czy przy wolnym kulaniu sie i hamowaniu terkocze i pedal skacze, a to raczej jest sredni pomysl jak na sprawnie dzialajacy ABS :) Czasem w tym momencie zalacza sie piekne zolte swiatelko z napisem ABS i nie gasnie do nastepnego uruchomienia silnika... i dlatego bardzo mnie zastanawia co z tym ABS-em moze byc nie tak.

_________________
W124 2,5D '89



Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 12:35 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
dm pisze:
Tzn. to ze trzeba miec zalozony czujnik to jest jasna sprawa.. tutaj chodzi bardziej o to, ze przy skrecie, czy przy wolnym kulaniu sie i hamowaniu terkocze i pedal skacze, a to raczej jest sredni pomysl jak na sprawnie dzialajacy ABS :) Czasem w tym momencie zalacza sie piekne zolte swiatelko z napisem ABS i nie gasnie do nastepnego uruchomienia silnika... i dlatego bardzo mnie zastanawia co z tym ABS-em moze byc nie tak.


No to może faktycznie jest coś nie teges. Nie opisałeś, czy to terkotanie i zapalanie się pojawia się przy zahamowaniu na kostce posypanej piaskiem czy na jakiejś innej nawierzchni. Uogólniac się nie da. W kwestii ABS specjalistą nie jestem - polecam dobry warsztat specjalistyczny. Chyba, że ktoś z kolegów będzie miał jakieś uwagi i pomysły.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 12:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
aaa no wiec tak.. pojawia sie na leciutenkim piasku ale tez pojawilo sie wczoraj gdy wkrecalem do bramy... i manewrem zawracania na 3 sie ustawilem... a tam jest zwykla asfaltowa nawierzchnia... gdy delikatnie hamuje dzieje sie tak samo, chociaz tez nie zawsze... moze faktycznie to kwestia opon ? bo nie sa pierwszej mlodosci i sa inne niz oryginalne (nawet rozmiarowo, bo jest 205x60x15 zamiast 195x65x15) no i nie ma sie co oklamywac z lekka lysawe... ale zeby to az taki wplyw mialo wielki na dzialanie i "lapanie" systemu ABS-u ?

_________________
W124 2,5D '89



Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 1:27 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Kolego pisz normalne co i jak sie dzieje, a nie terkocze itp:) ABS wlacza sie przy pewnej predkosci (nie pamietam, czy jest to 5,10, czy 20km/h). Po zapaleniu lampka jego powinna zgasnac i nie palic sie. Jesli sie zapala chocby na chwilke to znaczy, ze jest cos nie tak i ABS jest wylaczony. Opony jesli maja ten sam rozmiar i jednakowe (nie moze byc duzej roznicy cisnien!) o ile nie ma na nich guzow i podonych atrakcji, nie maja nic do rzeczy, ale sprawdz cisnienie bo ono moze dawac dziwne objawy. Jesli wszystko jest ok z nimi, to znaczy, ze ktorys z czujnikow szaleje, ale to tez sie nie objawia "terkotaniem" itd. Poza tym ABS sie zalacza (oprocz tego ze musi byc odpowiednia predkosc) przy bardzo mocnym potraktowaniu pedalu hamulca, wiec na Twoim miejscu obejrzalbym hamulce.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 5:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Eee, pewno czujnik jak przy skręcie dzieją się cuda.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 4:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
dokladnie... na bank ktorys czujnik Ci sie sypie.. mam to samo u siebie.. kontrolka sie zapala dosc czesto... i pedal czasami przy wolnej jezdzie wlasnie tak skacze jakby ABS sie zalaczal.... naprawialem juz przewod tego czujnika ale nie na dlugo sie to zdalo i juz po prostu dalem na luz i wymienie caly czajnik

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl