MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 22, 2005 7:32 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 1:14 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Mam taki problem:
Przy ruszaniu, na pierwszym biegu, gdy dodam więcej gazu, samochod zaczyna szarpac. Dziś popadało(być może ma to związek) i zauważyłem, że lekko szarpie również na dwójce. Gdy już sunie trójką, czwórką, problem znika. Miałem ostatnio wymieniane filtry, płyn hamulcowy, odpowietrzany układ hamulcowy (bo biegi nie wchodziły a jak już to ze zgrzytem).

Jaka może być tego przyczyna?

Siłownik sprzęgłą jest suchy, pompa nie była wymieniana, ale miałem nadzieję, że jeszcze na niej troche pojeżdze.

Wybieram się nim niedługo na urlop i nie chciałbym, żeby gdzieś w środku lasu odmówił posłuszeństwa.
Pomóżcie...

_________________
w115 220D 1974 "Baron"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 8:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
hm nieiwme moze powinienes sprawdizc poduche skrzyni ale nie jestem pewien , niech lepsiu sie wypowiedzą, hm moze jkaies luzy ale jakie to juz nie podowiem.

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 9:38 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 1:14 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Luzów to on nie ma. Nie ma tez nakładki na pedału gazu, sprzęgła i hamulca i na poczatku myslalem, ze moze to moze być przyczyna. Poza tym to moj pierwszy diesel i nie jestem jeszcze przyzwyczajony do jazdy rech-rechem, myslalem, ze moze tak ma byc.

Ale gdy pojawily sie szarpniecia na dwojce to zaczalem sie zastanawiac.

Może to tarcze sprzęgla? Nie mam pojęcia. Miał ktos kiedyś takie problemy? Tak jak pisałęm zawiódł mnie raz (gdy nie mogłem wrzucic biegu i zatarasowałem wjazd na parking podziemny :)) i boje sie, ze w trasie moze sie to powtorzyc.

_________________
w115 220D 1974 "Baron"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 9:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Podłącze się do pytania.
Sarpanie wystepuje na 1 biegu gdy ruszam z wciskaniem gazu jednocześnie. Gdy ruszam bez dotykania gazu jest spokój.
Szarpanie u mnie zdecydowanie wystepuje tylko przy zwiekszonej wilgotności powietrza.
Wał, most tylni, półosie w międzyczasie wymieniłem i objawy nieustały. Obstawiam sprzęgło lub jakiś problem z hamulcem pomocniczym lub zasadniczym na tylnych kołach

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 9:56 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 1:14 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Co do hamulców - odpowietrzniałem je dwa tygodnie temu, wymieniłem zaciski na tyle, przewody hamulcowe, plyn hamulcowy oraz linke pomocniczego, bo do tej pory nie działał. Dlatego myślę, że nie o hamulce tu sie rozchodzi.

_________________
w115 220D 1974 "Baron"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 10:29 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
1. sprawdzić sprzęgła gumowo-metalowe pomiędzy wałem a skrzynią i mostem

2. bujanie silnika może spowodowac taki efekt - poduchy

3. krzywa tarcza sprzęgła lub docisk - ewentualnie zaolejona ww para

4. wywalone spręzyny w tarczy sprzęgłowej - te tłumiace właśnie szarpanie - tak miałem osobiście - spręzyny leżały zmielone na dnie obudowy sprzęgłą

Stawiam na awarie tarczy sprzęgłowej - czekam na info czy diagnoza była trafna.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 9:19 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 1:14 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
MacKuz, a mozesz mi szacunkowo przybliżyć koszt takiej naprawy (zakładając, że jest to sprzęgło)?

Ostatnio zostawiłem samochód w pewnym warsztacie na warszawskim żoliborzu i podliczyli mnie jak Cygan za matkę, więc chciałbym mieć orientację mniej więcej jakiego rzędu jest to kasa.

Z góry dziękuje.

_________________
w115 220D 1974 "Baron"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 9:52 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
szaybo pisze:
szacunkowo przybliżyć koszt takiej naprawy


1. rozpołowienie silniki i skrzyni = zależne od warsztatu najtaniej samemu :D

2. wyjęcie i obejżenie tarczy 0 zł :) sprawdzenie dosicku czy nie jest krzywy 0 zł :)

3. Kupno nowej tarczy sprzegła - Adi poda ci aktualne ceny - jak kupowac to porządną SACHSA a nie jakies polskie podróby myśle ze około 200 zł

4. gorzej jak wywalony docisk wtedy nalezy wymienic komplet tarcza-docisk-łozysko. KOMPLET SACHSA około 800 zł :(. Ja na allegro zakupiłem nówke sztuke za 200 zł - fart ale można poszukac.

5. złożyć badziewie do kupy i jazda.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 10:00 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 1:14 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Wielkie dzięki.

Ja wiem, ze najlepiej byłoby to zrobić samemu, ale w moim przypadku koszt takiej naprawy zapewne przewyższyłby robociznę warsztatu, a samochód i tak pewnie by tam trafił z uszkodzeniami poważniejszymi niż przed przeglądem własnym. :D

Póki co uczę się na mniej skomplikowanych elementach. A propos, znacie może jakies dobre lektury w tym temacie oprócz wszechobecnej pozycji Jóźwiaka o eksploatacji Mercedesa?

_________________
w115 220D 1974 "Baron"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 10:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
MacKuz pisze:
1. rozpołowienie silniki i skrzyni = zależne od warsztatu najtaniej samemu

U mojego mechanika to od 150 zł w górę ale wyjęcie skrzyni to 15 minut roboty. Zakładać ją spowrotem to już najlepiej ze znawcą w szczególności jak się ściągnęło cięgła od biegów i coś się wymieniało.
Niestety jak się nie jest mechanikiem trzeba płakać portfelikiem!
Czeka mnie wymiana łożyska i waham się czy samemu czy w warsztacie.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 3:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
W mojej 115 200 tak było. Wymieniłem sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) i poduchy pod silnikiem i skrzynią i pomogło. Na zlocie było już elegancko.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 4:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 1:14 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Bukol, a ile cie ta przyjemność wyniosła?

_________________
w115 220D 1974 "Baron"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 10:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
szaybo pisze:
Bukol, a ile cie ta przyjemność wyniosła?


Sprzęgło komplet Sachs - 850,-
Poduszki (2x silnik, 1x skrzynia) - 300,-
Robocizna wraz z wymianą dźwigienek prowadzących w skrzyni sterowanej w kierownicy - 400,- (Tapicerska)

Suma: 1.550 PLN taniocha [zlosnik] [hehe]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 11:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
miałem podobną historię i szukając sprawcy wymieniłem prawie całe przeniesienie napędu :lol: , zacząłem od koła zamachowego, skończyłem na półośkach i poprawa była znaczna choć do ideału daleko.
mimo wymiany tylu elementów podejrzewam że największą rolę w moim przypadku grało sprzęgło, gdy je wyciągnąłem na tarczy była tylko jedna sprężyna w całości a i docisk do najmocniejszych nie należał. Rozglądając się za kompletem okazało się, że w jednym pudełku to kosztuje 800 zł a w trzech,z identycznymi numerami części jak składniki pudełka, kosztowało 500 zł.
Proponuję zabawę zacząć od sprzęgła, zerkając na stan poduszek, później, w przypadku braku oznak poprawy, należałoby rozważyć wymianę sprzęgieł elastycznych, które znajdują się na końcach wału i tulejek centrujących będących tamże, jeśli to nie pomoże to wyważanie wału (mam numer do firmy w B-B) jest chyba ostatecznością [zlosnik] .


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 9:06 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 1:14 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Sluchajcie, mam jeszcze jedno pytanie w zwiazku z tym sprzeglem. W przyszły weekend chciałbym przejechac nim dystnans 600km i zastanawiam się, czy moj mesio dałby rade? Prawde mowiac nie stać mnie na razie taka inwestycje i chciałbym to odlożyć na "po powrocie".

Dziś jest sucho na drodze i wszystko chodzi jak ta lala.

Co wy o tym sądzicie?

_________________
w115 220D 1974 "Baron"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl