MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 4:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 21, 2005 10:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam.

Zlozylo sie tak, ze na moim podjezdzie pojawil sie wlasnie rzeczony 124 2,5D a wraz z nim pojawily sie problemy z faktu wieku dojrzewania.

Szyberdach ma pekniete prowadzenie co za tym idzie tak nie do konca dobrze sie trzyma jak powinien, pytanie co z tym fantem doraznie mozna zrobic i czy w takiej postaci ma to prawo przeciekac ?

Gdzie w tym samochodzie do jasnej anielki sa bezpieczniki (jesli sa inne poza tymi ktore po prawej stronie pod maska) :)

Elektryka lezy... zaglowki tudziez niebardzo podejmuja wspolprace, z tego co sie dowiedzialem to powinny byly sie opuszczac po nacisnieciu guzika na na pulpicie a one tak niebardzo....

i nagle na wieczor przestala chodzic prawa lampa przednia i lewa tylnia, co za tym idzie podejrzewam bezpieczniki, ktore jak wyzej pisalem nie wiem gdzie poza tymi pod maska szukac i czy jest sens szukac innych :)

Krotko mowiac maly zestaw poczatkowych problemow poczatukujacego ujezdzacza byka ze stajni Mercedes. A co za malym zestawem idzie... PO-MO-CY ! :)

_________________
W124 2,5D '89

Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 21, 2005 10:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] zdadze Ci mały sekret! dlatego nie mozesz znales bezpiecznikow to lamp i zagłowkow poniewaz te elementy nie za elektrycznie zasilane tylko pneumatycznie! podcisnieniowo....Tak ze raczej jest gdzies nieszczelnosc i ucieka podcisnienie i dlatego te elementy nie pracują.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 21, 2005 10:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
No to juz cos wiem wiecej w zwiazku z tym :) pozostaje kwestia innych pytan ktore zadalem, ale za te odpowiedz juz dzieki w tym momencie :) zawsze latwiej szukac bedzie :) Tak poza tym to nadal nie wiem czy bezpieczniki sa gdzies jeszcze czy tylko tam gdzie znalazlem ? bo to jest przede wszystkim najwazniejsze w tej chwili :)

Pozdrowienia.

_________________
W124 2,5D '89



Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 21, 2005 10:41 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Zwłaszcza lewa TYLNIA lampa przestała chodzić, bo nie ma podciśnienia z rury wydechowej :lol:
A tak swoją drogą, to kolega dm mógłby określić która z ośmiu żarówek z przodu i która z jedenastu z tyłu nie świeci, bo wątpię żeby nie świeciły całe lampy jak napisałeś ( a ściślej:"chodziły" - co już całkowicie zmyliło MforE )
Pzdr.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 21, 2005 10:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
sorry :oops: nie doczytałem o tej tylniej...dla mnie chodzenie lamp to regulacja góra -dół....Ale 124 ma bezpieczniki tylko pod maską.....W 210 ma w 2 miejscach ooo nie sory w trzech!(pod maska,w desce,pod fotelem z tyłu....)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 21, 2005 10:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
No to okreslajac sie, to prawy przod swiatlo "krotkie" i lewy tyl swiatlo postojowe tak jak to zazwyczaj bywa gdy zapala sie swiatla krotkie :) wiec podejrzwalbym bezpieczniki, ale hmm wszystkie wygladaja calkiem sprawne :) nie ma ktos jakis instrukcji naprawczej do tego sprzetu w jezyku bardziej przystepnym nizli niemniecki :) bo z tego jezyka to jedynie... guten morgen...czy jak kto woli butem w morde potrafie powiedziec :)

_________________
W124 2,5D '89



Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 21, 2005 11:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
MERCEDES 4 EVER pisze:
[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] zdadze Ci zagłowkow poniewaz te elementy nie za elektrycznie zasilane tylko pneumatycznie! podcisnieniowo...


Tak sie zastanawiam..podcisnieniowo, a co jesi nic sie nie dzieje zupelnie od nacisniecia przycisku na desce ? Gdzie szukac tak faktycznie przyczyny, bo nawet nie slychac zeby cokolwiek sie wydarzylo po nacisnieciu bezposrednio, po prostu cisza totalna a na dodatek jak spojrzec na "wezyki" to sa bardzo mocno powciskane zarowno w bagazniku jak i pod siedzeniem (i co to wogole jest pod ta kanapa tylna ?!?! ) gdzie tamzesz jest cos podlaczonego i nie wiem gdzie to dalej biegnie (idac w kierunku do przodu)

Jak z tym walczyc i co tutaj zrobic z tym ? co sprawdzic ? co wykonac ? Jakas rade poprosze :)

Pozdrowienia :)

_________________
W124 2,5D '89



Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 12:07 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
A co to jest dla Ciebie (cyt.: przod swiatlo "krotkie")
1. czy światło postojowe
2. czy światło mijania (dla tych świateł właściwa potoczna nazwa to "krótkie")


Niestety zaczynam się domyślać że myślisz o takiej malutkiej żaróweczce w prawym reflektorze (tej najmniejszej) Ale podejrzewam że potrzeba będzie jeszcze kilku postów żeby się w tym podejrzeniu upewnić lub je wykluczyć. :-?

_________________
W203 Kompressor


Ostatnio zmieniony śr cze 22, 2005 9:58 am przez Gerri, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr cze 22, 2005 1:03 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
dm pisze:
Witam.

Zlozylo sie tak, ze na moim podjezdzie pojawil sie wlasnie rzeczony 124 2,5D a wraz z nim pojawily sie problemy z faktu wieku dojrzewania.


Pogratulować i życzyć małych strat w postaci wkładów do lusterek i listew bocznych :roll:

dm pisze:
Szyberdach ma pekniete prowadzenie co za tym idzie tak nie do konca dobrze sie trzyma jak powinien, pytanie co z tym fantem doraznie mozna zrobic i czy w takiej postaci ma to prawo przeciekac ?


Może przeciekać, ale nie musi. Jak nie leci, to zostawić, odłożyć kaskę i wymienić wózki na nowe oryginalne. Do tego czasu nie męczyć sterownika, linki i silnika. Używki z reguły są do bani.

dm pisze:
Gdzie w tym samochodzie do jasnej anielki sa bezpieczniki (jesli sa inne poza tymi ktore po prawej stronie pod maska) :)


Po prawej stronie pod maską [oczko]

dm pisze:
Elektryka lezy...


Znaczy się wypadł akumulator i leży pod autem? :o [oczko] [zlosnik]

dm pisze:
zaglowki tudziez niebardzo podejmuja wspolprace, z tego co sie dowiedzialem to powinny byly sie opuszczac po nacisnieciu guzika na na pulpicie a one tak niebardzo....


Albo masz nieszczelny układ podciśnienia, albo szlag Ci pompę trafił. Sądząc po roczniku stawiam na to drugie. Zapewne w zimę nie będziesz mógł zgasić motoru [szalone]

dm pisze:
i nagle na wieczor przestala chodzic prawa lampa przednia i lewa tylnia, co za tym idzie podejrzewam bezpieczniki, ktore jak wyzej pisalem nie wiem gdzie poza tymi pod maska szukac i czy jest sens szukac innych :)


Jak wyżej: po prawej stronie. Lampy z reguły nie chodzą [oczko] Opis bezpieczników powinien być na dekielku w języku germańskim, albo mogę jutro strzelić Ci fotkę strony książki w jęz. ojczystym ze stosownym opisem. No i podnieś akumulator - włączone do pradu lepiej działa [oczko]

dm pisze:
Krotko mowiac maly zestaw poczatkowych problemow poczatukujacego ujezdzacza byka ze stajni Mercedes. A co za malym zestawem idzie... PO-MO-CY ! :)


Dobrze jest. Dasz radę [oczko] [cool] To naprawdę niewiele [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 1:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie no sadzac po kolorze to raczej czesto nie bedzie az tak kradzione wszystko :) bo niebieski w tym odcieniu slabo popularny jest :) poza tym wklady do lusterek nie sa idealne, wiec sens ich kradziezy tez wydaje sie nikly, chociaz nie ukrywam ze jest rzecz jasna niestety taka opcja w tym kraju, idac dalej, czy do ukladu zaglowkow jest osobna pompa, czy korzysta z jakiejs wspolnej ? a co do fotki odnosnie opisu to poprosze :) i co do zdania ostatniego ... tak sadze ze to nie jest wiele, zobaczymy co sie bedzie dzialo dalej... jak na razie jestem calkiem zadowolony :)))

_________________
W124 2,5D '89



Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 1:19 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
dm pisze:
nie no sadzac po kolorze to raczej czesto nie bedzie az tak kradzione wszystko :) bo niebieski w tym odcieniu slabo popularny jest :) poza tym wklady do lusterek nie sa idealne, wiec sens ich kradziezy tez wydaje sie nikly, chociaz nie ukrywam ze jest rzecz jasna niestety taka opcja w tym kraju


Optymista [zlosnik]

dm pisze:
idac dalej, czy do ukladu zaglowkow jest osobna pompa, czy korzysta z jakiejs wspolnej ?


Jedna pompa do całego układu podciśnienia, czyli obsługująca podnoszenie świateł przednich, opuszczanie zagłówków (podnosi się ręcznie), centralny zamek, regulację automatyczną biegu jałowego, synchronizację pracy ASB.

dm pisze:
a co do fotki odnosnie opisu to poprosze :)


OK. Wyjmę jutro knigę z zastepczęgo BMW 7 [oczko]

dm pisze:
i co do zdania ostatniego ... tak sadze ze to nie jest wiele, zobaczymy co sie bedzie dzialo dalej... jak na razie jestem calkiem zadowolony :)))


Wszystko w swoim czasie [oczko] Dobranoc [usmiech]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 1:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Central chodzi i ma sie calkiem dobrze, na jalowym chodzi ladnie plynnie rowno i wogole :) (to chyba jedyny element ktory najbardziej mi pasuje od pierwszego "dotyku" w tym samochodzie - silnik) jedyne co z tego nie chodzi do zaglowki ... wiec to nie moze byc w takim ukladzie pompa :) co do optymizmu .. a co mi tam :) jakbym mial usiasc i sie zamartwiac ...eeee... to nie dla mnie :)

_________________
W124 2,5D '89



Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 1:57 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
To sprawdź w takim razie przewody prowadzące do tych zagłówków, bo prawdopodobnie gdzies są odłączone i zaślepione [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 9:53 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Sebian pisze:

Jedna pompa do całego układu podciśnienia, czyli obsługująca podnoszenie świateł przednich, opuszczanie zagłówków (podnosi się ręcznie), centralny zamek, regulację automatyczną biegu jałowego, synchronizację pracy ASB.



Nieee, no czytając niektóre z zamieszczonych tu rewelacji można się naprawdę nieźle ubawić!!! :lol: :lol: :lol:
A chłopak zamiast wiedzieć więcej, wie coraz mniej :-?

Do "dm": Jeżeli zadaję jakieś pytanie, to nie po to żeby sobie robić jaja, tylko jest mi to widać potrzebne do postawienia diagnozy. Na robienie sobie jaj nie mam czasu, nie mam go również na ciągnięcie kogoś za język przez ileśtam postów. Wiem że dla Ciebie to jest oczywiste która żarówka z przodu nie świeci, dla mnie to takie oczywiste nie jest. Podejrzewam że nie działa żarówka światła POSTOJOWEGO z przodu które nie wiem dlaczego wiele osób nazywa światłem KRÓTKIM co jest całkowicie NIEPRAWIDŁOWE. STĄD wynika moja WĄTPLIWOŚĆ.Czy też nie świeci żarówka światła MIJANIA, dla którego określenie światło KRÓTKIE jest właśnie nazwą WŁAŚCIWĄ. Jaśniej już tego nie potrafię opisać. A więc bądź tak uprzejmy i wyprowadź mnie z tej niepewności, żebym nareszcie dostąpił możliwości udzielenia odpowiedzi. I nie obrażaj się, bo zadajesz pytania nieprecyzyjnie - "Lampy nie chodzą" skierowało wątek na regulacje lamp, a przecież nie o to biegało - odpowiadający są zmyleni i piszą nie na temat o którym myślałeś, a Ty czujesz że robi ci się coraz większa "woda z mózgu"
Na dowód mojej dobrej woli pomocy zamieszczam linka odnośnie diagnostyki i naprawy zagłówków:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=

Pzdr.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 22, 2005 12:30 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Gerri pisze:
Sebian pisze:

Jedna pompa do całego układu podciśnienia, czyli obsługująca podnoszenie świateł przednich, opuszczanie zagłówków (podnosi się ręcznie), centralny zamek, regulację automatyczną biegu jałowego, synchronizację pracy ASB.



Nieee, no czytając niektóre z zamieszczonych tu rewelacji można się naprawdę nieźle ubawić!!! :lol: :lol: :lol:
A chłopak zamiast wiedzieć więcej, wie coraz mniej :-?

Do "dm": Jeżeli zadaję jakieś pytanie, to nie po to żeby sobie robić jaja, tylko jest mi to widać potrzebne do postawienia diagnozy. Na robienie sobie jaj nie mam czasu, nie mam go również na ciągnięcie kogoś za język przez ileśtam postów. Wiem że dla Ciebie to jest oczywiste która żarówka z przodu nie świeci, dla mnie to takie oczywiste nie jest. Podejrzewam że nie działa żarówka światła POSTOJOWEGO z przodu które nie wiem dlaczego wiele osób nazywa światłem KRÓTKIM co jest całkowicie NIEPRAWIDŁOWE. STĄD wynika moja WĄTPLIWOŚĆ.Czy też nie świeci żarówka światła MIJANIA, dla którego określenie światło KRÓTKIE jest właśnie nazwą WŁAŚCIWĄ. Jaśniej już tego nie potrafię opisać. A więc bądź tak uprzejmy i wyprowadź mnie z tej niepewności, żebym nareszcie dostąpił możliwości udzielenia odpowiedzi. I nie obrażaj się, bo zadajesz pytania nieprecyzyjnie - "Lampy nie chodzą" skierowało wątek na regulacje lamp, a przecież nie o to biegało - odpowiadający są zmyleni i piszą nie na temat o którym myślałeś, a Ty czujesz że robi ci się coraz większa "woda z mózgu"
Na dowód mojej dobrej woli pomocy zamieszczam linka odnośnie diagnostyki i naprawy zagłówków:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=

Pzdr.


Wystarczyło Ci dopisać, żeby sprawdzić elektykę sterujacą zaworami zwalniającymi zagłówki, a nie filozofować :roll: Więcej luzu [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl