MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 05, 2005 9:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Sorki jeśli ponownie przypominam temat - choć nie kojarzę aby był wcześniej.
Pojawił mi się wczoraj problem z pedałem sprzęgła. Nagle dostał luzu w górnym położeniu. Jakieś 2-3 cm jest luźny a potem czuć normalny opór pompy sprzęgła. Yyyy za diabła nie mam pojęcia o co chodzi? Sprzegło pracuje normalnie - nie zauważyłem róznicy w działaniu....
Nigdy wczesniej tak nie było, zawsze był opór na całej "długości".

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 05, 2005 10:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
A może sprężyna w pompce pękła?
U mnie był podobny objaw.

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 06, 2005 11:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
Jest kilka możliwości, moze dostalo sie powietrze, jakas nieszczelność, albo tarcza sprzęgła już jest wytarta, mi się takie coś działo jak pompka zaczynała cieknąć. (czy moze pisze się: ciec? :P )

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 06, 2005 6:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
Śmiesznie bo u mnie też się pojawiły taki objawy i to dosłownie 2 dni wcześniej :) Jechałem do Kazimierza dolnego i pedał sprzęgła zaczął wpadać coraz głębiej i nieodbijać do końca. Pod koniec drogi ciężko było wrzucić bieg. Dziś przyjechałem na weekend - siadłem do autka i wszystko działa normalnie :-?. Znacznego wycieku płynu nie zauważyłem (na oko poziom nie spadł). Chciałem wreszcie się pochwalić na spocie i nie wiem czy jechać (do Wawy mam 140km i nie chciał bym niespodzianki na drodze) :( :cry:
Jak ktoś może mi poradzić co mam po kolei sprawdzić to proszę o pomoc - chętnie wreszcie bym się pokazał na spocie ...

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91
BMW E32 '89


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 07, 2005 2:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
U mnie jest jak było, nic się nie zmienia. Biegi chodzą normalnie, sprzęgło też chodzi normalnie. Tylko ten luz.... [szalone]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 23, 2005 8:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
I już wszystko jasne. Dziś jadąc do pracy pedał sprzęgła "zluzował się" na połowę skoku. Nie pozostało nic innego jak przeprosić się z warsztatem - nie chciałem dłużej czekać (a i tak zwlekałem ;) ) a jeszcze traska po południu więc nigdy nie wiadomo. Zaprzyjaźniony mechanik zaprosił do współpracy nową pompę sprzegła ze stajni firmy FAG i mam już (mam nadzieję że na kolejne 30 lat - miałem w aucie pompę pamiętająca pana Helmuta na taśmie montażowej [zlosnik] ) święty spokój. Sprzęgło pracuję płynnie, bardzo precyzyjnie i przestało mi autem szarpać przy ruszaniu nie wpominając o lżejszej pracy dzwigni zmiany biegów :dobrzex:

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 24, 2005 9:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
No i mnie też chyba czeka taka inwestycja :(
Wczoraj po raz drugi straciłem sprzęgło... Po 130 km jazdy jak wjeżdżałem do Warszawy zaczęło mi "ubywać" sprzęgła. Jak zajechałem pod akademik nie mogłem już wbić biegu, a na koniec sprzęgła nie miałem już w ogóle - po naciśnięciu hamulca auto zgasło :roll:
W miarę jak autko stygło to sprzęgło znowu zaczęło się "pojawiać".
przez 4000km już drugi raz mam taką historię i muszę coś z tym zrobić bo zaczynam się bać jeździć w dalsze trasy...

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91

BMW E32 '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 09, 2005 3:50 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 1:14 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Mam identyczny problem!

Wczoraj wjechalem na parking, pan parkingowy powiedział "miejsca ni ma", chcę wycofać a tu szczęk, zgrzyt, bieg nie chce wejść. Co robić??? A za mną sznur samochodów się ustawia. Wbiłem, objechalem parking i wyjechalem.

Po dwoch godzinach nie bylo problemu, aż nagle...znow to samo. Zgasiłem samochod i znow wszystko w normie. Może tylko pedał luźniej chodzi

Możecie mi powiedzieć jaki jest koszt takiej pompy?

_________________
w115 220D 1974 "Baron"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 09, 2005 5:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Czołem,
Te same objawy daje awaria siłownika sprzęgła (jak rozumiem w 114/115 też jest taki jak w 123?). Za 10 dni jadę z tym na warsztat - mój siłownik po ostrej zapaści, która wyglądała dokładnie tak, jak piszecie, został zregenerowany, ale nie jest idealnie i teraz ciężkawo biegi wrzucać. (Kiedyś pytałem o skrzynię, ale mam nadzieję że skończy się na remonciku sprzęgła.) Więc luknijcie Panowie na siłowniczki.
Pozdrówko,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 09, 2005 7:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
W mojej 114 to też był siłownik, ale mam już nowy.
Niestety pojawił się kolejny problem, niedawno wymieniłem tarcze sprzęgła i teraz auto zaczeło szarpać przy ruszaniu. Myślałem że ta nowa tarcza się "dotrze" ,ale niestety nie dało to żadnych efektów.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł: Mechanik
Post: wt cze 14, 2005 9:23 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 1:14 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Pojechałem z tymi objawami do mechanika, a on powiedział, że to po prostu zapowietrzenie. Czy to możliwe? Czy może taka sytuacja (luźne sprzęgło, nie wchodzi bieg) powtórzyć sie gdzieś na trasie? Jak często trzeba odpowietrzać sprzęgło i kiedy w takim razie należałoby się zastanowić nad wymianą pompy lub siłownika ?

_________________
w115 220D 1974 "Baron"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl