MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 12:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 07, 2005 4:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
witam. od jakiegoś czasu nurtuje mnie pewna rzecz odnośnie skrętu kół w mercedesach. skąd się wzięło to, że podczas skrętu koła pochylają się lekko? z moich obserwacji rozwiązanie to stosuje tylko MB chyba że się mylę. czemu ma to służyć? pytam z ciekawości czy ktoś z forum wie coś na ten temat. pozdrawiam

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
Post: wt cze 07, 2005 4:37 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Podpowiedz, zastawno sie dlaczego w123 ma srednice zawracania porownywalna z malymi autkami ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 07, 2005 5:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
laudan pisze:
Podpowiedz, zastawno sie dlaczego w123 ma srednice zawracania porownywalna z malymi autkami


to akurat wiem ale myślełem, że może ma to też i inne zastosowanie, może coś z prowadzeniem ?? no i jak ładnie wygląda jak kółka się kładą na postoju w jedną ze stron :lol: :lol:

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 07, 2005 5:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Myśle że przed wszystkim ma znaczenie dla prowadznei auta. Zauważ że koło po zewnętrznej zakrętu wysuwa się też nieco do przodu (tzn wysuwa się punkt styku koła z jezdnią. Ponadto pochylanie koła rekompensuje zmianę kąta pochylania wywołaną przechylaniem się auta w zakręcie.
Jest to dosyć skomplikowana geometria ale nie ma się co dziwić gdyż zawieszenie przednie w123 i w116 wzorowano na eksperymentalnym wyścigowym modelu c111.
Parę lat temu czytałem artykół w AŚ o nowym zaiweszeniu MB które jest w fazie testów. Zawieszenie z aktywną geometrią która zmiania się w zależności od warunków drogowych. W rezultacie czego samochód odpowiodnio pochyla koła w zakrętach, odpowiednio je ustawia przy gwałtownym hamowaniu itd

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 07, 2005 9:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
W starych oplach omega też tak jest z kołami,przy skręcie.Znam gostka który wymienił przednie amortyzatory bez ściągania kół w 123.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 07, 2005 10:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
lukasz 200 pisze:
Znam gostka który wymienił przednie amortyzatory bez ściągania kół w 123


ogólnie sprawa amortyzatorów w serii 123 jest dosyć ciekawe - całe zawieszenie jest tak zbudowane, że nawet przy obniżeniu zawieszenia (H&R -50mm) nie potrzeba wstawiać krótszych amortyzatorów.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 07, 2005 10:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
outsider pisze:
ogólnie sprawa amortyzatorów w serii 123 jest dosyć ciekawe - całe zawieszenie jest tak zbudowane, że nawet przy obniżeniu zawieszenia (H&R -50mm) nie potrzeba wstawiać krótszych amortyzatorów.

widziełem samochód z zawieszeniem H&R (beczka Hadrysa z mb.org.pl) i strasznie nisko jak na polskie drogi ale jak fajnie wygląda.
Maniek pisze:
Parę lat temu czytałem artykół w AŚ o nowym zaiweszeniu MB które jest w fazie testów. Zawieszenie z aktywną geometrią która zmiania się w zależności od warunków drogowych. W rezultacie czego samochód odpowiodnio pochyla koła w zakrętach, odpowiednio je ustawia przy gwałtownym hamowaniu itd

też to czytałem. ciekawa koncepcja tylko jeszcze trochę potrwa zanim to dopracują no i dużo tam jest ciekawostek jak np. felgi i opony o róznej średnicy po obu stronach.

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl