MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 8:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z CB
Post: czw cze 02, 2005 10:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Mam taki problem z CB, że mam przebicie z alternatora(tak sądze).
Zakłucenia nasilają sie wraz ze wzrastającymi obrotami .

Co mozna z tym zrobic jak zniwelowac zakłucenia??

P.S. Dodam, że wzmacniacz też jest zakłucany przez ten alternator [szalone]

Czekam na rady...

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 10:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
A jakie masz radyjo? I jak SWR?

Mi gwizdało proporcjonalnie do gazu w Dragonie, ale tylko na dodatkowych, skrajnych 40-tkach. Presidenty i Alany nie znały tego problemu. Pamiętam, że pakowaliśmy jakieś filtry na kabel antenowy, ale tłumiły też czułość radia i generalnie była kicha.

Mam w kombi jakiś filtr od niemieckiego radia taxówkowego na takie same złączki. Może ci się przyda, ale to dużo wyższa częstotliwość. Nie potrafię powiedzieć, jak będzie się zachowywał.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw cze 02, 2005 10:55 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
AMG pisze:
Mam taki problem z CB, że mam przebicie z alternatora(tak sądze).
Zakłucenia nasilają sie wraz ze wzrastającymi obrotami .

Co mozna z tym zrobic jak zniwelowac zakłucenia??

P.S. Dodam, że wzmacniacz też jest zakłucany przez ten alternator [szalone]

Czekam na rady...


Cześć. Krótko mówiąc: zrób porządek z alternatorem, bo bezsensownym jest szukanie jakiejś "izolacji" na instalacji radiowej. Powiem Ci tyle, że przejeżdżająć obok innych użytkowników CB ich radia też są zakłócane. Bardzo często przytrafiają mi się zakłócenia, które najczęściej pochodzą od rozklekotanych maluchów [szalone] Skoro masz przebicie, to nim się zajmij - innego wyjścia nie widzę. Niestety nie poradzę Ci jak się do tego zabrać [szalone] Pozdrawiam i powodzenia życzę [usmiech]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 03, 2005 11:34 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
a ja mialem kiedys taki problem we fiacie :) podlaczylem lepszy kabelek zasilanie bezposrednio z akumulatora do tego zminilem cudowne radio z ONWA na Presidenta Herbrta i mialem swiety spokoj :D ( tak apropo chyba jakies 2 radia gdzies sie u mnie ciagle walaja ) kiedys dawno temu kiedy nie bylo tyle komorek i tak rozpowszechnionego internetu ............ mialo sie 7m tyczke na dachu i 1,7m na aucie :D hihihi

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 03, 2005 7:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
A jak to teraz jest z posiadaniem cb w aucie?? Kiedyś wymagali homologacjie na radio + roczny abonament za "zużyte powietrze". Słyszałem że troche to sie zmieniło, orientuje sie ktoś?

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 03, 2005 8:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 20, 2002 11:40 am
Posty: 322
Numer GG: 1202652
Lokalizacja: grodzisk wlkp
Teraz kolego nie ma zadnych zezwolen na CB tylko musisz miec jakis swistek zeby wrazie czego udokumentowac pochodzenie tego radia czy nie jest przypadkiem jumane(kradzione) zezwolenie potrzebujesz dopiero przy radiu ktore ma powyzej 4W a do 4W nic nie musisz miec a ten przepis wszedl z dniem wstapienia do uni

_________________
MB W123 200D AUTOMAT sprzedany
W126 2,8 SE AUTOMAT 84r
W202 250TD kombi 97r
609886857


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 04, 2005 12:15 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
shampoo pisze:
Teraz kolego nie ma zadnych zezwolen na CB tylko musisz miec jakis swistek zeby wrazie czego udokumentowac pochodzenie tego radia czy nie jest przypadkiem jumane(kradzione) zezwolenie potrzebujesz dopiero przy radiu ktore ma powyzej 4W a do 4W nic nie musisz miec a ten przepis wszedl z dniem wstapienia do uni


Na CB należy tylko posiadać przy sobie homologację [cool] W tej chwili CB traktowane jest jako szeroko pojęte radio publiczne i rozmowy w określonym dla niego paśmie nie wymagają dodatkowych zezwoleń. Dowodu zakupu nie musisz posiadać.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 04, 2005 12:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 20, 2002 11:40 am
Posty: 322
Numer GG: 1202652
Lokalizacja: grodzisk wlkp
No albo i tak moze cos pokrecilem ale zezwolen nie trzeba juz miec wiec chociaz to dobrze napisalem hi hi hi

_________________
MB W123 200D AUTOMAT sprzedany

W126 2,8 SE AUTOMAT 84r

W202 250TD kombi 97r

609886857


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 04, 2005 12:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Załóż filtr przeciwzakłóceniowy ( kilkanascie pln ) , wcale nie powinien tłumić sygnału.Kiepski sygnał jest spowodowany niedobraną anteną.
A alternator jak ma przebicia zawsze będzię zakłócał odborniki.
Radio podłącz bezpośrednio do akumulatora (oczywiście przez bezpiecznik)
Pozdrawiam [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 2:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 30, 2007 10:30 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wrocław
AMG i jak znalazłeś rozwiązanie ?? bo ja mam tez ten problem słyszałem ze jest jakiś filtr na alternator :o

_________________
CBOS: 40% polskich dwudziestokilkolatków optymistycznie patrzy w przyszłość, pozostałe 60% nie ma pieniędzy na narkotyki

MB W210 E230 96r MOJA MIŁOŚĆ
MB W163 430 99r DO ZADAŃ SPECIALNYCH
VW PASSAT B5 2000r ŻONY MIŁOŚC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 11:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
odświeżę temat ....(bo i odzyskałem swojego Herberta i Dragona)... zapytam trochę laicko chociaż laikiem do końca w temacie nie jestem...
Wiem, że nie ma kompromisu i jeżeli chce się mieć dobry zasięg i odbiór antena musi mieć te 150cm + dobre zestrojenie, tylko, że mimo iż posiadam antenkę albo i 2 presidenta nie bardzo chce mi się wozić na coupe takiej wędki w dodatku montowanej na stałe.
W moich czasach użytkowania tego sprzętu sporadycznie trafiały się krótkie antenki których teraz jest od groma. Problem w tym co wybrać i czy to wogóle ma jakiś sens...
Poczytałem trochę ale jednak wolę zdecydowanie opinie posiadaczy co do takowych wynalazków długości 35-100cm. Mimo wszystko chciałbym zostać przy sprawdzonej firmie President i tu znalazłem 3 modele GEORGIA, FLORIDA i WILSON. Jakieś doświadczenia ?

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 12:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Witam

Ja uzywam Johnnego i Floride i moim zdaniem jest ok.
Pewnie przy montowanym na stale bacie mialbym lepiej ... ale chyba lepiej nie potrzebuje.

Pozdrawiam

Worek

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 5:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Odnosnie zaklucen. To nie koniecznie alternator - sprawdz uklad zaplonowy, szczegolnie rezystory przeciwzakluceniowe w fajkach. Jezeli korys ma zwarcie to przy kiepskim sprzecie moze byc slyszalne "pyrczenie" proporcionalne do predkosci obrotowej.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 9:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
kruszyn pisze:
odświeżę temat ....(bo i odzyskałem swojego Herberta i Dragona)... zapytam trochę laicko chociaż laikiem do końca w temacie nie jestem...
Wiem, że nie ma kompromisu i jeżeli chce się mieć dobry zasięg i odbiór antena musi mieć te 150cm + dobre zestrojenie, tylko, że mimo iż posiadam antenkę albo i 2 presidenta nie bardzo chce mi się wozić na coupe takiej wędki w dodatku montowanej na stałe.
W moich czasach użytkowania tego sprzętu sporadycznie trafiały się krótkie antenki których teraz jest od groma. Problem w tym co wybrać i czy to wogóle ma jakiś sens...
Poczytałem trochę ale jednak wolę zdecydowanie opinie posiadaczy co do takowych wynalazków długości 35-100cm. Mimo wszystko chciałbym zostać przy sprawdzonej firmie President i tu znalazłem 3 modele GEORGIA, FLORIDA i WILSON. Jakieś doświadczenia ?


Wybacz że może będę chciał Cię odwieść od założeń które przyjąłeś ale może to że poznasz inne zdanie pozwoli Ci się jeszcze zastanowić.
Jeśli chodzi o gusta to mi się osobiście podobają konkretne baty na coupejkach jak i w ogóle na osobówkach bo te małe wyglądają jak piórko na berecie "ohapowskim". Ja osobiście mam dwie anteny Midland/Alan 9 Plus 165 do Presidenta Wilsona i w W115 z mocowaniem do bagażnika jestem zadowolony natomiast przy przyszłego teścia A6kombi z magnesem nawet bardziej, pewnie przez to że jest ona wyżej niż ta na W115.
W kwestii technicznej pozwolę sobie zacytować naszego forumowego kolegę toepe który mi osobiście służy pomocą w każdej sprawie z CB związanej. Chyba nie będzie miał mi za złe tego że udostępniam to co napisał mi na privie bo może się to na pewno przysłużyć kilku z was.

toepe pisze:
Do rzeczy:
1)zasada jest prosta (bez względu czy to baza czy mobil) im antena dłuższa i im wyżej zamontowana tym dalej Cię słychać i więcej słyszysz ALE więcej zbierasz zakłóceń przemysłowych /pasmo CB to najbardziej „zanieczyszczone” pasmo w eterze ( z eliminacją tego ostatniego idealnie daje sobie radę funkcja RF GAIN

2) masa anteny to podstawa dobrego odbioru i nadawania!!! Dlatego anteny magnesowe dają gorsze rezultaty bo nie mają stałego połączenia z masą pojazdu (jeśli wpadłbyś na pomysł aby postawić magnesówkę i np. przy wtyczce antenowej do radia dopiąć masę to odradzam taki pomysł bo po za tym, że współczynnik fali stojącej (SWR) pogorszy się to nic to nie da – testowałem)

3) polecam montaż anteny na relingu pod warunkiem, ze da się zrobić dobre połączenie z masą – antena będzie wówczas wysoko, a i efekty dobre (generalnie dobra masa jest w stanie poniekąd wyeliminować część zakłóceń przemysłowych)

JEŚLI miałbym polecić antenę montażową, czyli na reling czy klapę to ten model będzie najlepszy pod względem ceny do około 130zł i osiągów http://allegro.pl/item415546878_antena_ ... epsza.html
Podobne tej antenie modele takie jak Alan PC7, 8, 9 czy podobnej długości presidenty będą droższe a efekty na pewno nie lepsze (parametr zysku wymienionych anten jest podobny, osobiście używam antenę z linku ale woziłem chyba wszystkie modele Alana i kilka Presidenta i uważam, ze antena z linku i alan pc7 chodzą identycznie a reszta gorzej).

Oczywiście, bez porównania lepszą antena montażową będzie prawie każda która posiada długość powyżej 2m ale i cena będzie powyżej lub około 200zł.

Jeśli chodzi o anteny na podstawie magnetycznej to tu koniecznie długa antena typu President texas czy colorado – alternatywą będzie antena Sirio (modelu nie pamiętam) która ma 2metry i jest o około 80zł tańsza od wymienionych Presidentów.
Przy magnesówce trzeba wziąć pod uwagę, że od czasu do czasu guma podstawy będzie się rozwalała, kabel który będzie przechodził do auta będzie się przecierał i pękał, zimą na oblodzonym dachu jej nie postawisz...

Jeśli wystarczy Ci skuteczny zasięg nadawania na 5km przy sporym zagęszczeniu użytkowników 19kanału to kup jakieś sirio które będzie miało przynajmniej 120cm na magnesie – szczerze jednak polecam antenę około 1,5 – 1,6metra na reling czy klapę.
No i należy pamiętać aby zestroić antenę bo to też ma wpływ na nadawanie i tranzystory stopnia końcowego w radiu.
Jeśli mógłbym jeszcze w czymś pomóc – pisz.
Zapomniał bym - w większości anten Presidenta płacisz głównie za markę a nie za jakość (w latach 90tych to były dobre anteny ale nie dziś


Jeśl zaś chodzi o zakłócenia z auta to dobrze mieć radio z filtrem szumów NB/ANL lub podłączyć je bezpośrednio do akumulatora.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl