MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 7:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 01, 2002 8:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 10:51 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Trójmiasto
Szukam POMOCY!!!
Mam nadzieje, że nie zostanę zbojkotowany, ale tym razem nie o Mercedes :o
Mój kolega ma problem z Mazda 323 benzyna, a ja staram się mu pomóc. Przy spadku temperatury poniżej zera (mniej więcej) auto nie chce za nic odpalić; rozrusznik kreci; akumulator jest ok. Niestety jest to automat wiec na pych nie da rady :( Nie mam pojęcia, podobnie jak mechanicy, co jest przyczyną ( u nich auto po odholowaniu jakos zapala :roll: ). Oto co wiem o aucie: rocznik 96, składak, trochę namieszane w elektryce, ciśnienie w cylindrach: 7-9-11-9, przebieg duży ~250tys, pali trochę oleju, w lecie wszystko OK.
Co to może być? I jak temu zaradzić? (jeden z mechaników radził remont głowicy, ale to trochę kosztowna operacja, a nie mam przekonania do efektów)
Pozdrawiam

_________________
Wrobel w123Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 01, 2002 10:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Wg mnie nie ma sprężania 7 -9 atm to silnik do remontu.Dopuszczalna róznica ciśnień między cylindrami w benzynie to 1atm.Co to za mechanicy co nie wiedzą jakie ma być ciśnienie sprężania?Mój motor110 dmucha po9,5 ale równo na wszystkie 6 cyl i pali 1,5 l oleju na 1000km zaś dobra japonia dmucha po 14atm (mercedes ok 11-13atm)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 02, 2002 12:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 10:51 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Trójmiasto
Czy to sprężanie ma wpływ na to, ze nie zapala w niskich temperaturach?

_________________
Wrobel w123Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 02, 2002 12:22 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Aby motor chodził trzeba trzech rzeczy:iskry, paliwa i kompresji. Zakładam że dwie pierwsze masz pozostaje trzecia.A tak wogóle jak na japonie po 250 tyś to bardzo słabe mano u mojego brata w Celice po 230 tyś jest po 14atm.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 02, 2002 8:45 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
- wrzątek na silnik,
- grzałka w bloku silnika,
to metody ratowania sytuacji przed remontem.
No jest jeszcze Motodoktor .. [oczko]

Głowica to nie wszystko jak już to tańszy remont silnika czyli głowica i co najmniej pierścienie do wymiany.

PS1
Silnik nawet w Mercedesie nie jest wieczny i po pewnym czasie (przebiegu) remont jest konieczny. To tak jak człowiek czasami do lekarza musi pójść bo reumatyzm, korzonki, ... dokuczają.
PS2
To nie jest kaprysienie ze strony biednej Mazdy to już jej serce wysiada z racji km które przejechała.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 02, 2002 8:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 18, 2002 11:02 pm
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Ja w swojej Mercedes mam podobny problem z wyjątkiem tego iż po 2-3 sekundach krecenia rozrusznikiem zawsze zapala. Im mniejsza temperatura tym dłuże musze pokręcic. Jeden mechanik stwierdził, że w tym silniku jest jeden spycjalny wtrysk, który podaje paliwo tylko tamtendy gdy silnik jest zimny. I, że trzeba go podregulować bo to jest przyczyną. Nie wiem czy miał racje bo jeszcze nie usunołem tej usterki, ale może w tej Mazdzie też jest takie coś i jest przyczyną braku chęci odpalenia. A jesli nie to pewnie będzie to kompresja bo jest nie ciekawa.

Pozdrawiam [cool]

_________________
Michał
W116 350SE '72- "Smoczyca"
gonez_w116@go2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 02, 2002 8:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Gonez pisze:
Jeden mechanik stwierdził, że w tym silniku jest jeden spycjalny wtrysk, który podaje paliwo tylko tamtendy gdy silnik jest zimny. I, że trzeba go podregulować bo to jest przyczyną.

Pozdrawiam [cool]


Chodzi o wtryskiwacz rozruchowy sterowany włącznikiem termiczno-czasowym wkręcanym w płaszcz wodny.Wkażdym wtrysku to jest a w mercedes działa max 20s zaś sygnał włączający pochodzi z rozrusznika.I nic sie nie reguluje najwyżej nie działa.[/quote]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 03, 2002 11:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Witam.
To prawda nic się nie reguluje, nie działa to trzeba wymienić.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl