MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 26, 2025 11:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn kwie 08, 2002 12:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Popsuli ???? :-?
To wyglada strasznie jak MADMAX w kiepskim wykonaniu. [no]

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 08, 2002 2:18 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: czw sie 16, 2001 2:00 am
Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa (ostatnio)
ja to powiem tak..gdyby coś sie z tym udało, to ja chętnie tez popróbuję. Ale z wódeczka to jest zupełnie niezły pomysł:)

_________________
Piotrek z Jaworzna.
(acz od 15 lat w Warszawie)
W124 300 Diesel


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 08, 2002 8:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
No to kiedy [pub] ????
Coby nie gniły nasze skarby [zlosniki]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 08, 2002 10:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 31, 2002 1:00 am
Posty: 241
Lokalizacja: Szczecin
A)Sebi napisałem "popsuli" bo:
1. po wymianie kapci, maski, silnika, maskownicy, świateł itd.
2. zrobieniu lobotomii właścicielowi

byłby całkiem ładny wózek z tego Mieczysława

B) w kwestii wódki proponuję żeby się spotkać gdzieś w połowie drogi (proponuję Bydgoszcz), bo ja już na południe na piwo jechałem [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 08, 2002 11:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Czy 300 turbo D różni się w swej zasadniczej konstrukcji od 300 D czy tylko dolotem i sprężarką ? Jaka jest szansa przerobienia 300D na TD na stanartowych częściach?

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 09, 2002 11:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
On 2002-04-08 23:38, Pawełek napisał:
Czy 300 turbo D różni się w swej zasadniczej konstrukcji od 300 D czy tylko dolotem i sprężarką ? Jaka jest szansa przerobienia 300D na TD na stanartowych częściach?


czesc
można próbować ale nie widze dużych szans.
silniki różnią się wieloma elementami a tak naprawde taki sam to jest tylko blok


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 11, 2002 11:46 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
W tym temacie możemy pomęczyć człowieka, który ponoć to potrafi.
www.magsport.republika.pl
Ja zacząłem. ;)

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 11, 2002 5:18 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Potrafi zrobic?
A jaka daje gwarancje? 50.000 czy moze mniej.
Jaki jest koszt zmiany?
Same tloki ktore sa inne beda kosztowaly, korbowody chyba tez.
Moze jednak taniej kupic taki silnik?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 9:27 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Temat sie tli ludzie sie ciekawia...
Moje ostatnie przemyslenia sa nastepujace:
1. Jezeli chcemy miec doladowanie dynamiczne to nalezy przyjac, ze bedzie do cylindrow wtlaczane wiecej powietrza niz normalnie. W silnikach z turbodoladowaniem jest podobnie i przez to wystepuja w nich zmiany konstrukcyjne (tloki) umozliwiajace silnikowi wytrzymanie nowych obciazen. Nalezy sie zastanowic jak bardzo chcemy doladowac silnik co by nam sie szybko nie rozpadl.
2. Sam silnik to nie wszystko, skoro jest zalozenie pobierania doladowania z otoczenia. Na karoseri auta wystepuje zjawisko rozkladu cisnien. Rozklad ten zalezy od predkosci i kierunku oplywu, jak rowniez od ksztaltu pojazdu. Mozna go badz policzyc badz zbadac. Zbadanie zakladam odpada wiec liczenie. Baza takich obliczen musi byc numeryczna geometria bryly. Mozna ja uzyskac badz przestrzennie skanujac pojazd (patrz badania w tunelu - nierealne), badz wykopac skas przekroje i przyblizyc (moze "Plany Modelarskie"). Nastepnie ta geometrie wrzucamu do softu badz typowo aero (np. "Fluent") badz staramy sie naciagnac opcje w czyms prostszym (np. "Ansys")
3. Jak juz bedziemy mieli przeplywy (tak cobysmy naszego wlotu nie umiescili w miejscu, gdzie powietrze bedzie raczaj wysysane niz wtlaczane) to mozna rozwazyc czy wystarczy wyciac otwor gdzies i wen wstawic dysze wlotowa czy nalezy ja wystawic gdzies nazewnatrz i wygladac niczym diesel-monster.
4. Ksztalt dyszki wlotowej po dalszym rozeznaniu...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 11:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Zaprawdę ciekawie prawisz [zlosnik]
Zgodzę się zwłaszcza, że pamiętam jak sam sprawdzałem przy jakiej prędkości pęd powietrza rozbijającego się o przód mietka sprawi iż płatki śniegu nie dotkną przedniej szyby [zlosnik] I zaiste powyżej tej prędkości można wyłączyć wycieraczki a poniżej muszą machać na 2 biegu [zlosnik] Oczywiście pomijam siłę i kierunek wiatru, ciśnienie powietrza itp. itd. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 26, 2002 11:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Kowal pisze:
Zgodzę się zwłaszcza, że pamiętam jak sam sprawdzałem przy jakiej prędkości pęd powietrza rozbijającego się o przód mietka sprawi iż płatki śniegu nie dotkną przedniej szyby I zaiste powyżej tej prędkości można wyłączyć wycieraczki a poniżej muszą machać na 2 biegu

Nie zapominaj o tym, że aby wyżej opisane zjawisko miało miejsce, musisz mieć ogrzaną szybę - do zminej śnieg klei się jak szalony niezaleznie od prędkości. A ta prędkość to chyba coś koło 70-80 km/h, bo udało mi się ją osiągnąć nawet moim "klekotkiem".

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 27, 2002 10:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Prędkość się zgadza [zlosnik]
Co do szyby to ciepłe powietrze wzlatuje ku górze więc pewnie tak [zlosnik]
P.S. W poniedziałek wymontowałem silnik ze skrzynią z mojego rozbitego 240D [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]



W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 27, 2002 11:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Kowal pisze:
P.S. W poniedziałek wymontowałem silnik ze skrzynią z mojego rozbitego 240D

Ja Ci mówię, załóż sobie ten silnik do swojego MB na czas WZ to się pościgamy ;)

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 28, 2002 9:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Albo wyklepie sobie mojego "rozbitka" silnik wsadze z powrotem i mogę stawać na start [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
P.S. Znalazłem Ci Michale fajne światła na tył do beczki [zlosnik]

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]



W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 28, 2002 10:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Kowal pisze:
P.S. Znalazłem Ci Michale fajne światła na tył do beczki

Oj, oj, oj, to podeślij mi je na emalię jak masz fotki albo przynajmniej opisz jakie, OK ?

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl