MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 9:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zółte blachy
Post: ndz lis 24, 2002 1:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 16, 2002 11:42 am
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Cześć!
Planuję sprawić mojemu mesiowi żólte blachy. Wie ktoś jak wygląda to od strony prawnej i finansowej.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 24, 2002 4:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Są na tym forum osoby, które mają z tym doświadczenie, więc ktoś powinien pomóc. Ja niestety nie mam odpowiedniej wiedzy :oops:

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Post: ndz lis 24, 2002 5:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Sinek pisze:
Cześć!
Planuję sprawić mojemu mesiowi żólte blachy. Wie ktoś jak wygląda to od strony prawnej i finansowej.

Aby zajerestrować auto jako zabytek (żółte blachy) musi ono mieć skończone 25 lat ,produkcja modelu powinna być zakończona ponad 15 lat temu.Trzeba udać się do wojewódzkiego konserwatora zabytków .On wysyła papiery auta do Ośrodka Dokumentacji Zabytków w Warszawie celem utworzenia karty ewidencyjnej zabytku techniki i wydane jest odpowiednie zaświadczenia..Potrzebny jest jeszcze opis techniczny według wzoru opisanego w Dzienniku Ustaw zrobiony przez rzeczoznawcę.Mając te dwa dokumenty udajemy sie do stacji diagnostycznej wyższego rzędu (wojewódzkiej) celem wydania Zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu pojazdu zabytkowego co do zgodności z warunkami technicznymi.Mając to zaświadczenie udajemy się do Wydzialu Komunikacji celem wydania żółtych blach.
Jak widzisz procedura jest dość kłopotliwa i kosztuje kilkaset zł (podobno ok.400zł).Musisz wiedzieć ,ze auto zarejestrowane jako zabytek nie możesz tuningować ,zakładać gazu ,nawet przy lakierowaniu musisz zawiadomić konserwatora zabytków.Plusy tej zabawy to bajer w postaci żółtych blach i zniżki na OC ,chociaż np w PZU samochód ponad 25 letni (niezabytkowy) i tak ma zniżkę 50 % na OC .Moim zdaniem nie warto.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 24, 2002 9:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 02, 2002 1:00 am
Posty: 52
Lokalizacja: warszawa
WITAM
jestem właśnie na etapie rejestracji samochodu jako kolekcjonerskiego mam juz wszystkie nizbędne dokumenty wygląda to następująco
auto musi miec 25 lat lub być od 15 lat nie produkowane to podstawa
CENY WARSZAWSKIE
1. krok to opinia rzeczoznawcy automobilklubu na temat pojazdu
rzeczoznawca wykonuje tzw. białą kartę zwaną również twardą kartą
w 3 egzęplarzach kosztuje to 410 zł + (koszty dojazdu rzeczoznawcy + koszt kilku zdjęć), ( w moim przypadku 65 zł)
czyli w sumie 475 zł
2. krok to złożenie u konserwatora zabytków podania o wpis pojazdu do rejestru dóbr kultury lub jak kto woli zabytkow koszt znaczek skarbowy za 5,50

to wszystkie koszty

odpowiedz od konserwatora otrzymuje sie listownie po około 2 tygodniach

jest to pismo oznajmiające o odpowiedniej decyzji

z tym pismem rejestracja jest możlia,OBECNIE JEST TO JEDYNY SPOSÓB ABY ZAREJESTROWAĆ AUTO ŚWIEŻO SPROWADZONE DO POLSKI

wszystkie czynnośći są zwykłymi formalnośćiami ,nie ma żadnego problemu na ktorymkolwiek etapie

korzyści z takiej rejestracji auta to;
duże zniżki ubezpieczenia np. w PZU na dzień dobry 50% KOLEJNE 10% JEŻELI JESTEŚ CZŁONKIEM AUTOMOBILKLUBU ITD.
MOŻLIWOŚĆ SEZONOWEGO LUB CZASOWEGO UBEZPIECZENIA POJAZDU BEZ KONIECZNOŚĆI WYREJESTROWYWANIA

być moż ktoś majeszcze jakieś rewelacje

dzięki


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 24, 2002 10:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 16, 2002 11:42 am
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Tuning z oczywistych względów raczej odpada, gaz tez bo to diesel.Więc z tym nie bedzie problemu.

Te numery to nie jakis kaprys czy chęć upiekszenia (chociaż w moim mieście jeżdzi świetnie odrestaurowany garbus na żółtych i wyglada świetnie)
Auto jest wyrejestrowane i w myśl nowych przepisów nie można przywrócić go juz do ruchu. Więc jest to jedyny sposób aby mogło wyjechać na drogę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 25, 2002 12:10 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Nie na jeszcze corocznych przeglądów rejestracyjnych a temat "żółtych papierów" bardzo wyczerpująco opisany jest na www.skrzeliński.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 25, 2002 9:37 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Podana strona sie przedemna ukrywa, wiec zadam pytanie:
Z tego co wiem, to inna rzecza jest pojazd kolekcjonerski, a inna zabytkowy. Pomysl mam coraz konkretniejszy na W126 350SDL.
Generalnie oprzec sie chce na rzdkosci wystepowania. Czy rzadkosc tyczy sie generalnie 126, czy 350SDL, ponizej 3000 egz.?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 25, 2002 10:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Ocet pisze:
Podana strona sie przedemna ukrywa,

www.skrzelinski.com, (Marcinowi wpisało się "ń" zamiast "n"

Cytuj:
wiec zadam pytanie:
...Czy rzadkosc tyczy sie generalnie 126, czy 350SDL, ponizej 3000 egz.?

rzadkość dotyczy 350SDL w W126 [usmiech]

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 25, 2002 3:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
roberciora pisze:
... korzyści z takiej rejestracji auta to;
duże zniżki ubezpieczenia np. w PZU na dzień dobry 50% KOLEJNE 10% JEŻELI JESTEŚ CZŁONKIEM AUTOMOBILKLUBU ITD.
MOŻLIWOŚĆ SEZONOWEGO LUB CZASOWEGO UBEZPIECZENIA POJAZDU BEZ KONIECZNOŚĆI WYREJESTROWYWANIA

być moż ktoś majeszcze jakieś rewelacje

nie sprawdziłem tego ale ponoć za auto zabytkowe płaci sie tylko ok 20% składki OC. Owe 50% zniżki o którym piszesz to bez łaski PZU ponoć daje przy wieku auta min 25 lat i bez względu na to czy jest to zabytek czy nie.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 25, 2002 4:06 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
RobGas pisze:
nie sprawdziłem tego ale ponoć za auto zabytkowe płaci sie tylko ok 20% składki OC. Owe 50% zniżki o którym piszesz to bez łaski PZU ponoć daje przy wieku auta min 25 lat i bez względu na to czy jest to zabytek czy nie.


Nie ponoć tylko napewno [cool] wiem bo mam taką zniżke.

Mam prośbe może któryś z bardziej zorientowanych kolegów napisałby dokładny artykuł na temat rejestracji zabykty razem ze spisek konkretnych dokumentów ewentualnie przykładami a ja umieszcze to na stronie klubowej np w faq lub w dziele warsztat albo w jakimś nowym dziale.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 25, 2002 6:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 13, 2002 10:36 am
Posty: 136
Lokalizacja: Środa Wlkp./ Leesburg VA-USA
Mike jak nie wiesz nic na ten temat to po (ocenzurowano niezaleznie od slusznosci) sie oddzywasz ? zeby nabic posty ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 25, 2002 6:32 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
RobGas pisze:
roberciora pisze:
... korzyści z takiej rejestracji auta to;
duże zniżki ubezpieczenia np. w PZU na dzień dobry 50% KOLEJNE 10% JEŻELI JESTEŚ CZŁONKIEM AUTOMOBILKLUBU ITD.
MOŻLIWOŚĆ SEZONOWEGO LUB CZASOWEGO UBEZPIECZENIA POJAZDU BEZ KONIECZNOŚĆI WYREJESTROWYWANIA

być moż ktoś majeszcze jakieś rewelacje

nie sprawdziłem tego ale ponoć za auto zabytkowe płaci sie tylko ok 20% składki OC. Owe 50% zniżki o którym piszesz to bez łaski PZU ponoć daje przy wieku auta min 25 lat i bez względu na to czy jest to zabytek czy nie.

A czy ktoś mi może odpowiedzieć czy te zniżki są tylko w PZU, czy inni ubezpieczyciele też promują w jakiś sposób szosowych weteranów ???

PS. Widziałem w zeszłym roku identyczną beczkę jak moja właśnie na żóltych blachach (tylko, że holenderskich a nie zabytkowych [zlosnik] ). Wyglądała extra - super pasował kolor blach do lakieru... Poczekam trochę i pewnie się skuszę... O ile oczywiście będziemy jeszcze razem ze "Strzałą"...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 25, 2002 6:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
klower pisze:
Mike jak nie wiesz nic na ten temat to po (...) sie oddzywasz ? zeby nabic posty ?


No pięknie kultury to się pewnie uczyłeś w zapierdówku. Przyganiał kocioł garnkowi co?? Twój post też nic nie wnosi do tematu. [zlosnik]

A tak w kwestii formalnej należy wypełnić a dokładniej zrobic samemu "Karte Ewidencyjną" której kopie mam i postaram się zrobić jej skan lub czysty formularz do wypełnienia wraz ze wzorem powiedzmy W115 200 naszego wspólnego znajomego.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 25, 2002 7:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
MacKuz pisze:
Mam prośbe może któryś z bardziej zorientowanych kolegów napisałby dokładny artykuł na temat rejestracji zabykty razem ze spisek konkretnych dokumentów ewentualnie przykładami a ja umieszcze to na stronie klubowej np w faq lub w dziele warsztat albo w jakimś nowym dziale.


http://www.skrzelinski.com/untitled/rze ... ekst2.html ... Typowe procedury przy sprowadzaniu zabytkowych aut z zagranicy
http://www.skrzelinski.com/untitled/rze ... blice.html ... żółte tablice
http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/ ... enDocument ... Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań pojazdów zabytkowych i pojazdów marki "SAM" co do zgodności z warunkami technicznymi, wzorów dokumentów związanych z tymi badaniami oraz jednostek upoważnionych do przeprowadzania tych badań.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 25, 2002 11:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
klower pisze:
Mike jak nie wiesz nic na ten temat to po (...)sie oddzywasz ? zeby nabic posty ?

Odzywam się po to, żebyś mógł mnie (ocenzurowano) Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem tym lub wcześniejszym postem, postaram się więcej nie udzielać "bez sensu i nic nie wiedząc na temat". Dziękuję za uwagę.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl