MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 12:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 10:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Tak Gerri zgadzam sie z Toba w 101% na moj rozum wiochmena roznica polega tylko na tym, ze moj sterownik nie zapala kontrolki po rozruchu jak silnik juz smiga. Poza tym symptomy beda (chyba [zlosnik] ) te same. Na bank kontrolka nie swieci jak jest spalona swieca na 1 garze. Pozdrawiam

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 11:07 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Milosh pisze:
Na bank kontrolka nie swieci jak jest spalona swieca na 1 garze. Pozdrawiam


Potwierdzam doświadczeniem ostatnich dni [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 10:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Obrazek

Teraz to napiszecie ze ksiazka jest głupia .. Troche otwartosci

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 11:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
To teraz ja mam do Was pytanie. Oprocz wspomnianego wyzej W201 2.0D '87 mam W124T 250D 1990. Typ silnika 602.912. Wg. danych z ksiazki, ktora zacytowal nam kol. Wiedzmin u mnie podgrzewanie powinno trwac 60 a przy duzych mrozach grzało ok. 20-30s - nigdy nie mierzylem dokladnie. Przy obecnej temperaturze grzeje znacznie krocej lub nie grzeje wcale. Pytanie to: Czy czas dogrzewania jest uzalezniony od temp. otoczenia???

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 11:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Milosh pisze:
To teraz ja mam do Was pytanie. Oprocz wspomnianego wyzej W201 2.0D '87 mam W124T 250D 1990. Typ silnika 602.912. Wg. danych z ksiazki, ktora zacytowal nam kol. Wiedzmin u mnie podgrzewanie powinno trwac 60 a przy duzych mrozach grzało ok. 20-30s - nigdy nie mierzylem dokladnie. Przy obecnej temperaturze grzeje znacznie krocej lub nie grzeje wcale. Pytanie to: Czy czas dogrzewania jest uzalezniony od temp. otoczenia???

powiem ci to bardziej na przyladzie BMW .. bardziej od temp. silnika ..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 1:12 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Co innego jest podgrzewanie (przed uruchomieniem), a co innego po uruchomieniu (tzw. dogrzewanie) Chociaż to co widzę w książce nie jest do końca zgodne z tym, co miałem okazję stwierdzić w rzeczywistości, muszę coś poszukać w materiałach źródłowych. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 1:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
zdaje się że swiece grzeją dłużej niż świeci się kontrolka..

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 3:27 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Oczywiście że grzeją dłużej niż świeci kontrolka. Jeżeli nie uruchomimy silnika, to po ok. 40 sek zadziała wyłącznik czasowy. Kwestią sporną jest w tej chwili, czy świece działają jeszcze, (ileś tam sekund) po uruchomieniu silnika, a ściślej - po przełączeniu kluczyka w pozycję "rozruch" i puszczeniu go, bo innej informacji o pracy silnika przekaźnik nie otrzymuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 05, 2005 11:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
DW. Wiedzmin. Taaaaa W BMW to bylo ok. Taka okragla zielona kontrolka obok kontrolki swiec zarowych. Ta zielona kontrolka sygnalizowala zdolnosc do odpalu przy cieplym silniku. Wiedziales wtedy, ze nie musisz grzac zarowych. Nota bene one w ogole nie grzaly.

Ten patent byl ok. Mialem bardzo rzadki model E-30 a mianowice 324d nie td. To byl wolnossacy 89KM diesel 6 cyl. Naprawde wzor elastycznosci (uwielbial niskie obroty i jednostka dosc zywotna - podobno przebiegi 500-600 tkm dla tego motoru nie byly zabojcze. Niestety po miescie pila 9l/100 km. Generalnie dosc porzadny samochod.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 10:03 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Zabrałem się do sprawy naukowo ;)

Tu jest przekaźnik starego typu,

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1112775121_stary.jpg

czujnik temperatury jest wewnątrz (C), świeca nr 1 ma wewnątrz przekaźnika osobną spiralkę czujnika prądowego, i to pewnie powoduje że spalenie tej świecy wywołuje efekt niezapalania się kontrolki przy podgrzewaniu. Chociaż producent się zarzeka, że rozpływ prądów w obwodzie kontrolnym jest tak dobrany że powinien zasygnalizować usterkę (przepalenie) dowolnych dwóch świec.
Przekaźnik poznajemy po czterobolcowej małej wtyczce.


Ostatnio zmieniony śr kwie 06, 2005 10:13 am przez Gerri, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 10:10 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Tu jest przekaźnik nowego typu:

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1112774863_nowy.jpg

Zrezygnowano ze spiralek i kontaktronu wewnątrz przekaźnika. Obwód każdej ze świec jest doprowadzony do mikroprocesora wewnątrz przekaźnika który kontroluje każdą osobno. Czujnik temperatury wylądował na zewnątrz (w bloku silnika) Mała wtyczka ma obudowę sześcionóżkową, z czego pięć jest wykorzystane


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 10:18 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Odnośnie dogrzewania: znowu racja jest wielostronna: ;)
Dogrzewanie faktycznie występuje, ale są to przeważnie auta egzotyczne, robione na zamówienie jakiegoś konkretnego rynku. Większość dogrzewania nie ma. Znalazłem ciekawą tabelkę podającą gdzie takie auta były kierowane.

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11127 ... odzaje.jpg

Najciekawsza jest jednak rubryka z numerami przekaźników. Możemy sobie określić po numerze części czy dany przekaźnik ma dogrzewanie, i jak długie


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 06, 2005 8:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
znaczy nie rozumiem-w moim busie jest tak ze jak przekrece kluczyk to niezalenie od pory roku swiece sie tam grzeja pare sek a potem sie grzeja ale mniej az do charakterystycznego pykniecia sterownika...grzeja sie na 100% bo jak jest właczone radio i np dmuchawa to jak sie swiece wyłacza to radio jest jasniej podswietlone i dmuchawa chodzi szybciej -taki jest pobor pradu....Jak dotad w kazdym 123 ,124 tak miałem ......Acha jak sie poczeka chwile to auto lepiej pali i rowniej chodzi bezposrednio po uruchomieniu....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl