MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 11:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 31, 2005 4:15 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw mar 31, 2005 4:01 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Po pierwsze witam wszystkich bo jestem tu nowy :)
W niedalekiej przyszlosci planuje zakup swojego pierwszego MB doszedlem do wniosku ze bedzie to W202 C klasa rocznik jakos 94 w zwyz w zaleznosci od ceny. Ale oczywiscie mam pare watpliwosci i pytan oraz nadzieje ze pomozecie mi rozwiac watpliwosci.

Myslalem nad C180 tylko pytanie czy w automacie czy manualu, wolalbym w aut. ale kompletnie nie wiem jak to sie przeklada na osiagi czy automat nie bedzie za wolny ? Moze ktos wie jakie jest mniej wiecej przyspieszenie C180 od 0-100km/h z automatem a jakie bez. A moze kupic wiekszy silnik C200 C2200 C2800. Tylko jak to sie ma do spalania bo skoro z tego co wyczytalem C180 potrafi zerzrec 10L to ile C200, C220 ? No i przy spalaniu skrzynia automatyczna tez chyba nie jest bez znaczenia.
Pozatym wiem ze sa dwie wersje C180 Esprit i Elegance czym one sie roznia ? Moze ktos z was wie czy podczas produkcji c180 były jakies modyfikacje i np od rocznika 95 jes cos tam innego w karoserii lub innych alementach ?
To chyba tyle na razie [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 31, 2005 6:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
jejku ile pytan....ale po kolei-1-seria c klasy była od 93r do chyba koło98 roku i tam zeczywiscie sa inne zderzaki lampy itp-delikatny lifting.Co do silnika sporo jest 180 automat i jakos to jezdzi bo to w koncu 122 km-ale lepiej bedzie nabyc 200 lub 220 to sa silniki tej samej generacji i taki silnik bedzie palił praktycznie tyle samo co 180 bo nie bedzie sie tak meczył....Wersji Esprit to ja bym unikał bo ma sportowe niskie i twarde zawieszenie a wiadomo jakie mamy drogi..... :evil: Nie wiem czy od poczatku C klasse były stopniowane Classic,Elegance,Awantgarde ale jesli tak to classic najbiedniejsza a nastepne coraz lepiej wypasione...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 31, 2005 8:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Od samego początku był classic espirt elegance i sport różnice raczej są niewielkie przynajmniej te stylistyczne , w trakcie I serii około roku 95'/96' zniknęły pomarańczowe migacze z przodu i z tyłu wersji classic i espirt . W wersji elegance jest seryjne wykończenie w drewnie ciekawsze kolory wnętrza i wyposażenie Espirt to taki usportowiony classic a co do tego zawieszenia to nie mam dokładnej wiedzy ale czy obu napewno miał on seryjne wyposażenie ? A może było to AMG C43 ? [zlosnik]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 31, 2005 8:41 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw mar 31, 2005 4:01 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Poczytalem sobie forum i znalazlem troche niepochlebnych opini na temat C klasy typu "taczka, jezdzi sie jak nie mercedesem, slaby komfort itp"
Czy jazde tym samochodem mozna porownac do 190 ? Czy jest to mniej wiecej ten sam poziom konfortu ? Bo mialem okazje jezdzic W201 byl troche zniszczony ale prowadzil sie bardzo fajnie.
Czyli rozumiem ze classic to najbiedniejsza wersja, espirt - twarde zawieszenie, elegance - juz inne zawieszenie ?, a sport co posiada takiego inneg ze to sport ? :)
No i pytanie takie jak C180 to lepiej manual czy automat, czy duza roznica w osiagach ?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 31, 2005 8:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Niezapominaj że to forum zabytkowych MB i wielu forumowiczów nierozróżnia plastików a jeżeli rozróżnia to często na niekorzyść MB :evil: a co do w 202 to jeździłem 180 Elegance w automacie i nieczułem dyskomfortu ale nie mam odniesienia do innych wersji w202 , może Kubol coś powie bo drążył ten temat od jakiegoś czasu kupił zdaje się że 180 z II serii [oczko]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 31, 2005 10:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
uve pisze:
Myslalem nad C180 tylko pytanie czy w automacie czy manualu, wolalbym w aut. ale kompletnie nie wiem jak to sie przeklada na osiagi czy automat nie bedzie za wolny ? Moze ktos wie jakie jest mniej wiecej przyspieszenie C180 od 0-100km/h z automatem a jakie bez. A moze kupic wiekszy silnik C200 C2200 C2800. Tylko jak to sie ma do spalania bo skoro z tego co wyczytalem C180 potrafi zerzrec 10L to ile C200, C220 ? No i przy spalaniu skrzynia automatyczna tez chyba nie jest bez znaczenia


Hej !!

C180 jakoś sobie radzi. Ja mam niestety z manualem. Co do spalania to M4E ma rację, jak możesz bierz C220, praktycznie niewiele większe spalanie.

Jeśli chodzi o spalanie C180, to moje minimalne wyniosło 6,2. A w mieście no cóż (nigdy nie wyjeżdziłem całego zbiornika w mieście, zawsze jakaś trasa wpadała) ale około 10.

Przyśpieszenie z automatem 13sek, a bez 12 sek.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 31, 2005 10:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
classic, esprit, elegance i sport to wersje "wyglądowe" a nie wypasu
classic - hokeje na zderzakach i frgament listwy na drzwich w kolorze zderzaka, zwykłe klamki i listwy przy oknach chyba w macie, brak drewna - czarny plastik, inne tapicerki
elegance - hokeje w chromie, klamki z chromem, wstawki z chromu na listwach bocznych, listwy przy oknach w połysku, drewno w środku - na drzwiach konsoli centralnej i nad deską
esprit - obniżone i utwardzone zawiechy, zamiast drewna i plastiku imitacja karbonu (?), krzykliwe tapicerki - nie pamiętam co jeszcze
sport- sport
co do wypasu to ja mam na przykład classica (srebrny, więc nie widac za bardzo braku chromów tak bardzo jak na ciemnym) z asr, klimą el. szybami, tempomatem (+standard), więc wydaje mi się wersja nie ma tu nic do rzeczy
mam 1.8 na automacie i daje rade [zlosnikz]
na przełomie 95 i 96 była jakaś modyfikacja mała ale nie wiem czego, lifting czyli I/II seria z przełomem 97/98 - dodali 2 poduchy, inne listwy boczne, zderzaki, chyba lampy, bas, dołożyli tapicerki, zmiany we wnętrzu (szczegóły) - np. przyciski od otwierania szyb dwustopniowe,
aha avantgarde było w w210

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 31, 2005 10:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
kubol pisze:
classic, esprit, elegance i sport to wersje "wyglądowe" a nie wypasu
classic - hokeje na zderzakach i frgament listwy na drzwich w kolorze zderzaka, zwykłe klamki i listwy przy oknach chyba w macie, brak drewna - czarny plastik, inne tapicerki
elegance - hokeje w chromie, klamki z chromem, wstawki z chromu na listwach bocznych, listwy przy oknach w połysku, drewno w środku - na drzwiach konsoli centralnej i nad deską
esprit - obniżone i utwardzone zawiechy, zamiast drewna i plastiku imitacja karbonu (?), krzykliwe tapicerki - nie pamiętam co jeszcze
sport- sport
co do wypasu to ja mam na przykład classica (srebrny, więc nie widac za bardzo braku chromów tak bardzo jak na ciemnym) z asr, klimą el. szybami, tempomatem (+standard), więc wydaje mi się wersja nie ma tu nic do rzeczy
mam 1.8 na automacie i daje rade [zlosnikz]
na przełomie 95 i 96 była jakaś modyfikacja mała ale nie wiem czego, lifting czyli I/II seria z przełomem 97/98 - dodali 2 poduchy, inne listwy boczne, zderzaki, chyba lampy, bas, dołożyli tapicerki, zmiany we wnętrzu (szczegóły) - np. przyciski od otwierania szyb dwustopniowe,
aha avantgarde było w w210
W pierwszej serii serynie nie było żadnych imitacji , natomiast żeczywiście kolory tapicerki były często krzykliwe co do wypasu to tj w w210 nie miało to przełorzenia na konkretne wyposażenie poza pierdołami stylistycznymi ale zwykle w I serii najlepszy wypas mają Elegance ...Ps odkopałem przed chwilą prospekt w202 ale II seria [oczko]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 31, 2005 10:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ta własnie te podziały na clasic elegance to były od E klasy W 210.Tam juz jest to zalezne wersja/wypas.Sporo wiecej ma elegance a Awantgarde to juz odlot-inna atrapa,niebieskie szyby(to mi sie podoba najbardziej!kosmos zadne auto tego nie ma)el składane lustra,najczesciej klimatronik i wszystko co sie da elektryczne,nawet fotele i kierownica!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 31, 2005 10:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
kubol pisze:
classic, esprit, elegance i sport to wersje "wyglądowe" a nie wypasu

Nie zupełnie .W zależności od wersji zmienia się wypas.Dla przykładu ,poniżej wykaz co było w standarcie dla różnych wersji w 1998r.Ja osobiście brałbym pod uwagę tylko wersję elegance ,dlatego ,ze ma najlepszy wygląd (chrom ,listwy w kolorze nadwozia,w środku drewno orzechowe ,ciekawe kolory tapicerki) .Omijałbym z daleka wersje espirit i sport ,które mają obniżone i utwardzone zawieszenie (taczki).Z silników wybrałbym 200 lub 220 ,180 to za mały silnik -przecież C klasa wazy tylko o 30-40kg mniej niż E klasa z tym samym silnikiem.
Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 01, 2005 7:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
VALENTINE123 pisze:
Nie zupełnie .W zależności od wersji zmienia się wypas.Dla przykładu ,poniżej wykaz co było w standarcie dla różnych wersji w 1998r.Ja osobiście brałbym pod uwagę tylko wersję elegance ,dlatego ,ze ma najlepszy wygląd (chrom ,listwy w kolorze nadwozia,w środku drewno orzechowe ,ciekawe kolory tapicerki) .Omijałbym z daleka wersje espirit i sport ,które mają obniżone i utwardzone zawieszenie (taczki).Z silników wybrałbym 200 lub 220 ,180 to za mały silnik -przecież C klasa wazy tylko o 30-40kg mniej niż E klasa z tym samym silnikiem.


o właśnie - tego nam było trzeba !! [zlosnikz] co innego jednak wiedza książkowa (VAL) a co innego praktyczna zdobywana w warsztatach blacharskich i na giełdzie w Poznaniu [zlosnik]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 01, 2005 3:32 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw mar 31, 2005 4:01 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Dzieki wszystkim za komentarze mam juz mniej wiecej obraz tego auta. Szczerze to bylem napalony na W124 (sedan lub coupe) w E klasie ale jak sobie posprawdzalem ceny to mi przeszlo. No chyba ze W124 bez E klasy. W koncu stwierdzilem ze W202. A propo gdzie znaduja sie na w202 te oznaczenia classic sport... Bo ogladalem pare na miescie i nigdzie nie widzialem tych napisow, ale cos pamietam ze gdzies widzialem model z oznaczeniem Esprit tylko nie pamietam w ktorym miejscu on byl :-?
Moze wlasiciele C kasy moga powiedziec na co najbardziej zwracac uwage przy zakupie tego auta ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 01, 2005 3:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
uve pisze:
A propo gdzie znaduja sie na w202 te oznaczenia classic sport... Bo ogladalem pare na miescie i nigdzie nie widzialem tych napisow, ale cos pamietam ze gdzies widzialem model z oznaczeniem Esprit tylko nie pamietam w ktorym miejscu on byl

Obrazek

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl