MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 15, 2025 10:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 19, 2016 7:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Witam.
Problem przedstawia się następująco, rozrusznik nie kręci gdy dźwignia lewarka jest na P. Przyzwyczaiłem się, odpalałem na N. Teraz jednak jest trochę gorzej, bo aby odpalić samochód muszę znaleźć minimalny punkcik między N a R żeby zakręcił. Gdzie szukać, czy w tunelu przy lewarku coś jest czy wszystko od spodu przy skrzyni? Sam lewarek też ostatnio zrobił się "luźniejszy", gdzie go próbować dokręcić?
Z góry dzięki.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: sob lis 19, 2016 8:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Tam jest jakiś czujnik do wymiany za 50 złotych, przerabiałem to. W poniedziałek mogę sprawdzić dokładnie jaka to część.

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: sob lis 19, 2016 8:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Z lewego boku skrzyni jest taki pozycjoner.
Łatwo znaleźć , bo do niego biegnie metalowy wodzik od lewarka .
Musisz kupić ten element nowy lub używany.
Za nowy płaciłem około 140zł dwa lata temu , w jakies firmie wysyłkowej może znajdę to dam link.
Używek wtedy nie było.
Kiedy już to odszukasz, to odpinasz wodzik, odpinasz wtyk kluczem 10 odkręcasz 3 śrubki.
Ten pozycjoner można regulować góra dół już na skrzyni to się przydaje przy montażu drugiego i trzeba go ustawić żeby dobrze działał.
Możesz jeszcze go wykluczyć al w sumie nic na to nie wskazuje , że to nie on .
We wtyczce , którą w niego wpinasz zmostkuj dwa otwory na chybił trafi , kiedy zakręci to pozycjoner złom.
Nie da sie tego naprawić .
Raz, że jest zanitowany , a dwa że tam sa blaszki jak żyletki i one sie przecierają .
To łatwa robota jeden klucz , podnośnik i max pół godziny .

Luźniejszy przód tył czy na boki?
Jeśli przód tył, to wyrobiły się teflonowe tuleje na końcu metalowego wodzika , jedna przy lewarku pod autem, druga w tym opisanym pozycjonerze.
Też w nim mogło się wszystko posypać i tak będzie się zachowywał.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob lis 19, 2016 10:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Łukaszku, m.in. dla takiej szczegółowej pomocy warto Cię było przywrócić do żywych na tym forum.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: ndz lis 20, 2016 12:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
kokosz pisze:
Łukaszku,


Obrazek


To jest numer części :A0005454906
Tylko , że ja szukałem do skrzyni 722.3 a jak mi się zdaje kolega ma 320 CE , a tam mogła być 722.5.
Wtedy to już trzeba porównać czy podpasuje ten numer , który podaje.
Obrazek

Jest w ASO
http://www.czesci-mercedes-benz.pl/pl/1 ... 54906.html

Ja kupiłem w tym sklepie :
http://www.czesciauto24.pl/oen/00054549 ... cwodIOEGJQ

Ale teraz jest spory wybór o ile sa te tanie dostępne.
To można kupić jak najtańsze , mało obciążony element :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lis 20, 2016 5:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Super, wielkie dzięki!
Muszę sprawdzić czy nie mam tego przy starej skrzyni, ewentualnie koszt niewielki.
W tym tygodniu będę na kanale to to sprawdzę, jeszcze raz dzięki!

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: pn lis 21, 2016 9:07 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
THC pisze:
Nie da sie tego naprawić. Raz że jest zanitowany , a dwa że tam sa blaszki jak żyletki i one sie przecierają .

Naprawiłem i dało się. Jeździ do dzisiaj. Proponuję prześledzić ten wątek, masz tutaj wszystko:
viewtopic.php?f=25&t=35730&hilit=czujnik

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pn lis 21, 2016 10:47 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
kokosz pisze:
Łukaszku, m.in. dla takiej szczegółowej pomocy warto Cię było przywrócić do żywych na tym forum.


No i co, glupio ci teraz, ze promujesz siebie i swojego funfla - wymieniacza, skoro to mozna bylo naprawic pedzlem??

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pn lis 21, 2016 11:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
_me: how_ pisze:
kokosz pisze:
Łukaszku, m.in. dla takiej szczegółowej pomocy warto Cię było przywrócić do żywych na tym forum.


No i co, glupio ci teraz, ze promujesz siebie i swojego funfla - wymieniacza, skoro to mozna bylo naprawic pedzlem??


przepraszam :beksa2x:

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pn lis 21, 2016 1:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Obrazek

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt lis 25, 2016 12:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
A czy to gówienko może być przyczyną tego, że w pozycji "3" są biegi 1-2, a "2" tylko jedynka???

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: pt lis 25, 2016 3:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie.
Lewarek jest na sztywno połączony ze skrzynią .
Ten element o którym tu gadamy jest jakby po drodze podczepiony pod uchwyt w skrzyni .
To na D R N i P tez masz przestawione biegi?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt lis 25, 2016 8:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Nie, reszta działa w miarę poprawnie.

P - parking, ale nie odpala
R - wsteczny, światła cofania się świecą
N - luz, odpala jak się troszkę porusza dźwignią
D - do przodu, wszystko ok
3 - biegi 1 i 2
2 - bieg 1

Przełącznik E/S nic w tym temacie nie zmienia.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: pn lis 28, 2016 8:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Wojkek pisze:
P - parking, ale nie odpala
N - luz, odpala jak się troszkę porusza dźwignią

Ewidentnie do sprawdzenia czujnik położenia skrzyni.
Wojkek pisze:
3 - biegi 1 i 2
2 - bieg 1

A jesteś pewny? Te silniki i skrzynie z reguły ruszają z 2 biegu, żeby zrzucić na jedynkę trzeba depnąć do spodu lub kick down jak linka nie jest odpowiednio wyregulowana.
Wojkek pisze:
Przełącznik E/S nic w tym temacie nie zmienia.

Bo przy ruszaniu i w ilości biegów nie ma się nic zmieniać. E/S zmienia tylko długość poszczególnych biegów po depnięciu - wtedy skrzynia ciągnie na poszczególnych biegach aż do kreseczek na zegarze.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt lis 29, 2016 7:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Wit, jestem pewny.
"3" - rusza z drugiego biegu, ale nie pojedzie więcej jak 100 bo nie wrzuca trójki.
"2" - od razu jest jedynka, jedzie tylko do 60...
Jakieś dwa lata temu tak nie było, potem nie bawiłem się tymi przełożeniami...

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl