THC pisze:
Kiedyś do V 8 włożyłem sprężynę jedną tylko od 270cdi .
Potem pomierzyłem i stał równo do mm.
Także to czy ma klimę czy jej nie ma, lub inne opcje wyposażenia nie mają znaczenia.
Skoro nawet ciężar silnika nie położyłem jednej strony niżej.
Ale to było w 210.
Zaraz pękła druga i zmieniłem do kompletu.
Jednie co dźwignie karoserię to podkładki gumowe z odpowiednią liczbą wypustek.
Wymiana tylko jednej sprężyny to ciekawy sposób naprawy auta. Dobrze, że pękła druga.
Silniki diesla są często cięższe niż silniki benzynowe, może akurat są w Twoim przypadku sprężyny były takie same.
Oczywiście, że jedno wyposażenie dodatkowe nie powoduje wymiany sprężyn, ale jeżeli są już 2-3, 4-5 .... dodatki to sprężyny są różne. Są w EPC do tego odpowiednie tabele.
Nie chodzi o podnoszenie auta sprężyną, ale odpowiednią współpracę sprężyny i amortyzatora.
Do regulacji wysokości są podkładki gumowe z "cyckami".