MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 14, 2013 7:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Chyba mi przeskoczył łańcuch... potrzebuje potwierdzenia;
Jeżeli ustawie znaki na kole pasowym walu na T to znak na walku jest trochę ponad krawędzią głowicy (jak rozumiem ma się pokryć z ta krawędzią). Jak znowu ustawie znak na walku tak, żeby pokrywał się z krawędzią głowicy, na kole pasowym znacznik jest jakieś 1.5 kreski z lewej strony T.
Łańcuch był wymieniany (może z 30tys temu) - nie wierze, żeby się aż tak rozciągnął??

Rys poglądowy
Obrazek

Jeszcze pytanie odnosnie ustawienia rozdzielacza zapłonu - jakie jest nominalne wyprzedzenie zapłonu? Na jakim znaku na kole pasowym palec rozdzielacza powinien być na przeciw elektrody pierwszego cylindra? Teraz jak kolo pasowe jest na T to srodek palca jest na znaku na aparacie (chyba dobrze?)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz lip 14, 2013 11:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Wymiana lancucha w M102 ? :o Po co ?

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: ndz lip 14, 2013 11:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Juz raz mi pękł łańcuch w M102 - wiec wiem po co.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn lip 15, 2013 9:51 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
trocin pisze:
Wymiana lancucha w M102 ? Po co ?

Jak jest pojedynczy to się wyciąga i potrafi sobie pęknąć - po to...

TReneR pisze:
Juz raz mi pękł łańcuch w M102 - wiec wiem po co.

No właśnie...

TReneR pisze:
Chyba mi przeskoczył łańcuch... potrzebuje potwierdzenia;

Robiłeś test wkrętakiem w gnieździe pierwszej świecy? Powinieneś na spokojnie wyczuć GMP i wtedy możesz sprawdzić czy znacznik na wałku pokrywa się ze znacznikiem na podporze wałka...

Może faktycznie się wyciągnął?
Pytanie zaczepne: co Cię skłoniło do tego by się zainteresować tym łańcuchem? Silnik nie pracuje czy co?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn lip 15, 2013 11:39 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tak, robiłem test wkrętakiem - zgadza się z opisem na kole pasowym.
Silnik zaczął niedomagać (z miesiąca na miesiąc było coraz gorzej z kultura pracy), po rozgrzaniu teraz juz ciężko odpalić i chodzi bardzo nierówno. Zapłon i zasilanie paliwem jest OK. Sprężanie OK. Został do sprawdzenia rozrząd - no i łańcuch mimo młodego wieku wygląda na rozciągnięty :-( Wymieniał go jeszcze poprzedni właściciel i może wstawił jakieś badziewie??

PS Łańcuch IWIS a - jakieś opinie? Bo nie wiem czy brać SWAGa czy IWISa?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn lip 15, 2013 12:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja fabrycznie miałem IWISy.
Jak po wymianie łańcucha będzie nadal kiepsko z kątami to jest szansa, że po planowaniu głowica siedzi niżej. Wtedy trzeba kombinować z nowymi dziurami na kole zębatym. Pierwsze 103/2 miały fajne możliwości regulacji (kilka dziur fabrycznie) a później już nie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lip 15, 2013 2:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Czy w M102 nie jest tak jak w przypadku M110 że koła zebate na wałkach można obracać o jakiś tam minimalny kąt właśnie po to by zniwelować efekt splanowanej głowicy?
W M110 są koła zębate mocowane są na wałkach za pomocą takich małych metalowych klinów które występują w kilku wariantach i dzięki nim można zamocować koło w różnych położeniach.

Jak to się robi w M110:
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... iming.html

Klucz do sukcesu to "offset woodruff key" (nie umiem tego przetłumaczyć).

EDIT:
Poszperałem i znalazłem serwisówkę do M102 a w niej numery części odpowiednich klinów ("woodruff key"):
http://media0.webgarden.name/files/medi ... l/M102.pdf

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn lip 15, 2013 4:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Widać pomyliłem, że 102 i 103 mają tak samo

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 3:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Kupiłem łańcuch i napinacz SWAGa... znaczy się na pudelku łańcucha SWAG nakleił swoja nalepkę ale pudełko i łańcuch są IWISa :-)
Łańcuch zmieniony, znaki ustawiłem bez problemu, silnik zagadał, chodzi równiutko, ładnie odpala.

PS zauważyłem, ze poprzednik rozklepał lekko nity na łączniku - wydawało mi się , ze wystarczy tylko wcisnąć mostek (jest bardzo ciasne pasowanie)?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 10:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Musisz zaciąć lekko przecinakiem albo choć zaklepać młotkiem inaczej wypadnie.
Fabrycznie do tego jest taka praska ze śrubą.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 10:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
OK - Stuknę małym przecinakiem parę razy.
Jeszcze jedno pytanie - śruba kola zębatego walka ma gwint lewy czy prawy?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt lip 19, 2013 9:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Nie wiem jak w M102, ale w M110 z tego co pamiętam to prawy.

BTW
Przeszedłeś przez serwisówkę do której link dałem pare postów wyżej?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz lip 21, 2013 11:37 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Niestety ani w tym pedofilu ani w książce która mam nie napisali jaka jest śruba. Pisza tylko, zęby ja odkręcić ale już w która stronę to nie. Na zdrowy rozum, jak by była z lewym gwintem to by chyba napisali?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn lip 22, 2013 9:24 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
TReneR pisze:
Na zdrowy rozum, jak by była z lewym gwintem to by chyba napisali?

Zgadza się. Te angielskojęzyczne serwisówki są dla USA, a tam wszystko trzeba napisać na wszelki wypadek :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt sie 06, 2013 7:32 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam,
nacięcie na aparacie zapłonowym z osią symetrii palca - 1 gar,
kąt wyprzedzenia zapłonu 13 +/- 3
kręcenie aparatem nic nie daje, przestawienie regulatora z rezystorami dopiero przyśpiesza lub opóźnia zapłon
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl