MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 19, 2012 9:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
kupiłem w140 i miał juz ten problem silnik to 3.2 m104 rok 92 z lpg a mianowicie
odpala na dotyk
po rozgrzaniu oborty są 1500 obr/min na gazie i na benzynie
zdarza sie że oborty falują spadają poniżej 1000obr/min lecz wtedy silnik kuleje tak jakby go zalewało tzn. zaczyna kopcic i smierdzi z wydechu
na chwilę obecną zrobiłem:
-wiązka silnika była w oplakanym stanie
-wymieniłem przepustnice jedzie zdecydowanie lepiej niz na starej
-wymienilem przepływomierz chodzi równiej niz na starej
-wymieniłem czujnik temp. ten od ECU
-wszystkie weżyki podciśnienia posprawdzałem jest ok

nie wiem w czym jest problem zastanawiam się jeszcze nad podmiana komputera bo jeżeli wiązka była zniszczona to mogła narobic wiele zwarc i teraz są skutki
no chyba że sonda ale wątpie by sonda miała aż taki wpływ na takie obroty
wrażenie jest takie że auto chodzi jakby na ssanu cały czas, jak wrzuce D to obroty spadaja do 1000 a jak klime to do 800

co jeszcze sprawdzic ??? może LPG też cos miesza bo na gasie troche go muli


Na górę
Post: czw wrz 20, 2012 7:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Czy robiłeś odczyt błędów? Możesz wykonać diodą, sposób opisywany przez Devcrk

Cytuj:
Co nam będzie potrzebne ?
-trzy kabelki
-dioda LED na 12V (żarówka się nie nada)
-przycisk, ale nie koniecznie, można zwierać same przewody

Do dłuższej nogi diody (+) przylutowujemy przewód, może być czerwony, żeby łatwiej było się połapać, do krótszej (-) następny, może być czarny, a następnie do przewodu czarnego lutujemy przewód żółty. Całość ma wyglądać jak na rysunku:



Gdy już przygotujemy sobie w.w przyrząd, szykujemy sobie kartkę, długopis i zaczynamy diagnostykę.

Włączamy zapłon.
Na prawym nadkolu, obok akumulatora, odnajdujemy złącze diagnostyczne. Otwieramy je.
Interesują nas piny opisane numerami 1, 8 i 16.
Czerwony kabel wkładamy w pin 16, czarny w 8. Gdy jesteśmy gotowi, wkładamy żółty przewód w pin 1. Dioda powinna się zaświecić. Czekamy od 2 do 4 sekund, po czym wyciągamy żółty przewód z pinu 1. Po ok. 1,5 sekundy dioda zaczyna migać. Liczymy ilość błyśnięć. Gdy przestanie błyskać, zapisujemy sobie rezultat na kartce. Wkładamy znowu żółty przewód w pin 1, czekamy, wyciągamy i znowu liczymy błyski. Robimy to tak długo, aż "kody" błędów zaczną się powtarzać. Znaczy to, że znamy już wszystkie.
Aby skasować pamięć błędów, wkładamy żółty przewód w pin 1 (tak jak do odczytu błysków) na około 12-16 sekund. Po tej czynności dobrze jest wyciągnąć przyrząd ze złącza, uruchomić silnik, przejechać się kawałek i sprawdzić jeszcze raz pamięć błędów. Będziemy wiedzieli, które błędy powracają (które problemy wciąż występują).


Na youtube masz masę filmów o diagnostyce Mercedesa diodą.

Jeżeli wymieniłeś przepustnicę, zachodzi konieczność jej adaptacji, ponieważ masz inny kąt wychylenia, możesz wykonać ją wg poniższych sposobów:

Pierwszy sposób:

1. Odczytaj i usuń błędy
2. Kiedy wystąpi jedno mrugnięcie diody oznaczające brak błędów, ponownie rozpocznij procedurę kasowania błędów z tym, że przytrzymaj przez około 8s.
3. Po tym czasie, wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 2 sekundy.
4. Po tym czasie włącz zapłon, odczekaj minimum 10 sekund, a następnie uruchom silnik.

Wszystkie wartości adaptacyjne zostaną usunięte i rozpocznie się proces adaptacji nowych wartości. Proces ten trwa różnie, trzeba przejechać do 500km, ale znane są przypadki, że wystarczy odpalić i niech silnik popracuje do osiągnięcia temperatury roboczej.

Możesz jeszcze zrobić w taki sposób (o ile Twój ECU, nie będzie toporny):

1. Włącz zapłon
2. Wciskaj delikatnie i równomiernie pedał gazu od położenia wolnych obrotów do "dechy"
3. Zwalniaj powoli nacisk na pedał gazu aż do jego całkowitego zwolnienia
4. Wyłącz zapłon
5. Odczekaj chwilę i odpal silnik.

Na jaki przepływomierz wymieniłeś, BOSCH czy zamiennik?

Cytuj:
zdarza sie że oborty falują spadają poniżej 1000obr/min lecz wtedy silnik kuleje tak jakby go zalewało tzn. zaczyna kopcic i smierdzi z wydechu


Taki objaw miałem jak zmieniłem przepływomierz na Magnetti Marelli.

Najpierw zrób odczyt błędów, napisz w temacie i będziemy myśleć. Poczytaj również te tematy:

viewtopic.php?f=25&t=55679

viewtopic.php?f=25&t=48837&start=45#p442303

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: czw wrz 20, 2012 11:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
błędy sprawdzone diodą to:

-błąd 4

-bład 13

nawet jak je skasuje i tak są


dodam ze jak odpalam zimny silnik to oborty są równe 1000 obr/min i wtedy chodzi tez pompa powietrza jak silnik juz sie nagrzeje obroty rosną do 1500obr


Na górę
Post: czw wrz 20, 2012 12:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Błąd 4 - przepływomierz,
Błąd 13 - uboga/bogata mieszanka

Jeśli chodzi o wiązkę przepływomierza i błąd nr 4. W większości przypadków przepływomierz jest w 100% sprawny a pojawia się ten błąd winą będzie zwarcie we wtyczce:

Obrazek

Błąd 13, pojawia się gdy:
- do układu dolotowego dostaje się lewe powietrze - należy sprawdzić szczelność układu dolotowego od przepływomierza do przepustnicy,
- regulator ciśnienia paliwa nie trzyma odpowiedniego ciśnienia
- jest niezaadoptowana przepustnica,
- są zanieczyszczone wtryskiwacze.

Zacznij od usunięcia adaptacji tak jak pisałem post wcześniej.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: czw wrz 20, 2012 1:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
a jakie powinny byc napięcia we wtyczcce od przepływomierza ??? bo wiązke miałem cała robioną


Na górę
Post: czw wrz 20, 2012 1:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Przewód minusowy do pinu nr 4 a plusowy do pinu nr 2, włącz zapłon i sprawdź wartość napięcia, prawidłowa wartość powinna zawierać się w przedziale 11-14V jeżeli jest inaczej to do przeglądnięcia wiązka.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pt wrz 21, 2012 1:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
napięcia są w normie:) a czy cewka może tez być wadą tej pracy silnika??


Na górę
Post: pt wrz 21, 2012 7:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Naturalnie.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pt wrz 21, 2012 8:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Rogra, czemu w swoich tematach nie wspominasz ani razu, że to nie jest zwykłe m104 takie jak każde inne tylko ten "wynalazek" ? Silnik wizualnie jak 300E_24V na KE tylko rozwiercone do 3.2 i ze zmienionym wtryskiem na sekwencyjny. To zmienia kierunek diagnozy. Nie wiem, czy jest to HFM i czy będą pasowały do niego rozpiski z kodami błedów


Na górę
Post: pt wrz 21, 2012 9:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
rogra podaj VIN

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pt wrz 21, 2012 9:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
WDB1400321A008294


Na górę
Post: pt wrz 21, 2012 10:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
104990 12 002832

Ten numer zmienia postać rzeczy..

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt wrz 21, 2012 10:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
więc jaki mam typ wtrysku ?? HFM czy LH


Na górę
Post: sob wrz 22, 2012 9:31 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Stawiam, że LH

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob wrz 22, 2012 6:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
to jakie są błedy dla mojego silnika??


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl