MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 28, 2012 5:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Witajcie
Potrzebuje pomocy w ustawieniu pozycji spoczynkowej wycieraczki.Objawy są takie , ze nie powraca do swojej pozycji zatrzymuje sie za kazdym razem inaczej , raz w połowie raz po drugiej stronie szyby etc.Mowa tylko o 1 biegu czasowym i w czasie spryskiwania szyby bo tylko wtedy dzialaja krancówki. Rozbierałem cały mechanizm bo mi sie tam łożysko rozdupcuło i to po tej operacji sie ukazało [zlosnik] Istnieje jakies fachowe ustawienie tego czy pozostaje metoda prób i błędów?Pozdrawiam

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 8:24 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jest sposób ustawienia wstępnego, ale skoro za każdym razem się zatrzymuje inaczej - to co Ty chcesz ustawiać? Ustawianie ma sens wtedy, gdy pióro wycieraczki zatrzymuje się w pozycji innej niż zalecana - ale jest to zawsze TA SAMA POZYCJA. W tej chwili masz uszkodzenie (najprawdopodobniej elektryczne) i od jego naprawienia trzeba zacząć. Najbardziej podejrzany jest wyłącznik krańcowy wewnątrz silniczka (działa on przy każdym automatycznym zatrzymaniu wycieraczki - a nie tylko przy pracy przerywanej i spryskiwaniu jak piszesz) i tam na początek trzeba zajrzeć. Problem jest jednak w tym, że sygnał do zatrzymania wycieraczki jest przesyłany poprzez przekaźnik zespolony i wyłącznik pod kierownicą - tak więc niesprawność każdego z tych elementów może być powodem wspomnianych kłopotów.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: pt mar 02, 2012 10:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Dziękuje za radę, sprawdzę to co piszesz i dam znac;).Pozdrawiam

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
Post: pt mar 02, 2012 10:19 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Mialem takie usterki zarowno w SLu jak i 201ce. Za kazdym razem wymiana silniczka.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt mar 02, 2012 11:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
Miałem ostatnio problem z wycieraczką w w124, zatrzymywała się w dziwnych miejscach szyby, nie związanych z miejscem postoju, i problemem okazał się silnik wycieraczki, natomiast i tak warto zajrzeć do styków które są przy silniku, ciężko powiedzieć co może być przyczyną u Ciebie.

Apropo silnika wycieraczki, z czasem (lat) przepalają (przecierają) się przewody które idą z komutatora na uzwojenia silnika.
Są dwa rozwiązania, naprawisz silnik przylutowując uszkodzone przewody ( u mnie działa już przez całą zime)
Albo wymieniasz silnik wycieraczki, jak wymienisz na używany nie masz gwarancji że znowu się nie zepsuje ( ja przerobiłem dwa)

Warto też zajrzeć do przekładni w wycieraczce, i wszystko wyczyścić i odpowiednio nasmarować, silnikowi będzie lżej i dłużej pochodzi.

Pozdrawiam.

_________________
W140 S350TD '96 | W201 200D '88 | W123 250D '84


Na górę
Post: sob mar 03, 2012 12:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Witam
Problem rozwikłany [zlosnik] Całe zamieszanie wynikło z braku dobrego styku na kostce silnika.Przeczyściłem, przelutowałem, popsikałem kontaktem i jest gitara [zlosnikok] Przy okazji nasmarowałem mechanizm.Śmiga jak salon [zlosnik]Zamykam temat. Dziekuje za odzew Panowie.Pozdrawiam

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl