MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 7:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sty 19, 2017 6:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, polecicie jakiś warsztat, który roztoczy otwór centrujący w feldze, tak żeby można było założyć pierścień centrujący?

Zapytają niektórzy po co? Bo nadal walczę z wibrowaniem kierownicy i całej budy przy pewnym zakresie prędkości. Na zestawie letnim jest to tak mało wyczuwalne, że pomijam że występuje.
Są to napewno pieprzone koła, bo elementy wymieniłem w zasadzie wszystkie, łącznie z mostem,półosiami, poduszkami pod motorem, skrzynią itd. Nie będę pisał co jeszcze wymieniłem, bo zabrakłoby strony :). W zasadzie przedni i tylny zawias jest nowy, łącznie z przednim i tylnym wózkiem. (Nie wspomnę, że chyba części przekroczyły wartość samochodu).
Myślę, że wina, leży właśnie w braku osiowania między piastą a kolłem. Dalej rozwijając moją genialną myśl techniczną, zauważyłem że nawet siła dokręcenia śrub ma wpływ na intęsywność telepania budy. Jak dokręcę koła lekko i dokręcam śruby stopniowo i naprzemiennie (nie kolejno sąsiadujące ze sobą), to efekt telepania jest mniejszy. Jak dopierdzielę śruby to telepie autem jak pralką przy wirowaniu..

Dobra dalej nie będę nudził, to jak z tym warsztatem? Pomożecie? Wrocław i okolice?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt sty 20, 2017 10:26 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Nie lepiej zmienić felgi?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pt sty 20, 2017 4:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Wit pisze:
Nie lepiej zmienić felgi?


Na jakie, takie same wydymańce jak moje? Ciężko o 8locha do W140 z niewytłuczonym otworem centrującym. Niestety masa auta sieje zniszczenie nawet w felgach :).
zastanawiam się jeszcze nad stalówkami, ale chyba wyjdzie wiecej zachodu niż toczenie+pierścienie.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr sty 25, 2017 12:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kup 4 z zapasu

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr sty 25, 2017 8:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Daniel masz dojście do takich?. Na allegro jest narazie jedna i ziomek chce pincet :) Temat właściwie juz nie aktualny. Za roztoczenie zaplacilem 100 zł i problem telepania auta i kierownicy przy 100-110 km/h zniknął. Z letnimi zrobię to samo...
Najśmieszniejsze jest to, że przeczytałem pół internetów o tym problemie i niektórzy już nawet zahaczali o "teorię trzeciego rzędu" [szalone]... to amortyzatory, to tuleje, to łożyska, to że bity, to że opony w jodełkę, że tarcze, że krzywe piasty,że wał.... i wiele innych bzdetów, które pewnie nie mają związku z tym zjawiskiem.
Teraz mogę śmiało powiedzieć (po wymianie wszystkiego), że jeżeli nie ma zastrzeżeń co do zawieszenia, a telepie samochodem to tylko koła koła i jeszcze raz koła! I nie dajcie się namawiać na jakieś doważanie dynamiczne i inne pierdo....e. Prawda jest taka, że po 20 latach użytkowania, bo tyle średnio pracują nasze felgi, gniazda szpilek się wyrabiają, następstwem tego są wyrabiające się otwory centrujące co powoduje brak osiowego zamocowania koła i rezonans przy pewnych prędkościach obrotowych kół.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw sty 26, 2017 10:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Dobrze wiedzieć ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl