MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lut 08, 2012 10:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
W124 250D z 1991 roku, centralny zamek wyczynia dziwne harce. Otwiera normalnie wszystkie drzwi z kluczyka, z zamka w drzwiach kierowcy a po chwili samo się wszystko zamyka oprócz drzwi kierowcy. Odblokowanie drzwi pasażera rygluje z kolei drzwi kierowcy. Jeszcze jakieś tam inne cuda ale teściu pokrętnie tłumaczy i nie zapamiętałem. W czym może być haczyk?

W starych postach szukałem, może słabo ale nic nie znalazłem.

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: śr lut 08, 2012 10:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Przyczyn całe multum ale być może to - zima. U mnie poniżej -15 też robił co chciał - zamykał, nie zamykał, zamykał wszystko a bagażnika nie, bagażnik zamykał a nie otwierał, wszystko otwierał a wlewu nie, dociąganie tylnej klapy nie działało przez dwa dni, wył bez powodu mimo deaktywacji alarmu fabrycznego itp, itd. Dziś było tylko -5 i wszystko chodzi jak należy poza tym wyciem ale to chyba problem z czujnikiem bo naprawiałem ostatnio zamki w przednich drzwiach.
Może wstaw auto w jakieś ciepłe miejsca, przesmaruj wszystkie zamki łącznie z bagażnikiem i testuj.
Jeszcze jedną prawdopodobną przyczyną takich wariacji może być uszkodzenie którejś pompki w drzwiach - czasem dostaje się do nich woda która zamarza i pękają membranki albo inne elementy i nieszczelność całego układu powoduje cyrki przy otwieraniu i zamykaniu

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 8:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Sprawdź kolki na początek. Może w zimnie nie wychodzą calkiem do góry i zsuwają się na dol, blokując na powrót zamek.

A potem wężyki i pompke.

Dolożony alarm/pilot?

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 5:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki. Sprawdzimy te podciśnienia i będziemy działać dalej.

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 6:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Sprawdz tez czy jak sie pozamyka drzwi to pompka staje od razu, czy zapizdza jeszcze przez kilkadziesiat sekund. Taki objaw swiadczy o nieszczelnosci instalacji.

W wkladce zamka od drzwi kierowcy i passengera i chyba w klapie sa mikrostyki czyli czujnik polozenia zamka - tu informacja dla pompki czy ma sie zamknac czy otworzyc, moze od mrozu one swirza?

Z tego co pamietam (nie na 100%) impuls sterujacy pompka ma zmienna polaryzacje czyli najpierw + potem -.

W 124 czesto od wilgoci pada kabel sterujacy pompka (u mnie tak bylo, mialem pod dywanikiem wode i kabel sie z.esral). Bialo czerwony przewod lecacy pod nogami kierowcy - tam gdzies jest zlacze wiazki przewodow - gdzies w okolicy podnozka na lewa noge (lub bezposrednio pod nim).


Good luck

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: ndz lut 12, 2012 4:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
Miałem podobny przypadek .W moim przypadku był to mieszek w zamku klapy , po prostu wyrobił się i po otwarciu zamka powoli cofał się (ten pręt co jednym końcem jest w mieszku a drugim przymocowany do mechanizmu zamka) Naprawiłem to dając sprężynę z cienkiego drutu która stawia lekki opór i nie pozwala na cofnięcie się tego pręta

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
Post: pn lut 13, 2012 8:51 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
To jest główna przyczyna samozamykania centralnego zamka. Trzpień nie jest jednak wyrobiony - tylko po prostu złamany. Siłownik w takiej sytuacji należy wymienić.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl