MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 12:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 24, 2012 5:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Witam, rok temu kupiłem w Niemczech w124 250td ( kombi ) od pierwszego właściciela ( oczywiście przez pośrednictwo Turka ) z oryginalnym przebiegiem ok. 400,000km. Wygląda na jakieś 150,000 zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Motor lux. Samochód długo stał. Kiedy nim wracałem strasznie ciągnął wysoko każdy bieg.
Poczytałem forum i poluzowałem linkę od ASB i jest lepiej, ale cały czas lubi szarpnąć przy zmianie biegu. Tzn. jak ja nim jeżdżę i w odpowiednim momencie cofnę troszkę pedał gazu to zmieni OK. Natomiast jak jedzie się nim normalnie to szarpnie. Skrzynia suchutka, wszystkie tuleje wózka OK, łączniki wału praktycznie nowe, tuleje mostu itd. Wszystko robione jeszcze w Niemczech. Olej czysty, stan OK, aczkolwiek jeszcze go nie zmieniałem. Nigdy nie miałem czasu aby przy nim pogrzebać, a wszyscy specjaliści mówią tylko REMONT. Dzisiaj miałem luźniejszy dzień. Poczytałem Forum i odłączyłem rurkę idącą od skrzyni do tej dostawki przy pompie. Szarpało dużo bardziej. Podłączyłem więc bezpośrednio z Vacu do tego modulatora przy skrzyni. Zero szarpania, jest natomiast duży poślizg przy zmianie biegu na wyższy. Ale ogólnie szarpanie zniknęło, przy kickdownie nic, rewelacja. I teraz chciałbym się Was poradzić. Domyślam się że potrzebna jest regulacja. Chciałbym tylko się Was spytać czy zacząć od regulacji na modulatorze przy skrzyni, czy na dostawce przy pompie ?

Za wszelką pomoc serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam!

P.S. Wiem, że powinienem oddać autko do zakładu specjalizującym się w ASB, ale wszyscy których się pytam mają milion teorii.

Sebastian.


Na górę
Post: wt sty 24, 2012 7:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Posprawdzaj podciśnienia które idą do skrzyni , raz tak miał znajomy ,że szarpało przy zmianie biegów , i okazało sie ,że jedno z podciśnień było luźne (wężyk sparciał)

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: wt sty 24, 2012 7:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Wszystko szczelne.


Na górę
Post: wt sty 24, 2012 10:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja bym na Twoim miejscu na modulatorze przy pompie pokręcił kluczykiem od ciśnienia. Wykręć jeden obrót i rób próby. Wiadomo, że powinno się to robić przy wskazaniach "vacuumetru" jak to kiedyś mi jeden skrzyniarz powiedział [jezyk3] , ale kto to go ma? ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt sty 31, 2012 11:08 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
bary123ce pisze:
Ja bym na Twoim miejscu na modulatorze przy pompie pokręcił kluczykiem od ciśnienia. Wykręć jeden obrót i rób próby.


Mozna jasniej? bo ja myslalem ze tam sie go popuszcza i przesuwa? ale nie robilem tego nigdy, wiec moge sie mylic..a zauwazylem ze u mnie kiedys lepiej zmieniala :0 moze cos poprobuje


Na górę
Post: wt sty 31, 2012 11:26 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Z uwagi na to, że w dizlu występuje układ wzmacniacza podciśnienia, układ regulacji podciśnienia, bo ono nie powstaje naturalnie podczas pracy silnika. Regulacji jest kilka i lepiej nie eskperymentować o ile nie potrafi się zweryfikować czy skrzynia się ślizga czy nie. Można to robić na wyczucie ale trzeba delikatnie. No i trzeba zacząć od tego by wszystko było sprawne a elementów jest dość sporo.
Jak chodzi twardo to bywa np uszkodzona pompa vacuum która nie daje właściwego podciśnienia.

http://www.mercedesdismantlers.com/diesel_vacuum_system

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt sty 31, 2012 1:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
I tak za zimno na eksperymenty wiec bawił sie nie bede - poprostu zauwazylem ze teraz zimą przy mocnym pałowaniu (ciągnieciu na biegach dłuzej) twardo zmienia - bez szarpniecia ale twardo - przy nrmalnej jezdzie bezbłednie pratycznie bez wyczucia - wczesniej przy szybiej jezdzie tez bylo bezblednie - ale moze to wina zimy i tego ze ten olej jedneak wolniej sie rozgrzewa.. ?


Na górę
Post: wt sty 31, 2012 1:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Sama skrzynia jest zimna, układy regulacji podciśnień koło silnika też są zimne, nie wszystko działa idealnie. Pojawiają się wtedy też i wady, szczelności i wytwarzania podciśnień.
Lepiej jak skrzynia chodzi twardo ale bez szarpnięć niż miękko. Przenosząc maksymalną moc te skrzynie wręcz powinny zmieniać biegi dość sztywno, to nie jest stary automat z USA - tam narzekano na to, że te skrzynie MB wręcz karygodnie szarpią...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt sty 31, 2012 7:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Frytejro pisze:
bary123ce napisał(a):
Ja bym na Twoim miejscu na modulatorze przy pompie pokręcił kluczykiem od ciśnienia. Wykręć jeden obrót i rób próby.


Mozna jasniej?

Chciałem napisać na modulatorze przy skrzyni a nie przy pompie [zlosnikok]
Jeżeli Ci nie szarpie, tylko twardo zmienia przy tych temperaturach,to nie będę pisał jaśniej, żebyś nie grzebał ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr lut 01, 2012 12:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
sebastian_1987 pisze:
Witam, rok temu kupiłem w Niemczech w124 250td ( kombi ) od pierwszego właściciela ( oczywiście przez pośrednictwo Turka ) z oryginalnym przebiegiem ok. 400,000km. Wygląda na jakieś 150,000 zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Motor lux. Samochód długo stał. Kiedy nim wracałem strasznie ciągnął wysoko każdy bieg.
Poczytałem forum i poluzowałem linkę od ASB i jest lepiej, ale cały czas lubi szarpnąć przy zmianie biegu. Tzn. jak ja nim jeżdżę i w odpowiednim momencie cofnę troszkę pedał gazu to zmieni OK. Natomiast jak jedzie się nim normalnie to szarpnie. Skrzynia suchutka, wszystkie tuleje wózka OK, łączniki wału praktycznie nowe, tuleje mostu itd. Wszystko robione jeszcze w Niemczech. Olej czysty, stan OK, aczkolwiek jeszcze go nie zmieniałem. Nigdy nie miałem czasu aby przy nim pogrzebać, a wszyscy specjaliści mówią tylko REMONT. Dzisiaj miałem luźniejszy dzień. Poczytałem Forum i odłączyłem rurkę idącą od skrzyni do tej dostawki przy pompie. Szarpało dużo bardziej. Podłączyłem więc bezpośrednio z Vacu do tego modulatora przy skrzyni. Zero szarpania, jest natomiast duży poślizg przy zmianie biegu na wyższy. Ale ogólnie szarpanie zniknęło, przy kickdownie nic, rewelacja. I teraz chciałbym się Was poradzić. Domyślam się że potrzebna jest regulacja. Chciałbym tylko się Was spytać czy zacząć od regulacji na modulatorze przy skrzyni, czy na dostawce przy pompie ?

Za wszelką pomoc serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam!

P.S. Wiem, że powinienem oddać autko do zakładu specjalizującym się w ASB, ale wszyscy których się pytam mają milion teorii.

Sebastian.


Byłeś u tego speca w Koszalinie o którym kiedyś gadaliśmy? Numer do niego jakbyś zapodział - 880259715. A jeśli chodzi o przyrząd do mierzenia podciśnienia to Ci kolesie z Pol-Merca na Szczecińskiej mają na pewno - kiedyś sprawdzałem u nich pompę swojego S123.

PS: Kiedyś z Twoim ojcem gadałem to mi mówił jak samemu wyregulować skrzynię:)

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: śr lut 01, 2012 5:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
bary123ce pisze:
Wykręć jeden obrót i rób próby. Wiadomo, że powinno się to robić przy wskazaniach "vacuumetru" jak to kiedyś mi jeden skrzyniarz powiedział [jezyk3],ale kto to go ma? ;)
A wykręcając zwiększamy czy zmniejszamy ciśnienie?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: śr lut 01, 2012 6:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Hej wszystkim, dzięki za zainteresowanie tematem. Dzwoniłem to Pana Adama z Koszalina , ale w styczniu nie miał czasu. Spróbuję teraz w lutym :-) Autko chwilowo stoi umyte i przykryte w garażu ( jest na letnich oponkach ), a my latamy rodzinną 190D :-) Jeżeli coś będę działał przy aucie to na 100% się odezwę. Jeszcze raz wszystkim dziękuję.

Pozdrawiam .


Na górę
Post: śr lut 01, 2012 11:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
AndyS pisze:
A wykręcając zwiększamy czy zmniejszamy ciśnienie?

Wykręcając śrubkę w modulatorze zmniejszasz ciśnienie modulacji tym samym zmiany przebiegają łagodniej.
Jednak wcześniej w dizlu trzeba być pewnym, że na modulator podawane jest właściwe podciśnienie.
Podciśnienie jest wytwarzane w układzie regulacji (związanych z pedałem przyspieszenia) oraz wzmacniaczem plus przyległości

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lut 02, 2012 10:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ukaniu pisze:
Wykręcając śrubkę w modulatorze zmniejszasz ciśnienie modulacji tym samym zmiany przebiegają łagodniej.
Czyli przeciwnie do wskazówek zegara. [wazniak]
ukaniu pisze:
Jednak wcześniej w dizlu trzeba być pewnym, że na modulator podawane jest właściwe podciśnienie. Podciśnienie jest wytwarzane w układzie regulacji (związanych z pedałem przyspieszenia) oraz wzmacniaczem plus przyległości
Mam M103 i kiedyś było lekko kręcone modulatorem (max pół obrotu) ale właśnie nie pamiętałem w którą stronę. Zmiana jest trochę za twarda z 2 na 3 a już szczególnie kiedy ruszam spod świateł (z 2-ki) i zaraz muszę hamować. Skrzynia z rozpędu zmienia bieg - jakby z uderzeniem. Mam nadzieję że sama regulacja wystarczy. :lol:

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: pt lut 03, 2012 2:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
A to ja bym tutaj winił jakis luz na łaczniku tez, jak jest popuszczeniu gwałtowynym nogi z gazu taki objaw


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl