MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 11:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 30, 2011 12:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam ! Na razie się nie chwalę bo nie ma czym,jak ogarnę temat to powrzucam fotki,stało się -kupiłem W 124 CE 300 24 V z 19991 roku,skusiła mnie cena no i ponadprzeciętny wypas, WIN WDB1240511B630609 wersja JAPAN auto kompletne ale niestety nie na chodzie,wg. poprzedniego właściciela-pęknięty blok silnika (płyn leciał ciurkiem do oleju ) po zdjęciu głowicy okazało się że pewnie jeżdzone było na wodzie i zimą lekko złapało i powybijało wszystkie korki w głowicy,dałem do zrobienia ,splanowania i sprawdzenia na szczelność głowicę -jest już założona,rozrząd ustawiny i silnik poskładany ,ale jest problem z odpaleniem,coś tam łapie ale zagadać nie chce,zalewa go paliwem tak że pod przepustnicą w kolektorze ssącym ,zbiera się z 1/2 setki benzyny ,rozdzielacz nie cieknie,wtryski pylą ładnie -nie leją,świece nowe BERU -iskra jest bardzo ładna ,może za duża dawka paliwa na rozruchu ? zastanawia mnie też że po przekręceniu kluczyka ,bez rozruchu, pompa cały czas podaje ciśnienie, w moim W 126 560 -pompa dobija i się wyłącza ,a tu cały czas słyszę jej pracę :o
Mam jeszcze pytanie -do czego służy i czym steruje sterownik MASS (jest tam możliwość przestawiania pokrętłem-na jakiej pozycji ma to być ustawione ? bo pierwszy raz takie coś widzę )

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: ndz paź 30, 2011 2:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wersja japan to taka bajka jakaś często to wyskakuje u mnie w 124050 także.
Pompa powinna dobić i się wyłączyć, u Ciebie sprawdziłbym przekaźnik pompy, wychodzi że dostaje za dużo Pb przy rozruchu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz paź 30, 2011 4:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
No właśnie tak od razu pomyślałem ale w tym aucie nie ma typowego przekażnika pomp :o szukałem i oprócz kompów od KE ,ABS oraz srebrnego przekażnika jest tylko sterownik MASS !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: ndz paź 30, 2011 9:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Na razie jedna podglądowa fotka,jak go przywiozłem [zlosnikz]
Załącznik:
124 CE.jpg
124 CE.jpg [ 52.75 KiB | Przejrzano 1353 razy ]

może mi ktoś powiedzieć od czego są te dwa bezpieczniki w osobnym gnieżdzie obok skrzynki bezpieczników,bo nie były wsadzone-puste gniazdo,włożyłem na próbę jakie miałem pod ręką ale wydaje mi się że nie ma żadnych zmian ! jakie wartości tam powinny być tzn .ile amper ?
Załącznik:
bezpiecznik.jpg
bezpiecznik.jpg [ 23.42 KiB | Przejrzano 1353 razy ]

Załącznik:
bezpiecznik1.jpg
bezpiecznik1.jpg [ 20.95 KiB | Przejrzano 1353 razy ]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: wt lis 01, 2011 12:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Dobrze ustawiłeś przestawiacz faz rozrządu na wałku ssącym?
Składałeś silnik na znaki wału, i blokady wałków, sprawdzałeś po przekręceniu kilka krotnym czy się zgadzają?

Jeśli znajduje się paliwo na dole kol dolotowego, to albo leje wtryskiwacz rozruchowy, w co raczej wątpię- jednak jest taka możliwość. Opcja 2 najbardziej prawdopodobna to walnięty rozdzielacz, ale skoro twierdzisz że nie cieknie... Spróbuj odkręcić imbusem (pamiętaj o ile obrotów!!) ogranicznik klapy spiętrzającej, może pomoże...

Pompa paliwa nie dobija ciśnienia, ona włącza się czasowo. Widział ktoś w tych silnikach czujnik ciśnienia paliwa [oczko].

Jak zdejmowałeś głowicę, to odkręcałeś kolektor wraz z całym wtryskiem, czy tylko samą głowicę, zostawiając cały dolot w samochodzie?


Na górę
Post: wt lis 01, 2011 1:24 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Myślę że wszystko zrobiłem OK ,instrukcję znalazłem na innym forum-http://www.w201w124.bytom.eu.org/forum/viewtopic.php?t=20772
zrobiłem krok po kroku tak jak ma być,przy rozbiórce ,przed zdjęciem głowicy odkręcałem cały kolektor ssący (wydech póżniej na stole ) ,wczoraj walczyłem dalej,zmniejszyłem dawkę o 1 obrót imbusem i dalej dupa blada,coś tam załapuje -puknie ,parsknie ale nie chce zagadać,sprawdzałem znaki na wale (OT ) z górą na kołach wałków rozrządu -są idealnie na blokadach,nawet zdjąłem cały rozdzielacz z podpiętymi przewodami paliwowymi ,dokręciłem rurki z wtryskami i nigdzie pod ciśnieniem nie cieknie,po przyciśnięciu od spodu trzpienia rozdzielacza ładnie rozpylają wszystkie wtryski -nie leją ,iskra jest na każdym cylindrze !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr lis 02, 2011 8:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 26, 2011 5:54 pm
Posty: 52
Jeśli podczas remontu głowicy opróżnili ci szklanki z oleju bedziesz miał problem z odpałem - do czasu ich napełnienia nie będą się otwierały zawory albo będą się otwierały za mało.


Na górę
Post: śr lis 02, 2011 10:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Ale to szklanki bez wyciśnięcia oleju mogą powodować problem z odpaleniem, z powodu niedomykania się zaworów - brak szczelności przylgni. Można przyjąć że sprężynki zaworowe w MB są na tyle mocne, że nie ma z tym generalnie problemów, aczkolwiek mogą się pojawić.

Jak wyciśnięty jest olej, to jest OK, najwyżej będą stukać przez kilka pierwszych sekund.


Na górę
Post: śr lis 02, 2011 11:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Głowicę dawałem do roboty bez szklanek,powyciągałem je i poukładałem sobie w takiej kolejności aby trafiły dokładnie tam gdzie były ,na te same miejsca ,o wyciskiwaniu z nich oleju -nic nie wiedziałem i tego nie zrobiłem,po odebraniu głowicy powkładałem kolejno wszystkie szklanki na swoje miejsca i założyłem wałki ,tak że nie wiem co teraz mam zrobić ???

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 12:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Sprawdź kolejność kabli zapłonowych :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 3:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Kolejność kabli sprawdzałem parę razy,aż takiej gafy bym nie popełnił , chociaż rutyna już nie jednego zgubiła i niekiedy są to naprawdę błahe przyczyny !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 6:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Czesc Kolego.
Czytam o Twoich problemach ale nie doczytalem sie, czy sprawdziles kompresje... Wedlug mnie sprawdz ja najpierw! Jesli nie ma kompresji, to znaczy, ze zle poskladales rozrzad. Jesli kompresja jest, to szukamy dalej.

W Twoim motorze jest wtrysk KE-jetronic (V). Jest to ostatnia juz generacja wtryskow tego typu i charakteryzuje sie ona elektronicznym sterowaniem zaplonu. Modul sterujacy zaplonem, to taka smieszna plytka, zamontowana na lewym nadkolu, dochodza do niej dwie duze okragle wtyczki, jedna okragla mala i wezyk podcisnieniowy.
Ale skoro mowisz, ze iskra jest, to w tej materii pewnie wszystko dziala jak nalezy.

Drugim, charakterystycznym dla tej generacji wtrysku urzadeniem jest "magiczny" przekaznik MAS. Jest to urzadzenie, ktore kontroluje prace pomp paliwowych, sprezarki klimatyzacji, pompy powietrza. Nie steruje on wtryskiem i dawkowaniem paliwa. Pokretlo na nim zamontowane, nie sluzy do ustawiania "opcji pracy" :) To pokretlo sluzy jedynie do prawidlowego wpinania MASa do wtyczki. W pozycji "I" jest zapiety, po przekreceniu na "0" mozesz go wyjac, podnoszac go do gory. Wiec skoro pompy chodza, to pewnie MAS tez jest ok.

Moim skromnym zdaniem, jezeli jest paliwo, jest iskra i bedzie kompresja i jestes pewien, ze dobrze ustawiles rozrzad to jedyne co pozostaje sprawdzic to dwa czujniki: czujnik obrotu walka rozrzadu lub czujnik obrotu walu, ten przy skrzyni biegow. Te czujniki daja sygnaly do modulu zaplonowego.

A powiedz, masz jedna cewke, czy dwie?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 9:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Wielkie dzięki Kolego //jakub// !!! Nareszcie ktoś mi wreszcie powiedział do czego służy przekażnik MAS ,bo pierwszy raz się z takim czymś spotkałem, co do ciśnienia sprężania to na 4 cylindrach ma po 11 bar,a na 2 po 11,5 bara ,mierzyłem 2 razy dla pewności i wychodziło to samo,cewkę mam jedną,nie widziałem żeby gdzieś były dwie :o jak już to po jednej na każdy cylinder ,rozrząd ustawiłem bardzo starannie (OT na ząb,góra na blokady )sprawdziłem na // sucho // kilkanaście cykli za każdym razem znaki się zgrywały,dzisiaj jeszcze sprawdziłem wszystkie szklanki -są twarde ,więc ciśnienie oleju doszło,zastanawia mnie jeszcze ta ciągła praca pompy paliwa,nie wiem może w tym modelu ,tak ma być ? chociaż ktoś z forum pisał że jednak powinna się wyłanczać po dobiciu ciśnienia w układzie i ponownie włączyć przy startowaniu rozrusznikiem !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 11:12 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Sprawdz czujnik obrotu walu, ten przy skrzyni biegow.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 8:19 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Nie wiem jakie wartości powinny mieć czujniki ale pomierzyłem i pokazuje mi /
czujnik położenia wału - ok. 788 ohm
czujnik wałka / ssącego/rozrzadu -ok. 1027 ohm
wczoraj wszystko sprawdziłem od nowa,rozrząd-OK ,iskra jest na wszystkich swiecach,szklanki -twarde,sprężanie jest -bez zmian ,tak jak było ,jeszcze raz porozbierałem i poskładałem KE, wszystko szczelne,dzisiaj składam i próba !
Jeszcze ,jaka kolejność zapłonu-tak dla pewności ,na aparacie mam 1-5-3-6-2-4 i tak podpinam kable,a moze inna ? i dla tego kicha !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl