MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn mar 19, 2007 8:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 12:57 am
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa / Kraków
Witam,
mam problem w W124 z zawieszeniem nivo (sedan). Już przy jeździe po małych nierównościach ( np. studzienka) słychać stuki dochodzące z tylnego zawieszenia (prawa strona). Na początku myślałem, że to akumulator który jest po tej samej stronie w bagażniku. Jest on mniejszy, niż fabryczny i dlatego nie sięga do uchwytu mocującego. Jednak po zmianie akumulatora dalej słyszę to stukanie( ostre łupanie ), muszę stwierdzić, że nawet się nasiliło. Poduszki w tylnej belce są wymienione. Brak wycieków z siłowników. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc i pozdrawiam.

_________________
W124 500E '92 929 Nautical Blue


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 19, 2007 9:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
sprawdz gumki w zawieszeniu może któraś sie wybiła od jakiegoś drążka najlepiej podnieś auto z tej strony.Nie wiem jak jest mocowany amortyzator z nivo ale może sie poluzował tam w nadkolu i on tak stuka?

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 19, 2007 10:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 12:57 am
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa / Kraków
Luzów w zawieszeniu jako takich nie mam, dopiero co ustawiałem zbieżność i nie wykryli nic podejrzanego. Czytałem, że jak grucha padnie to amortyzator staje się sztywny. Czy jest taka możliwość aby stukało gdy prawa grucha padła?

_________________
W124 500E '92 929 Nautical Blue


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 19, 2007 11:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
czasami stukaja okladziny hamulca recznego

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 23, 2007 5:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 12:57 am
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa / Kraków
Byłem na konsultacji u mechanika(jazda testowa), no i orzekł, że to wina półosi. Miał ktoś taki przypadek? Bo tłucze niemiłośiernie. Stwierdził, że siłownik NIVO nie ma żadnych luzów i jest ok. No i mam teraz problem ze znalezieniem sprawnego egzemplarza półosi do 500-tki. Jeśli ktoś wie gdzie można dostać taką półoś, proszę o pomoc.

Pozdrawiam

_________________
W124 500E '92 929 Nautical Blue


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 06, 2007 12:41 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 18, 2007 9:31 pm
Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
a sprawdziles sworznie amortyzatora???? one najczesciej sa przyczyna stukania. jak jest luzny i lata to juz masz winowajce [zlosnik] . ratunek to regeneracja, zakup nowego, zakup używanego. pozdrawiam

_________________
głuchoniemym podżegaczom mówimy NIE MB W210 kombi 2001


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 06, 2007 12:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Ja też myślę ze to wybity sworzeń amortyzatora NIVO ,to bardzo często sie zdarza i objawia się stukiem na kazdym dołku .Nie jest prosto to sprawdzić .

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 06, 2007 1:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 12:57 am
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa / Kraków
Z tego co mi powiedział mechanik to sworzeń jest ok, żadnych luzów.

Podobno te siłowniki dostają luzu w środku, nie ma wycieków, siłownik pracuje normalnie, lecz strasznie hałasuje.

Nowy siłownik 1200zł IC, 1400zł MB. Czy ten element można zregenerować/naprawić? Na razie nic z tym nie robiłem, ale jak będę miał czas i fundusze to prawdopodobnie wymienie na nowy.

_________________
W124 500E '92 929 Nautical Blue


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 06, 2007 4:17 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Mam to samo w W124T.
Lupie z tylu po prawej mimo wymienienia wszystkiego oprocz amorow.
Silownik trzyma poziom, tlumienie idealne a stuka jakbym jakas puszke z tylu wozil.
Podlaczam sie do pytania czy we Wroclawiu jest ktos kto regeneruje te silowniki? (zakup nowego troszke drogi a uzywki bez zamontowania na aucie nie da sie za bardzo sprawdzic na sucho)

_________________
W124 E250TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 9:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 6:42 pm
Posty: 12
witam mam pytanie do gienkasa co było przyczyną tych stukow mam to samo w W210 dziękuje


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 9:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Ja u siebie miałem podobne objawy- odgłosy jednak były jeszcze głośniejsze oraz pojawiło się dziwne odczucie że auto na koleinach pływa i dziwnie buja.
Okazało się że miałem (a raczej już nie miałem ich wcale) wytłuczone poduszki tylnej belki- te które łączą belkę z nadwoziem. Po wymianie 4 sztuk (niestety te 2 mniejsze z przodu wymagają wyjęcia całej belki, łącznie z odkręcaniem wszystkich wahaczy, tłumika, wypięcia mostu itd.). Po wymianie jak ręką odjął. Mam nadzieję że u Was to nie o to chodzi (wymiana kosztował a mnie 350 PLN+ 4 poduszki ok. 230 PLN= total 580 PLN) i rzecz jest mniej kosztowna.

Powodzenia

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 10:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 6:42 pm
Posty: 12
wyminiłem całe zawieszenie łącznie z poduszkami na belce dalej dudni komfort jazdy tragiczny ale nie pływa i nie buja zostało mi tylko sprawdzić nivo i amory już się boje co dalej [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 10:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Przerabiałem to samo lewy tył.Objawy identyczne wszystko zrobine lącznie tlumienie wzorcowe na dziurach dalej tlucze.Tydzien temu popuscilem troche cisnienia na nivo czyli obnizyłem dupę i tluczenie stalo sie cichsze.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 11:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 6:42 pm
Posty: 12
P.S objaw jest taki jakby coś cały czas podskakiwało w bagażniku na wertepach (bagażnik pusty) może to coś z mocowaniem amorów z góry dziękuje za sugestie w tej części zawieszenia


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 17, 2007 11:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
I pewnie tluczenie staje sie cichsze w momencie przewozenia ciezkich bagazy z tyłu?

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl