MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 11:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 16, 2011 9:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam
Juz mnie krew zalewa jak widze plamy oleju, kiedy odjezdzam z miejsca parkingowego. Ktos moglby pomyslec, ze taka fura a cieknie jak ze zloma.
Problem polega na tym, ze cieknie olej z uszczelki miski olejowej skrzyni. Najpierw kupilem nowa uszczelke zamiennik, zalozylem i ... cieknie. Kupilem uszczelke w ASO... cieknie. Co zrobic? Czytalem, ze raczej nie powinno sie uzywac sylikonow ale juz nawet to chodzi mi po glowie.
Od razu uprzedze tych, ktorzy napisza, ze za mocno nie mozna dokrecac miski. Wiem o tym i dokrecalem, takim momentem jak w instrukcji.
Moze byc tak, ze krzywa jest miska olejowa? Ale ona jest naprawde solidna...

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz paź 16, 2011 11:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak położysz miskę na płaskim rant musi dolegać równo.
Jak wspominałeś nalezy zakręcić ją lekko, ja zakręcam wiele razy na przemian delikatnie z wyczuciem, bez klucza a pokrętłem w stylu śrubokręta. Wcześniej jednak musisz być pewny, że śruby wkręcają się bez oporu. Bo widziałem takie cuda, że już sam książkowy moment zakręcania szedł na kiepski gwint i wygięty otwór miski.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz paź 16, 2011 11:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 26, 2011 5:54 pm
Posty: 52
Krzywa miska to nic nowego. Żadne patenty na to nie pomogą. Nowa w aso chyba coś koło 300 zł.


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 2:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 04, 2011 8:45 pm
Posty: 40
Numer GG: 3829726
Lokalizacja: Będzin
Oddaj do kogos z frezarkami lub gdzie obrabiaja głowice. Może zbiorą połówke milimetra i bedzie dobra.


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 8:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
musisz ją wyklepać i sprawdzać na powierzchni szkła, albo kupić inną miskę. Wymiana uszczelki nie pomoże, jak już raz ktoś przeciągnąć śruby [wscieklosc]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 8:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Widze, ze znow szykuje sie nastepny wydatek... :( Jak ja kocham mercedesy. W weekend sprawdze miske na tafli szkla i zobacze czy faktycznie jest krzywa. Dzieki za rady.Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 9:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
W 126 standardowo co którąś wymianę filtra, razem z uszczelką leci miska... Ja w swoim już wymieniałem...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pt paź 21, 2011 12:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
A ja mam inne pytanie czy jest szansa przeciagając śruby w misce pokrzywic przy skrzyni bierznie na miskę czy raczej watpliwe i stad tez ta miska jest na tyle delikatna by to ona sie krzywila a nie skrzynia??


Na górę
Post: pt paź 21, 2011 12:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Raczej nie ma szans aby pokrzywić rant skrzyni.
A miskę jak się uprzeć można prostować, ja swoją poprawiłem :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt paź 21, 2011 1:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
U mnie jeszcze jest w miare.. tzn poci sie z 1 strony ale jeszcze plam nie zostawia na parkingu "odpukac" wiec narazie nie ruszam, ale tak przyszlosciowo mysle hehe ;)


Na górę
Post: pt paź 21, 2011 7:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Tak, jak koledzy mowili, krzywa miska i nie ma sie co czarowac. Kupilem nowa i problem zniknal. Ale mam jeszcze jedno pytanie skierowane do Kolegi Ukania na temat skrzyn biegow.
Moja skrzynia inaczej zmienia biegi na zimnym oleju a inaczej na cieplym. Na zimnym jest plynna a na cieplym bardziej twarda. Podobno stosuje sie jakis bolec w modulatorze skrzyni, ktory niweluje zmiane temperatur oleju, przez co cisnienie modulacji nie zmienia sie wraz ze zmiana temperatury oleju. Co to za bolec, ma jakis numer?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt paź 21, 2011 9:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
To, że na zimnym chodzi płynniej a na ciepłym twardziej to dobrze. Właśnie to fabryka chciała uzyskać albo wzmocnić efekt zmieniając układ za modulatorem. Wcześniej był tłoczek bez wydrążenia i modulator popychał go bezpośrednio a później tłoczek z wydrązeniem w środku i plastikowy cycek rozszerzający się od temperatury. Numery są w EPC i tam trzeba zerknąć. Do wymiany jest modulator, tłoczek i plastikowy popychacz. Przełom to były wczesne lata 80 więc w W140 będzie na 99% nowy układ i jak opisujesz działający sprawnie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt paź 21, 2011 11:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Skoro mowisze,ze to poprawne dzialanie to nic nie bede ruszal. Ale w glebi serca meczy mnie ta roznica zmiany biegow na zimnym i na cieplym oleju. Wedlug mnie na zimnym jest troche za miekko..

Podczas walki z moja skrzynia kupilem nowy modulator w serwisie ale dostalem tylko modulator i taki jeden szpindel do niego. Po wymianie modulatora bylo o niebo lepiej, poniewaz skrzynia zaczela reagowac na zmiane ustawien cisnienia. Na poczatku slizgala sie ale caly czas zwiekszalem cisnienie i wkoncu nawet zaczela kopac :)
Wedlug Ciebie, ktory modulator jest nowszy - ten z gumowym kapturkiem na "kluczyk", czy ten z plastikowa obudowa "kluczyka"?

Pobawilem sie tez tym zaworem K1, dokupilem zestaw sprezyn i tez dzieki wymianie na inne skrzynia zaczela twardziej zmieniac z 2 na 3

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn paź 24, 2011 8:18 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Nowszy jest ten z plastikową obudową kluczyka :)


Na górę
Post: pn paź 24, 2011 1:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Lepiej aby chodziła miękko na zimno byle bez przerzutu obrotów przy zmianie. Te skrzynie bez poprawek były skłonne do bardzo twardych zmian i to nie było za zdrowe dla samej skrzyni i napędu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl