MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 6:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 15, 2011 9:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Witam.
Znajomy poprosił mnie o pomoc, wiec ja proszę forumowiczów.
Silnik jak w tytule 5,6 litra po kilkumiesiecznym przestoju wymagał wymiany uszczelek pod głowicami, i po tym zaczęły się problemy z za wysoka temperatura silnika. Wyeliminowano następujące przyczyny:
-termostat, wymieniony na nowy oraz auto pracowało bez termostatu
- pompa wody, przepływ płynu prawidłowy, tak na oko widać- wcześniej było ok
- chłodnica, wyczyszczona
- układ odpowietrzony, kilkanaście razy
- Visco, nowe oraz auto pracowało z viskiem na "sztywno"

Wcześniej było ok, więc myślę że to nie wina brudu, syfu lub pompy wody.
Co mogło zostać złożone źle:podciśnienia, przewody elektryczne, układ zasilania paliwem i czy te trzy czynniki mogą wpływać na wysoką temperaturę.
Z góry dziękuje z wszelkie sugestie, bo już znajomemu ręce opadają.

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
Post: czw wrz 15, 2011 11:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 08, 2011 1:26 pm
Posty: 29
Witam

A jaka jest ta tempetatura? W mojeje 107 560 sl - strzałka jest w polu pomiędzy 80 a następna kreską ( najczesciej w górnej granicy).Z tego co wyczytałem na amerykańskich forach to jest normalna temperatura dla tego silnika Ja z kolei miałem problem z za niską temperaturą ( max 80 - najczęściej 60) okazało się że to tylko czujnik temperatury był uszkoszony ( ten do wskźnika) Może po remoncie silnika czujnik zaczął działać po odczyszczeniu i tempertura silnika zawsze była za wysoka. W tym silnku są co najmniej 2 czujniki - jeden do wskażnika a drugi ( pod flitrem powietrza) do sterownika silnika może to w czujnikach tkwi jakiś błąd?




Pozdrawiam
Waldek82


Na górę
Post: czw wrz 15, 2011 8:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A wskaznik i czujnik temperatury dziala prawidlowo?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw wrz 15, 2011 8:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Kolega nie określił-co oznacza wysoka temperatura,tzn. jaka ?

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw wrz 15, 2011 9:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
czarek12 pisze:
Kolega nie określił-co oznacza wysoka temperatura,tzn. jaka ?


Ja rozumiem, że rośnie wyżej niż przed wymianą uszczelek, ale za mało informacji...
Czy temperatura rośnie na postoju? Czy rośnie w trakcie jazdy? Czy w trakcie jazdy spada? Czy wskaźnik temperatury leci do czerwonego pola? Korek od zbiorniczka płynu sprawny?

Ogólnie ten silnik potrafi trzymać ładnie temperaturę lekko ponad 80 stopni na wskaźniku niezależnie od buta i temp. zewnętrznej.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn wrz 19, 2011 8:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Panowie...
Jak piszę, że wysoka temperatura to właśnie to mam na myśli, czyli czerwone pole.
Temperatura w okolicy 100 stopni nie zawracałbym gitary a tu cztery posty co autor miał na myśli.
Korek sprawny, bez korka to samo co z korkiem i z innym korkiem i z kilkoma innymi korkami, czujnik sprawny temperatura mierzona innymi metodami oprócz termometru w pupę.
Temperatura rośnie na wolnych obrotach a podczas jazdy jeszcze szybciej.

Obecnie pacjent ma wymieniana pompę wody na nową.
Jeszcze jedno-na rozgrzanym silniku temperatura na kolektorze wydechowym na czterech cylindrach znacznie odbiega od pozostałych czterech tzn na czterech jest X a na innych 1,5X

Proszę tylko o sugestie, proszę nie rozpisywać się na temat pytanie, nawet te głupie propozycje zostana rozpatrzone, bo wiele głupich juz zostało sprawdzone

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
Post: pn wrz 19, 2011 8:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Wczesniej pisales ze to nie pompa...

Skoro na 1 kolektorze jest cieplej, to moze wlasnie uszczelka pod ta glowica zostala zle zalozona lub cos zatyka/ogranicza gdzies obieg plynu...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl