MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 7:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 05, 2011 11:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Kilka błędów wyłapanych przez komputer:

HFM Error
29 - Oxygen sensor heater of oxygen sensor : current too low.
At cooland temp. > 60C run engine for at least 2 min. at idle speed.
Verify oxygen sensor heater actuation. (Voltage 11-14V)
Verify also the current consumption : 0,6-3,4 A.

25 Crankshaft position sensor / Crankshaft hall-effect

LH:
18 - Fault in CAN communication with EZL control unit.

While IGNITION=OFF, unplug coupling at EZL control unit and test with an ohmmeter directly at coupling. Resistance = 115-125 Ohm.

3 - Coolant temp sensor : sensor circuit 2 Open Circuit/short circuit.
Verify coolant temp. sensor voltage at sensor circuit 2.
20C = 3.5V = 2500Ohm
50C = 2.3V = 630 Ohm
100C = 0.6V = 185Ohm



Ktoś przetłumaczy? Wiem że jeden błąd dotyczy czujnika położenia wału.
Auto jednak jeździ normalnie bez żadnych zarzutów.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
3 - Coolant temp sensor : sensor circuit 2 Open Circuit/short circuit.

Zwarcie lub odłączony czujnik temperatury płynu chłodzącego. (To może powodować zamulenie, o którym mówisz w innym wątku, ze względu na zbyt bogatą mieszankę jak silnik jest ciepły - takie ssanie na stałe).

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 12:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
WLD_Wlodi na każdy błąd masz wskazówkę co należy zrobić.

29 - Sonda lambda - zbyt niski prąd.
Temperatura płynu pow. 60*C, silnik pracuje na biegu jałowym przez 2 minuty.
Sprawdź czujnik tlenu sterowania nagrzewnicy. (Napięcie 11-14V)
Sprawdź także zużycie prądu: 0,6-3,4 A.

Błąd 18 chyba Twojego silnika nie dotyczy - być może jest przyczyną nieprawidłowej masy. Spotkałem się już z przypadkiem, że wywalało masę błędów nie związanych z danym silnikiem, po ich przeczyszczeniu wszystko było OK.

mza pisze:
Zwarcie lub odłączony czujnik temperatury płynu chłodzącego. (To może powodować zamulenie, o którym mówisz w innym wątku, ze względu na zbyt bogatą mieszankę jak silnik jest ciepły - takie ssanie na stałe).


Dodatkowo sprawdź napięcie na czujniku
20C = 3.5V = 2500Ohm
50C = 2.3V = 630 Ohm
100C = 0.6V = 185Ohm

Tu masz w jaki sposób sprawdzić:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Poza tym dysponujesz przecież interfejsem diagnostycznym, ściągnij program HFMScan i masz Live Data. Przeglądnij mój temat: viewtopic.php?f=25&t=48837&start=45

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 3:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
mr_simon - Dzięki !
Cytuj:
25 Crankshaft position sensor / Crankshaft hall-effect

To jest błąd czujnika położenia wału tak?
Rozumiem że taki czujnik będzie pasował? http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walu-korbowego-mercedes-org-i1616662238.html


U mnie jest taki problem że z tym autem bawie się od jakiegoś czasu i nie wiem nawet gdzie się znajduje ten czujnik położenia wału, nie mówiąc już o czujniku nagrzewnicy.


No i czy ciepłe powietrze lecące do kabiny przy włączonej klimie i temp na low może być związane z któryms z błędów?

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 4:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
WLD_Wlodi pisze:
No i czy ciepłe powietrze lecące do kabiny przy włączonej klimie i temp na low może być związane z któryms z błędów?


1. Sprawdzić ilość czynnika w klimie (to podstawa)
Jeżeli jest czynnik, to dopiero można się brać za inne powody niezałączania kompresora.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 5:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
WLD_Wlodi nie wywalaj pieniędzy w błoto. Jutro dołączę do tematu opis, jak sprawdzić ten czujnik. Jak pisałem wcześniej ściągnij HFMScan i trzeba przejrzeć "na żywo" pracę silnika.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 5:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
mza pisze:
WLD_Wlodi pisze:
No i czy ciepłe powietrze lecące do kabiny przy włączonej klimie i temp na low może być związane z któryms z błędów?


1. Sprawdzić ilość czynnika w klimie (to podstawa)
Jeżeli jest czynnik, to dopiero można się brać za inne powody niezałączania kompresora.
Klima była nabijana. Pracuje ale podaje tylko zimne powietrze przez tunel środkowy. Przez reszte wlotow podaje cieple powietrze.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 10:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Poczytałem WISa i okazało się, że błąd nr 25 to nie jest czujnik położenia wałka rozrządu, tylko nieprawidłowe napięcie sondy lambda. Możliwe, że Carsoft ma błędnie opisany ten nr błędu. Więc wszystko wskazuje na padniętą sondę lambda.

Tak jak w dołączonych opisach, sprawdź za pomocą miernika sondę i czujnik temperatury płynu.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: czw cze 09, 2011 9:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Auto w tej chwili stoi u gaziarza, on podpiął go pod kompa i :
-na wolnych obrotach auto dostaje za ubogą mieszankę
-przy bucie dostaje za bogatą mieszanke i wtedy czasy wtrysków są w granicach 20-25ms.(Powinno być chyba ponizej 15).
Czy to są objawy uszkodzonej sondy?

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: pt cze 10, 2011 7:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
WLD_Wlodi

Kilka postów wyżej dołączyłem Ci jak sprawdzić sondę lambda, po drugie ściągnij sobie program HFMScan: http://www.mediafire.com/hfmscan i sprawdź co się dzieje w LIVE DATA, przecież masz interfejs diagnostyczny.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pt cze 10, 2011 1:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
mr_simon pisze:
WLD_Wlodi

Kilka postów wyżej dołączyłem Ci jak sprawdzić sondę lambda, po drugie ściągnij sobie program HFMScan: http://www.mediafire.com/hfmscan i sprawdź co się dzieje w LIVE DATA, przecież masz interfejs diagnostyczny.

Tak, tylko jak wczesniej pisałem auto stoi u gaziarza 60 km ode mnie, a gaziarz dokładnie mi opisał co się dzieje :
Cytuj:
Auto w tej chwili stoi u gaziarza, on podpiął go pod kompa i :
-na wolnych obrotach auto dostaje za ubogą mieszankę
-przy bucie dostaje za bogatą mieszanke i wtedy czasy wtrysków są w granicach 20-25ms.(Powinno być chyba ponizej 15).
Czy to są objawy uszkodzonej sondy?

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: pt cze 10, 2011 2:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
A jakie są dokładne wskazania? Jeżeli powyżej 25% to mieszanka uboga, a jeżeli -25% to bogata. Jeżeli są wskazania to znaczy, że sonda rejestruje skład mieszanki. W innym przypadku obojętnie czy na wolnych czy podczas jazdy, wskazanie byłoby 25%.

Czy jak jest silnik zimny to dobrze wchodzi na obroty, przyśpiesza, itp. a jak jest rozgrzany to zaczynają dziać się cyrki? Czy jest to obojętne?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: sob cze 11, 2011 10:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
mr_simon pisze:
A jakie są dokładne wskazania? Jeżeli powyżej 25% to mieszanka uboga, a jeżeli -25% to bogata. Jeżeli są wskazania to znaczy, że sonda rejestruje skład mieszanki. W innym przypadku obojętnie czy na wolnych czy podczas jazdy, wskazanie byłoby 25%.

Czy jak jest silnik zimny to dobrze wchodzi na obroty, przyśpiesza, itp. a jak jest rozgrzany to zaczynają dziać się cyrki? Czy jest to obojętne?


Powiem Ci że bywa różnie, raz poprostu idzie ,a potem idzie tylko na górze.
Raz idzie dobrze na zimnym, a raz na ciepłym.
Teraz po podłączeniu gazu(gaz jest wpinany w sonde) ma już całkiem muła(ale czasami coś zaiskrzy i idzie normalnie), wczoraj mielismy nową sondę założyć, ale nie szło jej odkręcić i trzeba będzie ją palnikiem potraktować.

EDIT:
Kupiłem wczoraj jakąś "uniwersalną" sonde(4 piny) za 95zł. Będzie to w ogóle chodzić? Chciałem na szybko zamontować, ale nie moglismy starej odkrecic.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: ndz cze 12, 2011 2:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ja za Boscha dalem 180zł.Czy bedzie ok zobaczysz w programie od gazu jakie pokazuje wartosci.
Palnikiem nie radze traktowac, tym bardziej lutowac przewodów od sondy. Dlugosc przewodow ma znaczenie i maja byc polaczone za pomoca ori kostki.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pn cze 13, 2011 9:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Opis, jak zabrać się za wymianę sondy lambda (przedruk z innego forum):

- najlepiej na zimnym, ewentualnie ciepły ale nie na gorącym bo można urwac sondę i wtedy jest problem
- można sobie popsikać jakimś odrdzewiaczem i oczywiście odczekać
- czysto teoretycznie to każda sonda będzie pasowała i będzie działać aby miała paramtry odpowiednie:
1. gwint musi być właściwy moim przypadku M18
2. jeżeli kolry kabli są (2xbiałe, 1x czarny, 1x szary) to jest to sonda 1V i musisz mieć na wiązce takie same kolorki kabli, sposób podłaczenia oczywisty (czarny do czarnego, szary do szarego i białe jak leci, nie ma znaczania)
3. jeżlei sonda 5V to kolory kabli sa inne (czarny,czerwony,żółty i biały) i taka tez wiązka i taką też trzeba założyć
4. ważny jest sposób łaczenia przewodów przy wymianie (przy tzw uniwersalnych) podobno nie wolno lutować, ale za pomocą złączek elektrycznych. generalnie to są do tego takie rurki, wkłąda się przewody i zaciska i już. ja mam zamiar najpierw zlutować i dopiero potem zacisnąć. choć jest szkoła że najpier w kwasie a dopiero potem cyna, najlepiej bez domieszek innych metali i kalafonii.
- do wymiany używa się kluczy do tego przeznaczonych lub innych o ile podejdziesz do niej.
- nową sonde najlepiej zamontować na specjalny smar wysokotemperaturowy, na bazie miedzi lub aluminium. wytrzymałośc do ponad 1000 st C. dzięki temu kolejna wymiana będzie łatwiejsza

a tu dyskusja na temat sond w MB: http://www.mb.org.pl/forum/ubbthreads.p ... Post202359

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl