MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 11:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 06, 2008 9:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
Witam

Spotkało mnie niemiłe zaskoczenie.
Mesio nie odpalił, więc ładuję 12h go i po 1 dniu użytkowania (ok 40km 1h jazdy)
i znowu to samo - rozładował się.
kontrolki przy przekręceniu kluczyka nie palą się (w tym ładowania) pali się tylko od hamulca pomocniczego i od grzania świec.

Więc lecę do domu i wertuję forum i do sklepu : kupuję regulator napięcia.
Nie pomaga. Wertuję więc dalej i może diody z płytki w alternatorze.
Cena płytki 100-150zł - nie zachęca.

Więc pytanie:
Czy ktoś podejmował się kiedyś wymiany samych diod z płytki diodowej w alternatorze Bosch?
Jakie są to diody -jakie mają parametry - czy może ktoś pomóc.

HELP! WANTED !!!

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 10:19 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zanim zaczniesz wymieniac diody sprawdz je miernikiem!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 11:10 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
trochę drogo ci wołają za te płytkę... ja za wymiane tej płytki razem z komutatorem i regulatorem napiecia zapłaciłem 150zł... tylko ze płytkę kupywałem sam w bendiksie

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 12:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Sprawdziles napięcie ładowania (13,5-14,4V) ? Posprawdzaj też masy , może gdzieś Ci uciekła, oraz pobór prądu przy wyłaczonych odbiornikach.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 12:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
Dziś kupię płytkę używaną na auto szrocie - i podmienię diody -i zobaczymy jakie efekt to przyniesie.

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 12:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Cześć
A może coś z układem wzbudzania poszukaj?Jak tu jest to rozwiązne?W maluchu alternator wzbudzał się przez kontrolkę ładowania,jak mi się kiedyś spaliła to nie ładował [zlosnik]
pozdrawiam <br>Dodano po 8 minutach.:<br> Kurdę gdzieś kiedyś o tym czytałem ale nie mogę odszukać :oops:
Jak znajdę podeśle Linka

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 12:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja bym tam posprawdzał te płytkę jak Trener radzi.

Zawsze można zrobić zakupy w elektronicznym i samemu naprawić, jeśli diody okażą się uszkodzone to nie problem :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 12:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
A można te diody wymienić samemu?Nie są lutowane "na twardo"?Kiedyś kumpel miał podobną sytuację i okazało się że jedna szczotka była lipna.

pozdrawiam

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 12:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Co znaczy lutowane na twardo?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 3:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Lutowanie miękkie - stopem cynowo ołowianym z topnikiem (kalafonia,, pasty lutownicze, kwas solny)
Lutowanie twarde - np. mosiądz + topnik (boraks), połaczenie dużo bardziej wytrzymałe od ołowiano cynowego.

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 3:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Taka dioda lutowana "na twardo" byla by pieknie ugotowana na twardo :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 6:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Aaa rozumiem, wydaje mi się że do takich rzeczy nie stosuje się lutowania na twardo.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 7:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Pewnie macie racje, ja nigdy nie rozbierałem alternatora.Ale już wiadomo co to jest lutowanie na twardo [zlosnik] [zlosnik]

Pozdrawiam kolegów.

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 10:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wez w rękę miernik i sprawdz prąd ładowania.Na chybił trafił to możesz wymieniac bez konca.A co do wymiany szczotkotrzymacza z regulatorem napiecia,to jest maly bajer.Niektóre np. hans preis wymagają podgiecia jednej z blaszek gdyz nie mają dobrego styku :o

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 11:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
kontrolki przy przekręceniu kluczyka nie palą się (w tym ładowania) pali się tylko od hamulca pomocniczego i od grzania świec.

U mnie [w123] taki objaw (nie świeciła kontrolka akumulatora po przekręceniu kluczyka) był wtedy gdy spadł mi kabelek taki cienki z alternatora. Pomogło umiejscowienie kabelka z powrotem :)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl