MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 7:42 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 13, 2011 4:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Pojawiła się ostatnio opcja zmiany mojego W126 na jakieś inne auto. Po głowie chodzi mi W124 lub W202 - ten drugi mi się bardziej podoba, ale ciężko znaleźć interesujący egzemplarz...

W grę wchodzi tylko coś bardzo mocnego... W zasadzie rozważam tylko M104 3.0 lub M119... Pierwszy silnik jako-tako znam (przynajmniej budowa i układ wtryskowy nie są dla mnie nowością). O drugim wiem tylko tyle że każdy woli wersję 5.0 ;)

Mój temat z oczywistych względów w żaden sposób nie dotyczy wersji 5 litrowej!!

Nurtują mnie poniższe pytania:
  1. Czego się spodziewać po tych silnikach?
  2. Czy warto pakować się w dwa dodatkowe cylindry?
  3. Jakie problemy niesie ze sobą W124 z V8 pod maską?
  4. Jakiej ceny spodziewać się za auto w przyzwoitym (nie idealnym!) stanie?
  5. Czy podczas wyprzedzania te będzie czuć te 60KM różnicy?
  6. Czy wersja z V8 różni się mechanicznie od "cywilnych" W124?

Ogólnie auto ma służyć głównie do zabawy oraz na długie trasy (także służbowe). Musi wyglądać na tyle pozytywnie bym się nie wstydził jechać nim do klienta (dotyczy to także wnętrza) i jednocześnie być ciche i wygodne w trasie...

Co do stanu technicznego to wiadomo że w grę wchodzi mały remont blacharski typowych miejsc (np. błotniki). Mechanicznie auto powinno mieć sprawne wszystkie elementy wymagane podczas przeglądu. Ogólnie zamiar jest taki żeby większość rzeczy była zrobiona zaraz po zakupie w ramach "pakietu startowego" - nie lubię jeździć autem któremu coś dolega...

W126 spełnia wymagania dotyczące wygody, ale niestety trudno o ładny egzemplarz ze sprawną klimą... Poza tym stosunek spalania i osiągów silników z tej epoki pozostawia wiele do życzenia...

PS
Celowo nie wspominam o budżecie bo jeszcze na to za wcześnie. Z kasą ogólnie nie ma problemu (rozważam także W210), ale jako urodzony materialista nie lubię przepłacać za nic ;)
Najszczęśliwszy byłbym wtedy gdyby udało się zmieścić w dopłacie ok 5000zł biorąc pod uwagę sprzedaż W126 ale wiem że to jest prawie tak prawdopodobne jak wygrana w Lotto...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz mar 13, 2011 8:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Cześć Wojtek
Na allegro wisi juz od jakiegoś czasu 420 z Łodzi, nie będziesz miał daleko. Właściciel to porządny gość(poczytaj jego posty) i działa na konkurencyjnym forum.
Auto wystawione jest od 19 tys (aukcja z cena min), jak wystawiał kup teraz to było chyba 26 ale przy obecnych cyferkach na dystrybutorach można negocjować.
Wydaje mi się że spotkanie z tym autem i jego właścicielem da Ci odpowiedź na wszystkie pytania.

ps Dasz się karnąć??

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
Post: ndz mar 13, 2011 9:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kondrix123 pisze:
Wydaje mi się że spotkanie z tym autem i jego właścicielem da Ci odpowiedź na wszystkie pytania.

Hmm, to faktycznie dobra opcja na złapanie zajawki. Chociaż z drugiej strony najpierw chyba muszę się przejechać M104 (lepiej zacząć od słabszego).

kondrix123 pisze:
ps Dasz się karnąć??

Heh - na to trzeba liczyć...

PS
Kubitus w giełdzie znowu kusi swoim W201 - żeby to tylko miało klimę... ;)


EDIT:
Przejrzałem fotki tego auta z Łodzi i już widzę że faktycznie pod maską nie ma miejsca nawet na akumulator :/ Dla mnie to zdecydowanie przemawia na korzyść M104. No nic - zobaczymy jak to się potoczy... Jeszcze wyjdzie na to że lepszym rozwiązaniem będzie "wzmocnienie" tego co już mam...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz mar 13, 2011 10:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Oglądałem to auto jakiś czas temu i na forum pisałem co mu dolega.
Wg. mnie troche za drogi samochód, biorąc pod uwagę niedociągnięcia. Ale to jest tylko moje odczucie.
Warto się przejechać, bo kopyto ma :)

_________________
W123 200 1982


Na górę
Post: pn mar 14, 2011 8:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
400E, czy E420 jeżdżą jak elektyczne. Poprostu nie czuć żadnych wibracji, rozpędza się bardzo miękko bez jakiegokolwiek zmęczenia.
Trzysetka natomiast... czuć, że to silnik benzynowy (dźwięk, rozwijany moment) ;) Po mieście W124 z tym silnikiem jest jakby bardziej poręczna, do setki nie będzie jakiejś oszołamiającej różnicy natomiast na autostradzie czterysetka zje mniejszą siostrę na śniadanko ;)
Ja bym się nawet nie zastanawiał na korzyść V8... a i jeszcze jedno: spalanie jest niemalże na tym samym poziomie więc chyba już wszystko jasne ;)

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: pn mar 14, 2011 9:31 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Z tego co pamietam, to V8 ma inne tarcze/klocki i chyba (ale tu nie mam pewnosci) inne zawieszenie przednie. Warto to potwierdzic zeby potem nie bylo przykrych niespodzianek cenowych przy "pakiecie startowym".

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn mar 14, 2011 10:25 am 
Offline

Rejestracja: wt maja 25, 2010 2:57 pm
Posty: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
voytas pisze:
kondrix123 pisze:
Wydaje mi się że spotkanie z tym autem i jego właścicielem da Ci odpowiedź na wszystkie pytania.

Hmm, to faktycznie dobra opcja na złapanie zajawki. Chociaż z drugiej strony najpierw chyba muszę się przejechać M104 (lepiej zacząć od słabszego).

kondrix123 pisze:
ps Dasz się karnąć??

Heh - na to trzeba liczyć...

PS
Kubitus w giełdzie znowu kusi swoim W201 - żeby to tylko miało klimę... ;)


EDIT:
Przejrzałem fotki tego auta z Łodzi i już widzę że faktycznie pod maską nie ma miejsca nawet na akumulator :/ Dla mnie to zdecydowanie przemawia na korzyść M104. No nic - zobaczymy jak to się potoczy... Jeszcze wyjdzie na to że lepszym rozwiązaniem będzie "wzmocnienie" tego co już mam...

Primo auto Kubitusa przy całym szacunku dla jego pracy nie spełnia większości twoich wymagań poza mocą.
Secundo Jeśli auto ma jeździc w trasy i to służbowo to nastaw się że w 320 jedzie się od ok 3500rpm , do tego momentu nie czuc 220kM. Przynajmniej w automacie.
Tertio dzisiaj gdyby była możliwośc to wziąłbym 420 w kombi w 124 ale jak się niema co się lubi , to się lubi co się ma.
Moja rada bierz 400 a bedziesz zadowolony

_________________
W124 E 320 T


Na górę
Post: pn mar 14, 2011 1:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Bukol pisze:
Z tego co pamietam, to V8 ma inne tarcze/klocki i chyba [/url]

Z zawieszenia to jest to co piszesz + inny jeden drążek kierowniczy + inna przekładnia + inne stabilizatory, ale tych ostatnich raczej się nie wymienia w pakiecie startowym.
Reszta to standard dostępny na szrocie.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn mar 14, 2011 1:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
xiądz pisze:
Tertio dzisiaj gdyby była możliwośc to wziąłbym 420 w kombi w 124


Takiej mozliwosci nie ma dzis i nie bylo nigdy :) Ten silnik byl tylko w limuzynie.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn mar 14, 2011 7:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Niedawno było ogłoszenie sprzedaży W124 M119 w przystępnej cenie. Była na tyle niska że wydawała się wręcz podejrzana :) Niestety ogłoszenia już nie ma w sieci...

Może warto dodać że ja poruszam się z prędkościami ok 100-110km/h. Szybciej tylko na autostradzie i to nie zawsze... M104 ma podobną krzywą momentu i mocy co M110 która mi w miarę pasuje: rozpędza się bardzo dobrze właśnie od ok 80km/h do 160km/h a to wystarcza do sprawnego wyprzedzania... Wiadomo że M119 da więcej frajdy, ale prawdopodobnie dodatkowe koszty związane ze specyfiką tego modelu przeważą jednak na korzyść M104... Poza tym rynek aut z rzędową szóstką jest bardzo duży - jest w czym przebierać.
Jest jeszcze szansa zakupu za grosze auta z padniętym modułem zapłonowym co byłoby mi bardzo na rękę.

Ideałem byłoby M104 z V biegowym automatem. Miałbym niskie spalanie i wygodę. Miałem już nadbieg w swojej beczce i wiem jaki to duży komfort w trasie. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie że w trasie "ręczna piątka" jest dużo lepsza niż "automatyczna czwórka". W mieście wystarcza mi obecne podrdzewiałe S123 :)

PS
Czy oprócz innej instalacji elektrycznej (bateria w bagażniku) mocniejszych hamulców i różnicy w budowie komory silnika powinienem spodziewać się czegoś co może być drogie w eksploatacji? Nie mówię tutaj o samym silniku ale o innych rzeczach na które się normalnie nie zwraca uwagi (np. dyfer?).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn mar 14, 2011 8:03 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 18, 2009 12:46 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Lbn
zegarek pisze:
Bukol pisze:
Z tego co pamietam, to V8 ma inne tarcze/klocki i chyba [/url]

Z zawieszenia to jest to co piszesz + inny jeden drążek kierowniczy + inna przekładnia + inne stabilizatory, ale tych ostatnich raczej się nie wymienia w pakiecie startowym.
Reszta to standard dostępny na szrocie.


No i chyba w przednim zawieszeniu sworznie są niewymienne - stanowią jedność wraz z wahaczem. Tak jest na bank w 420, a gdzieś mi się obiło o uszy, że takie rozwiązanie występuje w benzynowcach od 300 24V (poprawcie mnie, jeśli się mylę)... Więc wymiana takich "sworzni" troszkę szarpnie za kieszeń. :-?

_________________
W124 300D '92 Arcticweiss


Na górę
Post: pn mar 14, 2011 10:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 20, 2009 11:09 am
Posty: 240
Lokalizacja: Gdańsk
Yano, ten problem rozwiązywany jest poprzez wymianę wahaczy na te z wersji, w których te sworznie są wymienne. Nie wiem czy słusznie bo przecież po coś fabryka zrobiła wahacz ze zintegrowanym sworzniem, po prostu mówię o praktyce w tym przypadku ;)

_________________
W140 400SE 1991
W124 200E 1993
Ex: W124 220E 1993
Ex: S210 420E 1996


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 12:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 13, 2009 2:45 pm
Posty: 262
Lokalizacja: W-wa Praha
http://otomoto.pl/mercedes-benz-w124-C17834169.html

dawno już sam go rozważałem, przynajmniej od października 2010 stoi, nie dzwoniłem, nie wiem czemu tak tanio i czemu tak długo...

_________________
'81 W126 280SE petrolgrun
Było: W115, W124, W123x2, W116, C126, R129, W210


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 2:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wojtek - je wiem, ze 320 tez jest szybkie itp itd... Ale gdzie miodnosc? Frajda? Dzwiek V8? Miny sasiadow? Skoro piszesz, ze szukasz auta glownie do zabawy to szukaj ladnej 420-tki. Taka moja opinia. Co prawda ja jestem spaczony, bo ten model to cos w rodzaju auta marzen na codzien. Jak mi kiedys przyjdzie znow pracowac w Polsce i nie bede mial sluzbowki to poszukam sobie w CH 400E.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 3:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
telo pisze:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-w124-C17834169.html

dawno już sam go rozważałem, przynajmniej od października 2010 stoi, nie dzwoniłem, nie wiem czemu tak tanio i czemu tak długo...


Faktycznie kuszace!! [totalszok]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl