MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 7:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 20, 2011 1:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
witam

ost po wymianie oleju i filtrow z silnikiem zaczely sie dziac dziwne rzeczy

chodzi tak jakby mial zaraz zgasnac, lub po prostu gasnie sam z siebie (zazwyczaj na wolnych obrotach)

podtrzymujac go powyzej 2k obrotow raczej nie zgasnie

http://www.youtube.com/watch?v=qWWmcjBO9sU

tu jest filmik jak to mniej wiecej wyglada

jakby ktos mial jakas sugestie co to moze byc bede wdzieczny

narazie podejrzewam ten sterownik od przepustnicy w kolektorze gdzie na filmiku znajduje sie reka


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 9:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
A filtr paliwa wymieniałeś? ( bo napisałeś filtrów)

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 9:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
Może być tez uszkodzony sterownik przepustnicy, podłącz silnik pod komputer i odczytaj błędy, albo wybłyskaj je sobie diodą.

Widzę, że wiązka chyba już zrobiona ale czy cała?

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 11:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
filtr paliwa rowniez wymienialem


probowalem wyblyskac dioda ale cos nie dzialalo

wiazka robiona, na poczatku myslalem ze to kabel idacy do czujnika przeplywomierza bo robil zwarcie ale zostal zmieniony i sytuacja bez zmian


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 1:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
To zostaje jeszcze do sprawdzenia wiązka przepustnicy, bądź uszkodzona przepustnica.

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 1:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
wiazka od przepustnicy jest ok

a przepustnica patrzylem i dziala (otwiera sie i zamyka jak trzeba)


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 1:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
Tzn co sprawdzałeś? Zdemontuj przepustnice, odkręć dekiel, sprawdź kable i pojedz na komputer, bo tak to wróżenie z fusów. To ze się otwiera i zamyka nie oznacza, że elektronika nie jest uwalona. Miałem podobne objawy, obroty bardzo niskie, gasł sobie przy zejściu z obrotów, ale jeździł dobrze, po podłączeniu pod komputer wyszedł nastawnik obrotów tj przepustnica i po jej wymianie problem zniknął.

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 4:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
Da sie ja zdemontowac bez sciagania kolektora ?

Myslisz ze przyczyna mogl byc rowniez ten sterownik od przepustnicy na gorze kolektora ? Jak to sie w ogole fachowo nazywa ?


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 5:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
kamil100 pisze:
Da sie ja zdemontowac bez sciagania kolektora ?


Da się. Trzeba tylko wyjąć to o czym piszesz niżej.

kamil100 pisze:
Myslisz ze przyczyna mogl byc rowniez ten sterownik od przepustnicy na gorze kolektora ? Jak to sie w ogole fachowo nazywa ?


Nie, ta przepustnica która wyrównuje ciśnienie w kanałach dolotowych nie ma chyba wpływu na obroty.
Jeszcze raz Ci napisze jedz podłącz się pod komputer zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać. Ewentualnie kup sobie prosty interfejs do odczytywania błędów.

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 6:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
robson rozumiem Cie w 100% ale przyjechal pan od diagnostyki i nie mogl podlaczyc u mnie jeszcze jest ta stara kwadratowa wtyczka i stwierdzil ze sie nie da.

Probowalem metoda diody ale tez nie wychodzilo


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 6:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
Pan diagnosta mało wie, zmień człowieka, wiem jaka jest wtyczka, ten silnik normalnie podłącza się pod komputer i sczytuje błędy. Skąd jesteś bo może gdzieś niedaleko mieszkasz, to Ci udostępnię interfejs.

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: pn lut 21, 2011 5:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
niestety raczej daleko, nie w pl ale dzieki za propozycje


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 10:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Tu nie ma co się zastanawiać pierwsze co wyciągnąć przepustnice na zewnątrz i ją dobrze wyczyścić syfu się dostało i zaczyna głupieć na mrozach. następnie podłączyć się pod diode wypikać i wykasować błędy(wypikaj też sobie przy okazji błędy z kompa silnika może coś tam też się dzieje). Jak będą wyskakiwać tylko od przepustnicy jeszcze raz przeczyścić sprawdzić kable i najwyżej wymienić. Z tego co widzę nie masz ASRu więc łatwiej i taniej będzie ci dostać czy to nową czy jakąś pewną używkę. U mnie skończyło się tylko na mycio-czyszczeniu przepustnicy i kasowaniu błędów. Wersja druga może dla niektórych jedyna poprawna jechać podłączać się na komputer ;)

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 8:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Zobacz czy ci pyka ten zaworek od cyrkulacji oparow paliwa. U mnie jest to dosc glosne stukanie na wolnych, slysze je w kabinie. Jak nie slyszysz to przyloz reke i wyczujesz impulsy, 2-3/s. Mowie o tym z napisem MOT i wtyczką dwupinową, na nadkolu po stronie pasażera w wersji RHD.
czysto masz pod maska, az szkoda rozbierac [usmiech]


pinkifranz pisze:
następnie podłączyć się pod diode wypikać i wykasować błędy(wypikaj też sobie przy okazji błędy z kompa silnika


mozna osobno wypikac bledy przepustnicy? nawet nie wiedzialem!
zawsze uzywam pinow 1-8-16 do bledow sterownika silnika, a jak to bedzie dla przepustnicy?

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 12:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
mMm2 pisze:
mozna osobno wypikac bledy przepustnicy? nawet nie wiedzialem!
zawsze uzywam pinow 1-8-16 do bledow sterownika silnika, a jak to bedzie dla przepustnicy?


Jeżeli przepustnica sterowana jest elektronicznie to można wybłyskać błędy z PINu 14. Podłączasz 1-14-16.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl