MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 08, 2011 10:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Witam serdecznie.

Nie znalazlem odpowiedzi na dreczacy mnie klopot wiec postanowilem zalozyc temat...

Merc W124 300E 91r M103 bez LPG.
Problem polega na tym iz silnik nie ma mocy na niskich obrotach, tzn przy gwaltownym przyspieszeniu muli sie, wyje a nie jedzie tak jak kiedys... wypelnienie ustawione (kopulka, paluch, przewody, wtryski, przepustnica + rozdzielacz, czujniki, potencjometr klapy, sonda - NOWE)

Zauwazylem, ze kiedy juz silnik ma normalna temp pracy, to kiedy dodaje gwaltownie gaz klapa opada i nagle nieco wraca, opada i wraca tak jakby sie cofala co daje tez efekt jakby falowego wchodzenia na obroty, w przelozeniu na jazde gaz w deche na 1 i 2 tak zebym doszedl do 3go biegu i mozna jezdzic, tak od 2,5tys obr wchodzi duuuzo lepiej.

Coz moze byc przyczyna owej dolegliwosci ??

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt mar 08, 2011 11:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
musze cos dopisac....

zauwazylem przed momentem ze kiedy obr spadaja jest dziwny syk,,, krotki taki "kszyyy" :P a kiedy go cisne na gaz to glosno zasysa tak bełkocząc przy tym... :P pomacalem pomacalem i najprawdopodobniej kalosz na obwodzie puscil... na wieczor bede mial nowy z serwisu, jutro wymienie i napisze czy problem ustal :) aczkolwiek mam taka wieeelka nadzieje ze to wina tego kapcia :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt mar 08, 2011 2:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
No pewnie że to wina kalosza,układ dolotu musi być szczelny,jak ciągnie lewe powietrze to właśnie dzieją się takie cuda,jak wiesz kalosz jest z gumy a ta ze starości robi się z czasem sztywna i twarda,no i najczęściej przy zasilaniu LPG i strzale, dosłownie ją rozrywa,nową co najwyżej wyrzuci z mocowania !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr mar 09, 2011 6:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
slyszalem ze takie cuda dzieja sie na gazie ale po co niszczyc silnik gazem... w kazdym razie ja nie posiadam.

otoz kalosz wymienilem, bylo minimalne pekniecie ale nie dalo to zadnej roznicy... az dziwne, nowy osadzony w 100% do konca i poprawnie, uszczelnilem tez przepustnice pod kaloszen, miala przedmuch na uszczelce i wciaz kiedy gwaltownie dodaje gaz, klapa opada odbijajac, wolniej wciskajac gaz klapa idzie plynnie w dol... coz to moze byc...moze cos z zasilaniem/cisnieniem paliwa ? a moze tak ma byc ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: czw mar 10, 2011 1:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
moze posiada ktos schemat podcisnien do przepustnicy ? sa 2 wezyki gorny i dolny polaczone z zaworem w glowicy i modulem zaplonu na nadkolu, potrzebuje schemat albo zdjecie jak powinny isc ? z EPC schemat jest za ogolny, niedokladny.

potrzebuje jeszcze schemat kabli do czujnika temp tego na 2 piny bo nie mam kabli do niego i jest niepodpiety, a sladu po kablach tez nie ma...to po kij czujnik ? juz trace glowe....

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: czw mar 10, 2011 8:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Którego czujnika tego z tyłu głowicy przy 6 cylindrze ?
Jeżeli on jest nie podpięty to jakim cudem wypełnienie ustawiłeś ? toż sterownik zgłosi błąd.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt mar 11, 2011 8:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
dokladnie tak ten z tylu glowicy patrzac od przodu przed tym 1pinowym co pokazuje temp dalej jest juz ten 4pinowy, wypelnienie ustawione, normalnie sie udalo, ale w takim razie po co ta czujka jest ? potrzebuje schemat do niej skad kable maja isc, znajomy ma 300CE i ma to podpiete (myslalem ze to od klimy bo ja nie mam a on ma) ale aktualnie jest w niemczech i nie wiem kiedy wroci.

Zechcialbys mi pomoc i zerknac u siebie skad owe okablowanie idzie ? :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pt mar 11, 2011 1:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Zrób fotkę tego swojego rozwiązania bo piszesz że ma 4 pinowy i 2 pinowy,coś za dużo tego masz ?...

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt mar 11, 2011 2:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
fotke dołacze pozniej :)
Mam czujnik duzy 4pinowy na koncu glowicy, kierujac sie w przod kolejnym jest czujnik 1pinowy i dalej w przod jest ten 2pinowy :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pt mar 11, 2011 7:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Dużo masz tych czujników ,ktoś coś dodał..

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: sob mar 12, 2011 4:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
oto fotka,,, http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a77 ... 36f06.html to ten niebieski jak widac niepodpiety :/

dodam, ze dzisiaj mialem trase calosc ok 400km i tylko 2x mieczyslaw szedl jak oszalaly... na wylocie z wroclawia jak depnalem na 3cim biegu to bylem w glebokim szoku tak poszedl jak strzala prawym pasem az szkoda bylo zwalniac bez problemu 190 ale kolejne swiatla byly :D ojejj zeby tak zawsze szedl,,, potem znowu ciagnal sie w porownaniu do tego co pokazal jak stary zetor, no i w koncu po godzinie cos mu zaskoczylo i z 10min mialem duuuzo mocy potem znowu i az do teraz slabo przyspiesza :/ cos mu cofa moc, jakby przez sekunde po dodaniu gazu sie wkreca i czuc tak jakby noge odpuscic z gazu co skutkuje powolnym wkrecaniem sie na obr. ehhh kiedy ja wreszczie dziadka doprowadze do ladu....

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: sob mar 12, 2011 9:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Obcy,tam nic nie ma w moich obu m103.Potencjometr klapy ustawiony na 0,7V na wolnych obrotach ?

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: sob mar 12, 2011 9:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
no i zmierz ciśnienie paliwa ,bo to może być powód twoich kłopotów.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: ndz mar 13, 2011 1:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
tak potencjometr ustawiony, wszystko ustawione :) apropo czujnika, brat w W126 2,6benzyna m103 ma tą czujke i ma wpieta niestety dzieli nas jakies 300km ;p ma klime i automat i webasto i jakies duperele moze ta czujka jest z ktoregos z tych urozmaicen :P

jak zmierzyc cisnienie paliwa ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: ndz mar 13, 2011 5:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
zapobiegawczo wymienilem przed chwila regulator cisnienia paliwa na rozdzielaczu, znalazlem z rozebranego m103 i zobaczymy jak to bedzie (dodam ze kiedys odkrecajac regulator to trysnelo z wielka sila paliwo, teraz jak go odkrecalem to zaledwie pare kropelek polecialo wiec to moze on)

Ale napisz jak zmierzyc cisnienie.

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl