MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 17, 2011 9:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 8:38 pm
Posty: 71
Witam mam taki problem na Pompie wtryskowej w W124 300 td są podciśnienia ,chodzi mi o te które są z boku pompy jest ich trzy jedno przychodzi do vacum , drugie do skrzyni automatycznej i trzecie gdzieś idzie do budy i jak zmieniam skrzynię na manualną to mam zaślepić ten wężyk co idzie do skrzyni czy może odłączyć wszystkie 3 wężyki , bo miałem wcześniej W124 300 bez doładowania z skrzynią manualną i przy pompie z boku nie było tego całego ustrojstwa ( nie wiem co to może ktoś podpowie ) z boku pompy jedyne podciśnienie co było to do gaszenia .

Ach i jeszcze jedno jest więcej w 300 td podciśnienie które z pompy wtr. idzie do kolektora ssącego po przez jakiś elektrozawór też nie wiem po co to czy jest potrzebne w manualu ??


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 10:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
żadne które idzie do pompy nie będzie Ci już potrzebne. Te które z niej wychodzi i idzie w kierunku podszybia kończy się tam ślepo filterkiem.
Oczywiście zakładam, że wiesz który to jest gaszak

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt lut 18, 2011 2:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 8:38 pm
Posty: 71
bary123ce pisze:
żadne które idzie do pompy nie będzie Ci już potrzebne. Te które z niej wychodzi i idzie w kierunku podszybia kończy się tam ślepo filterkiem.
Oczywiście zakładam, że wiesz który to jest gaszak


co do gaszenia wiem , a te podciśnienia które idą od kolektora ssącego po przez elektrozawór do pompy ktoś mi mówił że to jest do zwiększania dawki paliwa jak przekracza ileś obrotów to zostawić ?? ach a co do tych podciśnień z boku pompy to przy pompie po zaślepiać śrubkami czy zostawić pootwierane ??


Na górę
Post: pt lut 18, 2011 5:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
daj foto to Ci wyjaśnię.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt lut 18, 2011 10:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 8:38 pm
Posty: 71
bary123ce pisze:
daj foto to Ci wyjaśnię.


To fotki ::
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Oznaczenia 1, 2, 3, to mam nie podłączać

ozn. 4 to gaszenie tak myślę

ozn. 5 to właśnie to co łączy się z wejściem na kolektorze ssącym ozn. 6 które po drodze przechodzi przez elektro zawór
oznaczenie 7 to co niby zwiększa dawkę paliwa czy to musi zostać podłączone

a to coś z boku pompy co podłączone są wężyki z ozn. 1,2,3 to do czego służy ?? wcześniej mówiłeś że ich nie podłączać to zostawić luźno czy zaślepić sróbkami chodzi mi o ozn 1,2,3


Na górę
Post: sob lut 19, 2011 9:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Z tego co załapałem (proszę o wybaczenie, jeśli coś pomyliłem, ale jestem po 1500km jazdy i wypiłem wieczorne piwko;) :
Do silnika OM603 turbo chcesz zamontować skrzynię manualną, zostawiając silnik ten, który jest.
no to jedziemy:
wężyki 1,2,3 dochodzą do modulatora podciśnienia do skrzyni AUTOMATYCZNEJ, więc po wymianie Ciebie nie będzie to dotyczyło. Zaślepiasz nr 3 i wywalasz 1 i 2.
7 to elektrozawór, który otwiera się zmniejszając ciśnienie do ALDY nr 5, w momencie zbyt wysokiego ciśnienia w dolocie. to ciśnienie mierzy wkręcony w nim czujnik. To musi u Ciebie zostać tak jak jest.
4 to gaszak i też zostaje.
Podsumowująć: lepiej kup używaną skrzynię automatyczną i ciesz się z jazdy [zlosnikok]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 2:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 8:38 pm
Posty: 71
bary123ce pisze:
Z tego co załapałem (proszę o wybaczenie, jeśli coś pomyliłem, ale jestem po 1500km jazdy i wypiłem wieczorne piwko;) :
Do silnika OM603 turbo chcesz zamontować skrzynię manualną, zostawiając silnik ten, który jest.
no to jedziemy:
wężyki 1,2,3 dochodzą do modulatora podciśnienia do skrzyni AUTOMATYCZNEJ, więc po wymianie Ciebie nie będzie to dotyczyło. Zaślepiasz nr 3 i wywalasz 1 i 2.
7 to elektrozawór, który otwiera się zmniejszając ciśnienie do ALDY nr 5, w momencie zbyt wysokiego ciśnienia w dolocie. to ciśnienie mierzy wkręcony w nim czujnik. To musi u Ciebie zostać tak jak jest.
4 to gaszak i też zostaje.
Podsumowująć: lepiej kup używaną skrzynię automatyczną i ciesz się z jazdy [zlosnikok]



Dzieki wielkie wszystko juz wiem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl