MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sty 27, 2011 7:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
ASB 722.428, silnik M111 2.2

Odpalam silnik, włączam D, ruszam i jadę spokojnie, bieg z 1 na 2 przerzuci się płynnie już od 1500obr./min., ale bieg z 2 na 3 i z 3 na 4 zmienia mi dopiero przy 2500obr., wcześniej nie zmieni przy niższych obrotach. Ale gdy już przełączy do 4go biegu, to później zmienia wszystkie biegi przy delikatnej jeździe od 1500obr./min.

Dzieje się tak do momentu wyłączenia silnika, gdy ponownie odpalę występuje sytuacja jak powyżej opisałem. Obojętnie czy zimny czy ciepły.

Olej wymieniony około 15.000km temu, stan jest.

W czym może być problem? Modulator, podciśnienia, coś innego?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 9:09 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Brzmi jak układ przyspieszający nagrzewanie katalizatora.
On działał zwykle do pewnej temperatury ale wychodziły róźne wersje.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 9:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Gdzie go szukać i jak go sprawdzić?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 8:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Po schematach dla twojej wersji - było kilka rónych typów.
Przy skrzyni będzie dokręcone urządzenie modyfikujące punkty zmiany sterowane z jakiegoś ekologicznego przekaźnika. Ja mam tyle schematów co na rosyjskich stronach więc musisz już konkretnie poszukać.
Takie zachowanie pojawiło się nagle? - bo ja przypuszczam, że wszystko jest dobrze.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob sty 29, 2011 7:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
A nie powinien ruszać z drugiego biegu przy spokojnej jeździe?

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 7:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Skrzynia zachowuje się w ten sposób odkąd mam Mercedesa. Nie przeszkadza mi to, ale chciałem wiedzieć to normalne zachowanie?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 8:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
mialem tak we wszystkich trzech samochodach ze skrzyniami 722.4. Dzieje sie tak tylko do pierwszego przełączenia ponad drugi bieg. Zauważyłem tylko, że w różnych egzemplarzach granica obrotów tego pierwszego przerzucenia jest inna. Może to jest jedna z różnic między różnymi modelami tego układu, jak sugeruje ukaniu.

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 12:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Czyli na to wygląda, że ten typ tak ma?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: ndz lut 06, 2011 9:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Ja mam co prawda skrzynie 722.5 i startuje z dwójki z tym że u mnie dopóki nie złapie jakiejś tam temperatury to w ogóle nie przerzuci na 3. Chyba że granica obrotowa przerzucenia jest dość wysoka bo maksymalnie wkręciłem go na 3,5 -4 tys. W takim razie czy ja mam problem że nie przerzuca?? I od czego to w sumie zależy bo jednego dnia odpalę i od razu przerzuca drugiego trzyma mi na biegu?

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
Post: pn lut 07, 2011 8:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Ogólnie te skrzynie, (ja mam 722.4) jak są zimne to trochę przeciągają na każdym biegu, przynajmniej tak jest u mnie ale po kilku km przerzuca mi już przy ok 1700 o/min. I rusza z dwójki a w trybie E zawsze rusza z drugiego nawet z gazem przy podłodze, chyba że docisnę przełącznik od kd.
I tu moja sugestia jak chcemy żeby wcześniej zmieniał biegi to trzeba poluzować linkę detent
Wydaje mi się że mr_simon ma naciągniętą za bardzo właśnie linkę detent dlatego rusza mu z jedynki i ogólnie na każdej zmianie czuć większe szarpnięcia.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Post: pn lut 07, 2011 9:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
jac pisze:
naciągniętą za bardzo właśnie linkę detent dlatego rusza mu z jedynki i ogólnie na każdej zmianie czuć większe szarpnięcia.


Rusza mi zawsze z 1go biegu, a jeśli chodzi o szarpnięcia podczas zmiany, to występują przy dynamicznym przyśpieszaniu - czy tak ma być?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl