MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 7:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 12, 2011 9:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 17, 2010 11:10 pm
Posty: 96
Witam wszystkich,chcialem dzis u mechanika sprawdzic ustawienie czy tam wyprzedzenie zaplonu i niestety krecac w lewo i krecac w prawo lampa nic ciekawego nie pokazala,tak samo jakby zadnej czynnosci nie wykonywano...jak juz napisalem wczesniej ten mietek jezdzil ostatnio w 2003 roku wiec chce wszystko posprawdzac na cacy,zaplon,kompa i reszte ale nie dalo rady nic zrobic,zaplon byl na srodku,dodam ze na luzie troszke nim rzucilo czasem na rozgrzanym ,pomyslalem ze moze to zaplon za bardzo przyspieszony,wiec mechanik przestawil go w kierunku pracy wskazowek zegara na prawie koniec skali,fakt ze odpalil lepiej ale to nie jest wyjscie,chcialbym miec go ustawiony jak nalezy,czyli od lampy,wiec moze KTOS MA SPRAWDZONA RECEPTE NA USTAWIENIE TAKIEGO ZAPLONU,merol to w126 500sel z 1986roku.Dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 9:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
dymion83 pisze:
Witam wszystkich,chcialem dzis u mechanika sprawdzic ustawienie czy tam wyprzedzenie zaplonu i niestety krecac w lewo i krecac w prawo lampa nic ciekawego nie pokazala,tak samo jakby zadnej czynnosci nie wykonywano...nie dało rady nic zrobic,zaplon byl na srodku,dodam ze na luzie troszke nim rzucilo czasem na rozgrzanym ,pomyslalem ze moze to zaplon za bardzo przyspieszony,wiec mechanik przestawil go w kierunku pracy wskazowek zegara na prawie koniec skali,fakt ze odpalil lepiej

Z tego co piszesz wynika jedno. ZMIEŃ! mechanika albo kup sprawną lampę STROBOSKOPOWĄ. Po kolei: 1) Przy jakich obrotach ustawiałeś lampą ten punkt? 2) na którym cylindrze to robiłeś?, 3) w jaki sposób dokonywałeś pomiaru? (jak podłączyłeś lampę). 4) w którym miejscu (gdzie) odczytywałeś pomiar? Lampa nie ma pokazywać ciekawych rzeczy czy spraw a tylko i wyłącznie ustawienie punktu zapłonu. Natomiast kręcenie w lewo czy w prawo nic ci nie da jeśli nie będziesz wiedział po co to robisz. Dalej. 1)Motorem rzuca nie tylko przy źle ustawionym zapłonie więc ustal czy rzeczywiście "rzucanie" było wynikiem regulacji czy innej przyczyny. Jeśli mechanik przestawił ci zapłon na sam koniec skali to na pewno masz mocno rozregulowany. 3) to, że odpalił lepiej może wynikać także z tego czy pogrzebał ci w ustawieniu mieszanki.
Rozwiązanie: 1) ustaw zapłon :Na prawidłowo rozgrzanym silniku, na pierwszym cylindrze 35stopni przy 3000 obr/min. Pomiar odczytujesz na pierścieniu na wale a zobaczysz go w nieco ściemnionym np. garażu gdyż lampa stroboskopowa często daje dosyć słabe migające światło, trudne do odczytania w jasnym dziennym oświetleniu. Także liczby na wale bywają mocno zabrudzone i z tego powodu nieczytelne. Interesuje cię tylko liczba pokazywana przez taki języczek-wskaźnik. Nie trzymaj zbyt długo wysokich obrotów tylko sprawnie pokręć poluzowanym aparatem zapłonowym: jeśli za mało to w prawo a jeśli za dużo to w lewo. ( nie luzuj za dużo) Kontrolę widzisz cały czas. Wspomniana liczba może lekko poruszać się w polu widzenia ale to prawidłowe (wynika ze synchronizacji stroboskopowej). Dalej obejrzyj świece. UWAŻAJ NA CYLINDER CZWARTY. Bardzo trudno ją wykręcić a BARDZO ŁATWO szczególnie w tym cylindrze skosić gwint (wkręcaj jak najdalej palcami. Klucza użyj tylko w końcowej fazie a dokręcaj bardzo delikatnie. Wystarczy nawet dwoma palcami). Najlepiej kupić klucz specjalizowany do tego motoru (numer jeśli chcesz mogę ci podać). Zobacz czy świece nadają się do użytku. Jeśli są czarne, pozalewane lub mają inne uszkodzenia wymień na nowe (polecam Bosch platinium cztero lub trój - elektrodowe). ustawiamy jeszcze na niskich obrotach, sprawdzamy działanie podciśnienia ale o tym później bo muszę lecieć do pracy. Pzdr.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Ostatnio zmieniony pt lut 04, 2011 11:34 am przez Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw sty 13, 2011 11:18 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tam jest elektroniczna zafiksowana regulacja (a jak jest źle to albo moduł zapłonu uszkodzony albo czujnik położenia wału przy kole zamachowym) - i aparatem nic się nie zmieni on ma za zadanie tylko rozdzielać iskrę na poszczególne cylindry. Ustawia się go pi razy oko aby iskra trafiała w środkek styku w kopułce. To że można kręcić nie znaczy, że potrzeba ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 11:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Potwierdzam, 86 rok to II seria i tam nie powinno być żadnej regulacji. Jeśli jest, to jest to jakaś wydumka.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 3:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak przeczytałem, że nic się nie zmienia przy kręceniu to uznałem że musi być elektronika. Zegarek uściślił bo ja nie mam pojecia od której serii W126 jest już elektronika :-)
Nemo napisał niezły podręcznik do regulacji wyprzedzenia - mam nadzieje jeśli ktoś będzie szukał znajdzie ten właśnie opis, są jeszcze ludzie co im się chce pisać :-).

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 5:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
ukaniu pisze:
Jak przeczytałem, że nic się nie zmienia przy kręceniu to uznałem że musi być elektronika. Zegarek uściślił bo ja nie mam pojecia od której serii W126 jest już elektronika

Hmm. Ja też tak w pierwszym momencie pomyślałem ale, zasugerowałem się, że to 5-setka i uznałem, że jest to silnik 117.... taki sam jak mój. Więc podałem "namiary" nie zdążyłem tylko dopisać zakończenia tzn. regulacji w zakresie 700-800 obr/min. i sprawdzanie podciśnienia regulatora.
Więcej o regulacji sytemu z elektroniką opiszę jutro jeśli będzie sens. Bo być może trzeba będzie wymienić cały moduł. Ważna jest też proporcja mieszanki (jeśli będzie za bogata to świece podobne będą do tych, które pracują przy zapłonie zbyt opóźnionym) to także może motor podobnie kuleć, nie mieć mocy, grzać się nadmiernie a przede wszystkim nadmiernie spalać. Ale o tem potem. :(
P.S.
I kto to wymyślił (i po co) tą elektronikę.?? :-?
LEPSZE JEST ZAWSZE WROGIEM DOBREGO.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 9:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 17, 2010 11:10 pm
Posty: 96
A wiec powiem tak...lmpe mi podpial do pierwszej swiecy i patrzyl przy 600-700obr. bo tyle ok.mam na luzie a potem na ok 3500obr.go trzymalem...odczytywal na kole na tym pikulcu,przy mieszance nic nie grzebal ale to tez bym chcial wiedziec odnosnie regulacji ile,co,jak i gdzie sie kreci zeby jak zmienie mechanika to tez moze nie wiedziec jak ustawic bo malo ktory to moze tu zrobic...swiece obejrze jutro,napiszcie odnosnie ustawienia tej mieszanki bo faktycznie moze tak byc a chcialbym miec wszystko jak najdokladniej i gdzie sprawdzic to podcisnienie acha i w zaplonie nie ma podcisnienia ktore sie sciaga przy ustawianiu zaplonu tak jak w 280s na gazniku?bo taki mam w polsce i taki juz ustawialem...dziekuje za duuuzy opis ustawienia zaplonu, pozdrawiam wszystkich i czekam na dalsze relacje...


Na górę
Post: pt sty 14, 2011 8:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 03, 2009 3:04 pm
Posty: 33
Na chwile zbocze z tematu, jezeli pozwolicie, w 280SLC M110 80r K-Jet jest tez regulacja elektroniczna czy normalnie krece aparatem? Bo ida tam kable od aparatu do takiej "skrzynki" i nie wiem do czego to sluzy.


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 2:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Skoro sa kable a nie silownik pneumatyczny, to wyprzedzenie zaplonu elektroniczne.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 8:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 17, 2010 11:10 pm
Posty: 96
powiem tak...jest jakas skrzynka do ktorej idzie kabel z czujnika halla jak dobrze pamietam i przewod podcisnienia ktory jak zdjalem spadly minimalnie obroty...kolego NEMO napisz cos o tym podcisnieniu czy to wlasnie o to chodzi co pisalem,w niedziele kolega z polski przylatuje i kupi mi lampe stroboskopowa wiec zrobie to sam.A powiedzcie mi czy dam rade ustawic ten sklad mieszanki bo widzialem tu analizator za 80funtow wiec to stosunkowo niedrogo ale nie wiem rowniez od czego zaczac ale to potem,zakonczmy sprawe zaplonu zeby wiedziec ze jedno juz za soba...pozdrawiam


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 8:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 17, 2010 11:10 pm
Posty: 96
a co do swiec to sa kremowo wypalone...


Na górę
Post: czw sty 20, 2011 9:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 17, 2010 11:10 pm
Posty: 96
panowie wiec jak?ustawic zaplon nie zdejmujac zadnych podcisnien?i czy to ustawienie ma byc na PARK czy NEUTRAL?odkrecam zaplon do momentu swobodnego przekrecania,podlaczam przewody zasilajace lampy,przewod do pierwszego kabla swiecy i STRZELAM w ten jezyczek tak?bede mial lampe z regulacja czyli jak ustawie na lampie dana liczbe wyprzedzenia zaplonu to na kole musi wskazywac zero tak?tam na naklejce jest cos o 14-18stopni na wolnych obrotach...pozdrawiam


Na górę
Post: pt sty 21, 2011 9:01 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zmieniłeś samochód?
Czy nadal masz ten sam w którym wyprzedzenia zapłonu się nie reguluje?
A jak już strasznie chcesz to trzeba wziąć szlifierkę kątową - uciąć znaczniki na kole zamachowym i dospawać je w innym miejscu. Trzeba tylko precyzyjnie wymierzyć bo nie ma sensu ciągle spawać i ciąć.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt sty 21, 2011 3:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
He-he-he, dobry jesteś ukaniu, dawno się tak nie ubawiłem ! [zlosnik]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pt sty 21, 2011 4:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
dymion83 pisze:
panowie wiec jak?ustawic zaplon nie zdejmujac zadnych podcisnien?i czy to ustawienie ma byc na PARK czy NEUTRAL?odkrecam zaplon do momentu swobodnego przekrecania,

"dymion83" 10skoro zapłon w twoim samochodzie reguluje jakaś tajemnicza siła :) to naprawdę sam nie ustawiaj. 2) co to znaczy "...odkręcam zapłon do momentu swobodnego przekrecania,...." ? Poczekaj trochę wyślę ci dokładniejszy opis dotyczący KE (ja mam KA). Na razie wstrzymaj się od regulacji.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl