MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 26, 2010 1:50 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:54 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa / Wyszków
Witam serdecznie,
Wlasnie kupilem swoje wymarzone W124 CE. Wersja Sportline, 3.0 12v automat. Sadze, ze zaplacilem odpowiednie pieniazki, jak za jego stan, lecz jest kilka spraw do zrobienia, aby mozna bylo cieszyc sie autkiem w 100%.
Ponizej wklejam moje uwagi, rzeczy ktore mi sie nie podobaja, prosilbym o pomoc w celu ich naprawy, poprawienia lub tez o postawienie diagnozy. Oczywiscie niebawem wrzuce obecne zdjecia do oceny, a wiec:

Poza naprawami blacharskimi,

Fotel kierowcy - prawdopodobnie jest w prawej czesci zlamany, lub zle przymocowany przez tapicera, u ktorego auto niedawno bylo. Odcinek Ledzwiowy, jak i po prostu cale oparcie jest odchylone do tylu, co widac po samym polozeniu fotela

Tempomat - Nie trzyma sztywno wyznaczonej predkosci - wariuje, ustawiajac skacze do 120 km/h, po czym spada do okolo 80 km/h

Silnik - pracuje dobrze podczas jazdy, lecz stojac w miejscu na N lub na D z wcisnietym hamulcem obroty wachaja sie pomiedzy 1000-1500 tys, auto, jakby sie dusilo, troszke nim trzesie, pojawia sie spadek napiecia co ma wplyw na swiecenie lamp, czy elektryczne sprawy wewnatrz. Do tego, Pan wykonujacy przeglad techniczny, powiedzial, ze emisja spalin jest zbyt duza.

Podajnik pasow - Czasami wyjezdza za daleko/za blisko

Szyberdach - Mechanizm jest sprawny, ale nie da sie go uchylic, odsunac, sterowanie reaguje

Centralny zamek - recznie dziala; dosatalem dwa piloty, nie reaguja

Wycieraczki reflektorow - powinny chodzic niezaleznie, czy wykonywac ten sam ruch jednoczesnie?

To chyba wszystko. Generalnie, za najblizsze cele stawiam sobienaprawe fotela i obrotow. Co do spraw silnikowych, duzo do powiedzenia nie mam, musze to sprawdzic z mechanikiem. Co do fotela, to jak uwazacie? Warto rozbebeszac, ewentualnie spawac, czy lepiej kupic drugi fotel i poskladac jeden z dwoch? Zaznaczam, ze jest to automatyczna regulacja


Bylbym wdzieczny za jakakolwiek odpowiedz.

Pozdrawiam,
Filip

_________________
myspace.com/pysh


Na górę
Post: pt lis 26, 2010 8:40 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 5:50 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

W podajnikach sprawdź a najlepiej wymień switche (są standardowe). Dają informację sterownikowi czy pas się wsunął/wysunął do końca. Switche masz pod taką czarną przykrywką od strony szyby.
Tu masz instrukcje demontażu:
http://www.w124-zone.com/downloads/MB%2 ... 91-170.pdf
http://www.w124-zone.com/downloads/MB%2 ... 68-456.pdf
http://www.w124-zone.com/downloads/MB%2 ... 91-508.pdf

Pozdrawiam,
Piotr

_________________
MB W126 420SE '89
MB C124 300E '92


Na górę
Post: pt lis 26, 2010 8:53 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
pysh pisze:
Poza naprawami blacharskimi,


Zapowiada się sporo wydatków, ale może w 5000zł się zmieścisz poza naprawami blacharskimi. Jeżeli masz takie wysokie obroty to jak sprawdziłeś czy dobrze działa skrzynia biegów, ogólnie przy takich wolnych obrotach skrzynia dostaje po dupie. Mam wrażenie, że chyba kierowałeś się sercem, a nie rozumem przy zakupie, no chyba że auto kupiłeś za 4000zł to nie mam pytań. ;) Objawy silnika zapowiadają, że tam wsadził już niejeden majster swoje "wykwalifikowane" paluchy. Szyberdach to też najczęściej spore wydatki, fotel musisz sprawdzić co się stało i wtedy podjąć decyzję.... ogólnie sporo pracy i obyś miał dobrego fachowca od tego. Powodzenie i czekamy na relacje z placu boju.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn lis 29, 2010 3:46 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:54 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa / Wyszków
Po pierwszych kilku godzinach w garazu.

1) W fotelu rzeczywiscie byla nadlamana jedna rureczka, lecz jej nachodzace konce powodowaly wypchniecie siedzenia z lewej strony. Zalatwilem to przejsciowo, jednak musze wymienic fotel. Pisaliscie, lub tez ktos mi mowil, ze ciezko dostac Fotel ze sterowaniem, a do tego z taka tapicerka. Czy mozna jakos wymienic rame ze zwyklego fotela i przelozyc bebechy? Czy radzicie szukania fotela ze sterowaniem do upadlego, ewentualnie z inna tapicerka+przelozenie?

2) Podajnik pasa jednak z odlegloscia nie ma problemu (wtedy pisalem na podstawie informacji od sprzedajacego, a pas w drodze powrotnej dzialal ok). Obecnym jego problemem jest tzw. "brak wyczucia". Czasem dziala prawidlowo, a niekiedy potrafi mi sie wysunac w trakcie jazdy np....Nalezy wtedy wyjac plastykowy podajnik, poczekac na stop silniczka, wlozyc i wtedy powraca do stanu poczatkowego. Moim zabiegiem bylo odlaczenie bolcowatego czujnika przy drzwiach. TO tez zabieg przejsciowy. Rozmawialem ze znajomym, ktory twierdzi, ze to raczej wina sterownika - czy moge takowy dostac, nie kupujac od razu calego mechanizmu na allegro?

3) Sprawy silnikowe zostawiam fachowcom. Pytanie do was, czy polecacie kogos z Warszawy? Stawiam to pytanie, bo chcialbym znalezc taki zaklad/osobe, ktora pomoze mi wyremontowac autko, tez z pewnym zaangazowaniem, lub tez, jezeli to niemozliwe, to po prostu dobrze wykona swoja robote.

4) Niebawem jade do elektryka w celu zaprogramowania pilotow, tez napisze, czy to zalatwilo sprawe

5) Dzis zauwazylem, ze podczas uzycia CB radia, slysze wlasny silnik przy odbieranych wiadomosciach, do tego np. stojac na awaryjkach z odpalonym swiatelkiem w kabinie, lampka mruga w rytm awaryjek - czyzby cos takiego jak regulator napiecia?


Kolego Georem,
Pewnie, ze kierowalem sie serduchem, bo nie jestem mistrzem motoryzacji. Edukuje sie w innym kierunku, zeby inni mogli zarobic, rowniez na mnie :) Generalnie po auto pojechalem ze swoim lakiernikiem/mechanikiem, a ten egzemplarz kupilem od klubowicza z innego klubu. Myslalem, ze mniej spraw bedzie do roboty (ale czy duzo mam do wlozenia, okaze sie, przy robociznie). Poza moja minimalna wiedza, przyznam, ze poszedlem na ludzkie zaufanie i wstepny kosztorys.

a wiec:
Kupię: fotel z automatycznym sterowaniem, tapicerka sportline (moze byc rowniez inna)
Sprzedam: Radio Becker Grand Prix 2000 - stan bdb + kod

Jak zwykle, prosze o wasze rady i wtracenie sie w temat.

Pozdrawiam serdecznie,

Filip

_________________
myspace.com/pysh


Ostatnio zmieniony pn lis 29, 2010 6:08 pm przez pysh, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn lis 29, 2010 8:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 5:50 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Zanim kupisz sterownik pasów zamień obecne miejscami. Sterownik prawego i lewego pasa jest taki sam. Sprawdzisz w ten sposób czy problem leży po jego stronie.

Pozdrawiam

_________________
MB W126 420SE '89
MB C124 300E '92


Na górę
Post: wt lis 30, 2010 2:35 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:54 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa / Wyszków
tak tez uczynie :)

ktos mi odpowie na reszte pytan?

_________________
myspace.com/pysh


Na górę
Post: wt lis 30, 2010 7:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:50 am
Posty: 79
Lokalizacja: Łódź
pysh pisze:
Witam serdecznie,


Wycieraczki reflektorow - powinny chodzic niezaleznie, czy wykonywac ten sam ruch jednoczesnie?


Filip

Wycieraczki reflektorów powinny chodzi ,przy spryskiwaniu przedniej szyby ,powinny chodzić jednocześnie.

_________________
W123 200D 78'
W124 300D kombi automat 91'


Na górę
Post: wt lis 30, 2010 7:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
1) tapicerkę da się przełożyć, jest z tym trochę roboty, ale jak najbardziej wykonalne. Regulacje także powinno dać się przełożyć.
3) Wtrysk do regulacji. Zacząłbym od rozebrania wtrysku, sprawdzenia gum pod rozdzielaczem paliwa, test pylenia wtryskiwaczy, sprawdzenie i ew. wymiana potencjometru klapy spiętrzającej. Składanie do kupy, sprawdzenie, czy sterownik nie zgłasza błędów, przede wszystkim, czy sonda lambda działa i wtedy regulacja. Tego nie zrobią Ci w pierwszym lepszym warsztacie. Gdybyś był w okolicy Lublina, to mogę w tej kwestii pomóc.
5) To normalne, zakłócenia z alternatora. Co do drugiego, mam podobnie, sprawdź ładowanie bez obciążenia i z włączonymi np. światłami + dmuchawa na max + radio.


Na górę
Post: wt lis 30, 2010 8:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Tempomat => do "naprawy" na 99,9% komputer, wystarczy przelutować bo ma zimne luty.


Na górę
Post: śr gru 01, 2010 2:15 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:54 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa / Wyszków
Dzisiaj zmienilem Krancowke. Pas nie wysuwa sie podczas jazdy :)

_________________
myspace.com/pysh


Na górę
Post: czw gru 02, 2010 5:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
co do szyberdachu to podejrzyj czy linka nie wygląda tak jak na zdjęciu. Jeśli tak wygląda to jest do zmiany linka i pancerz.


Załączniki:
linka.JPG
linka.JPG [ 18.8 KiB | Przejrzano 861 razy ]

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat
Na górę
Post: czw gru 02, 2010 6:20 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:54 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa / Wyszków
postaram sie to sprawdzic jutro, jak slonce wyjdzie :)

_________________
myspace.com/pysh


Na górę
Post: śr gru 22, 2010 5:52 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:54 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa / Wyszków
Dawno nie pisalem, bo i nie bylo o czym, ale poczynilem pewne ruchy remontowe.
Po świętach wymieniam wiązke zapłonową, sonde i uszczelke oc, co bedzie chyba najpowazniejszym kosztem w porownaniu do reszty (pomijam blacharke). Powinno mi to zniwelowac kilka innych spraw i bede mial pewnosc, ze silnikowo autko chodzi prawidlowo. Do tego dlubie sobie z kablami dzwiekowymi, wiec wszystko powolutku jakos sie rusza.

Juz mysle o kolejnych sprawach, a mianowicie o siedzeniu. Czy ktos moze probowal przekladania bebechow z automatycznego siedzenia do fotela, ktory fabrycznie byl bez niego? Niestety oryginalnego siedzenia z automatyka nie moge znalezc, a siedzisko musze miec okej. Prosilbym o jakas porade, bo nie chce kupic fotela, wydajac stowke i pozniej nic z nim nie zrobic.

_________________
myspace.com/pysh


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl