Zanim zepsujesz ASB do końca zastanów sie czy dasz sobie sam rade:
- sprężynki - zestaw K1 kosztują 18,18zł w ASO (np. u Zasady)
- do tego obowiązkowo ZAWSZE nowa uszczelka miski i przy okazji filtr (kosztuje grosze) - w Krk zestaw ok.40zł
- 6 litrów ATFa MB236.6 lub MB 236.7 - np. Mobil ATF 220 jeden z najtańszych (ja jeździłem na Hipolu ATF IID i też się da ale skrzynia chodzi jak chodzi)
- spuszczasz olej z miski oraz z konwertera (kręcisz wałem korbowym nasadką bodajże 36 - zawsze zgodnie z kierunkiem pracy silnika i zobaczysz korek w konwerterze - po odkręceniu powinno zlecieć 1-1,5l
- z miski zejdzie ile zejdzie, po odkręceniu filterka kolejne 300-400 ml
Uwaga ZAWSZE lejesz nowy olej i dajesz nową uszczelkę (przerabiałem na własnej skórze).
Po zalaniu skrzyni na 90% problem nadal będzie występował co do poślizgu z 2 na 3 - tak mam u mnie, dlatego kupiłem drugą skrzynię

Moim zdaniem zacinający się wsteczny kwalifiguję skrzynię do naprawy. Zestaw uszczelek 400-500zł, dodatkowe elementy które wyjdą w praniu, pewnie tarczki K1. Co do robocizny to rozrzut jest jak z ruskiej pepeszki, nie polecam zlecać tanio - zemści się (na alledrogo pełno fur z uszkodzoną skrzynia po rocznym remoncie).
Dobra rada, weź znajdź robite auto chyba że da Ci ktos gwarancję i kup używkę. Za skrzynie 722.3 a taką masz dasz mniej więcej 500-800 zł a samą skrzynię podmieni Ci byle mechanik, lub sam możesz jak masz kanał lub podnośnik i kupe pary (waży 60-70kg). Do przekładki musisz odkręciś skrzynię od silnika, ściągasz konik (czyli gume wału, wcześniej luzując podporę), odłaczasz przewody do chłodnicy i bagnet. Kupa pary i wyciągasz ASB, wcześniej zlej olej bo ci zacznie wyciekać z dziury po bagnecie jak odkręcisz tą rurkę.
Dobra rada - zanim kupisz skrzynie sprawdź w WIS/EPC czy skrzynia się nada przez przeróbek lub kup tą samą skrzynię czyli 722.3xx iiiiiiiiiiii (gdzie oprucz 722.3 xx też musi być takie same w obu skrzynkach).
Tym sposobem jesteś w stanie zamknąć się w 1000zl z naprawą. Jak poprzedni właściciel nie zarżnął ASB przez zła eksploatację lub uszkodzoną chłodnicę (przez co płyn dostaje się do oleju) to problem znika do 60kkm czyli następnej wymiany oleju.
Usterka wstecznego jest dość częsta w tych skrzyniach - generalnie skrzynie sa bezawaryjne przy prawidłowej eksploatacji ale jak zobaczysz statystykę zamawianych częśći to przoduje kosz wstecznego bodajże B3 (ale nie pamiętam dokładnie czy B3).