MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 9:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 31, 2010 5:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam. Mam problem z moim nowym nabytkiem (W201 2,0Dz 1990r ), otoz nie chce trabic skubany. Sprawdzilem polaczenie w kierownicy jest ok(ale nie ma w zadnym kablu pradu) podlaczenie przy klaksonach tez jest ok. Gdzie szukac przyczyny?
Nastepny problem to podswietlenie bagaznika, nie dziala, takze prad nie dochodzi.czy jedno moze miec cos wspolnego z drugim?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 6:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Po pierwsze zacznij od bezpieczników. Po drugie klakson w większości przypadków sterowany jest masą, więc przy kierownicy nie będzie napięcia.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 10:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
A podpowiesz mi moze ktory u mnie odpowiada za klakason? Wg opisu na skrzynce 11-HORN ale on ma pelne przejscie. Jak to rozumiec sterowany masa? Tzn ze prad jest na klaksonach stale? A dzialacja gdy dojdzie do zamkniecia obniegu przez kierownice w takim przypadku i tak powinnien byc w jednym kablu w kierownicy.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 11:07 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Klaksony są sterowane przekaźnikiem, a ten jest "uaktywniany" właśnie masą jeśli dobrze pamiętam, czyli przekaźnik dostaje masę i podaje prąd na klaksony.


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 11:29 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Schemat klaksonu


Załączniki:
horn.JPG
horn.JPG [ 16.21 KiB | Przejrzano 1123 razy ]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl
Na górę
Post: pn lis 01, 2010 2:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
No znalazlem cos podobnego tylko zastanawiam sie co to jest ten srodkowy element, pewno ten przekaznik. Zeby jeszcze wiedzial jaki on ma numer na sobie to juz bym wiedzial czego szukac albo jakies zdjecie jego i jego umiejscownienie. Bo u mnie w skrzynce bezpiecznikow jest tylko jeden taki duzy przekaznik i nic wiecej.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 4:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jaki przekaźnik?
Prunt wychodzi na styki kierownicy - wraca i idzie na klakson.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 5:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Xytras pisze:
Klaksony są sterowane przekaźnikiem, a ten jest "uaktywniany" właśnie masą jeśli dobrze pamiętam, czyli przekaźnik dostaje masę i podaje prąd na klaksony.

No to wkoncu jest przekaznik czy go nie ma?
Skoro ma byc tak jak pisze UKANIU to nie czaje bo bezpiecznik przejscie ma a na kierownicy pradu niet. Chyba bede musial kierownice wywalic.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 5:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja mam u Siebie sterowanie masą przekaźnikiem, wiem bo u mnie titek nie działał po zakupie autka. Prześledziłem układ i u mnie pod przednim pasem był przekaźnik sterujący, nie miał zasilania podpiętego.
Czy to jest oryginalne, nie wiem ale postaram się poszukać, może coś znajdę...


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 5:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No ja wkleiłem schemat instalacji fabrycznej, w dokumentacji nie pisze o późniejszych zmianach. I też taki układ mam w swojej 201.
Trzeba by dojść do wiązki wychodzącej spod kierownicy - znaleźć kable o opisywanych kolorach i zobaczyć czy dochodzi a jak dochodzi to czy wychodzi. No i dopiero wtedy jak dochodzi a nie wychodzi zdejmować kierownicę.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 9:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Jutro posprawdzam i napisze co i jak mam.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pt lis 05, 2010 5:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
No to juz wiem co jest u mnie nie tak. Otoz po zdjeciu kierownicy okazalo sie ze ten pierscien przewodzcy prad zamocowany na kierownicy jest wyszczerbiony i w trakcie krecenia kolem kierownicy pourywal szczoteczki. Ot i cala zagadka. Ale odziwo po zwarciu obwodu za pomoca kontrolki z lampka, lampka ta zapalila sie ale klakson sie nie odezwal, chyba nie tak powinno byc? Nie powinno starczyc pradu na lampke i klakson?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl