MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 14, 2010 3:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
Witajcie panowie.

Od jakiegoś czasu noszę się z dylematem wyboru świec żarowych do 300D no i bez waszej pomocy to raczej nie ruszę sam z tym tematem ;)

Oczywiście BERU.. nic innego jak na razie nie biorę pod uwagę. Męczy mnie natomiast kwestia jakie. Planuje wstawić dokładnie BERU GN 858 lecz znalazłem jeszcze GN 909 i GV 603 możliwie pasujące do 300D. Panowie czy we wszystkich modelach silnika 300D był ten sam typ świec? Czy są jakieś różnice? Bo te GN 858 które chciałbym wstawić to różnią się przede wszystkim natężeniem prądu (w porównaniu do gn909 i gv603 jest nie 14A a 15,5A) oraz jest nieco krótsza od pozostałych o 2mm i głębokością zabudowy też o 2mm(69mm w przypadku gn858). Reszta parametrów ta sama.

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: pt paź 15, 2010 8:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 15, 2005 3:12 pm
Posty: 118
Numer GG: 457649
Lokalizacja: zabrze
Jeszcze końcówka do podłączenia kabelka z rowkiem lub bez.

_________________
W 124 E300TD
http://www.motohybrid.pl


Na górę
Post: pt paź 15, 2010 11:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
gepcio124 pisze:
Jeszcze końcówka do podłączenia kabelka z rowkiem lub bez.


możliwe [zlosnikz] a to jakaś znacząca różnica? Dodam, że pojemność jednostki to 2996cm3 z roku '89 o mocy 108KM bez turbo..

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: ndz paź 17, 2010 12:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
mam w swoim ten silnik, wymienialem swiece w warsztacie i zamontowali mi Beru GN 858.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
Post: ndz paź 17, 2010 2:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
Dzięki za odpowiedź ;) GN858 wydaje mi się najlepszym wyborem do 300D tylko kwestia właśnie co do różnic pomiędzy samymi 300D.. czy oprócz mocy i roku produkcji rzecz jasna [zlosnik] czymś jeszcze te jednostki się różniły.. np właśnie typem świec?

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: ndz gru 05, 2010 5:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
witajcie. świece wymienione już jakiś czas temu.. Z kompletu, czyli 6szt. które miałem wsadzone 4 były do wywalenia :o w warsztacie zamontowano nowy komplet beru gn858. Tak się złożyło, że wymieniałem również bendix rozrusznika bo też już zawodził. Także nadchodzące coraz chłodniejsze dni i noce nie są mi teraz straszne bo pali "od strzała" ale.. przed wymianą świec gdy silnik był zimny po nocce po odpaleniu szarpało nim, po przegazowaniu było ok. Podejrzewałem świece więc wymieniłem wszystkie. Do tego ostatnio doszła wymiana oleju wraz z jego filtrem + powietrza i paliwa. Po wymianie tego problem szarpania na zimnym silniku nie zniknął chociaż teraz to już jest zdecydowanie lepiej. Jeśli to nie świece są powodem takiego zachowania 300D to co może się dziać? Znajomy mechanik podejrzewa któryś cylinder no ale nie jestem pewien..

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: ndz gru 05, 2010 5:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zmierz ciśnienie sprężania i będzie wszystko jasne.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt gru 07, 2010 8:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 15, 2005 3:12 pm
Posty: 118
Numer GG: 457649
Lokalizacja: zabrze
Ja miałem "sklepane" zawory na jednym cylindrze i też szarpało na zimnym.

_________________
W 124 E300TD
http://www.motohybrid.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl