GEORGE P. pisze:
Sprawdź, czy nie grzeje się któreś z tylnych kół zbyt mocno.
ukaniu pisze:
Osobiście sprawdził bym siłę hamowania tyłu na rolkach ew. dokonał przeglądu zacisków wierząc, że to będzie właśnie przyczyna.
No cóż - nie pisałbym gdyby sprawa była tak oczywista. Chyba nie sądzicie że tego nie sprawdzałem w pierwszej kolejniości.
Powiem tylko że tarcze z tyłu wymienione, "ręczny" jak z fabryki a auto mogę (na równym asfalcie) pchnąć jedną ręką więc ŻADEN zacisk nie blokuje. Wykluczam zapowietrzenie układu, usterkę pompy, brak płynu itp. Zresztą jak pisałem jest to bolączka wszystkich znanych mi egzeplarzy 124 bez ABS (5 sztuk, wszystkie 200D - ciekawe czy to ma jakieś znaczenie?) z roczników 1986 - 1989. Nie wiem jak egzemplarze po 89' (szeroka listwa) - może jest jakaś poprawa.
Częściowo to wyjaśnia sytuację
ukaniu pisze:
rozkład sił hamujących wynosi ok 70/30% (przód/tył) w standardowych rozwiązaniach. (...) Mercedes z jakiegoś powodu nie stosuje w 201/124 korektorów siły hamowania
Czy ktoś ma wiarygodne dane ile wynosi taki rozkład sił hamujących dla innych Mercedesów i innych aut?