MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 17, 2025 3:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 15, 2010 9:02 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Jakie powinno być napięcie na poszczególnych pinach wtyczki do pływaka paliwa w baku? Zakupiłem już trzy pływaki bo żaden nie wskazywał poprawnie. Po wyjęciu wkładu pływaka i podpięciu na sucho do wtyczki pokazuje (wszystkie tak samo) stan maksylany dobrze a stan zero na połowie długości i potem już do końca zero reakcji tylko na dole zapala się rezerwa. Podpiąłem wkłady do miernika na opór i pokazywał płynnie od góry do dołu pływaka a po podpięciu do wtyczki dalej to samo. Zasięgnąłem języka u mechanika/elektryka (ale nie od MB-nie wiedział jakie ma być prawidłowe napięcie na pinach) i dał mi trop na sprawdzenie napięcia na pinach bo w starych autach wytępuje spadek napięcia na instalacji (np. brak styku itp) i jest ono za niskie na końcu przy wtyczce. Czy ktoś mógłby rozpisać/narysować jakie ma być napięcie pomiędzy poszczególnymi pinami i masą? Wszystkie inne uwagi, które pomogą w rozwiązaniu problemu mile widziane.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 6:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Jeden pin powinien mieć 12V, drugi pin to masa (oznaczenie chyba "g"), trzeci pin od kontrolki rezerwy (oznaczony chyba jako "w") , który dostaje napięcie z pinu "+" gdy pływak opadnie. Dla mnie problem leży w uszkodzonym wskaźniku, wyglada, że ma gdzieś przerwę.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt sie 30, 2016 1:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Temat nie zakończony bo odpuściłem sobie drobną w sumie usterkę, ale przyszedł czas, żeby coś z tym denerwującym mnie wskaźnikiem zrobić.
Opiszę jeszcze raz co się dzieje:
wskaźnik poziomu paliwa na desce pokazuje w zasadzie co chce. Po zalaniu "pod korek" pokazuje połowę lub 3/4 stanu, czasami skokami powachluje, a po przejechaniu kilkudziesięciu km spada do zera przy czym kontrolka rezerwy się nie świeci. Rezerwa zaświeca się jak w baku zostaje ok. 10 litrów co sprawdziłem przy następnym tankowaniu. Co sprawdziłem:
- wyjąłem pływak z baku, rozebrałem (śrubka do odkręcenia od spodu), druciki mosiężne (lub miedziane) całe nie zaśniedziałe, styki wózka jak nowe, wózek z pływaczkiem chodzi płynnie, po podpięciu do czujnika pokazuje płynną zmianę oporności od zera do maksymalnej wartości,
- po podpięciu wtyczki do rozebranego pływaka i włączeniu zapłonu, ruszając wózkiem uzyskiwałem efekt dokładnie taki sam jak we wstępnym opisie: podnosząc maksymalnie wózek wskaźnik pokazywał połowę lub 3/4 stanu, przy obniżaniu pływaka wskazówka zaczyna delikatnie opadać i mniej więcej po obniżeniu o 1/5 do 1/4 od wartości max spada na zero,
- wsadziłem na próbę jeszcze dwa tak samo sprawdzone używane pływaki, po podpięciu wtyczki i włączeniu zapłonu efekt taki sam czyli żaden.
W pływaku oprócz drucików oporowych nic nie ma, żadnej elektryki/elektroniki, oporników itp.
Szukajka wypluła następujące porady:
- sprawdzić masę przy antenie z tyłu gdyż jest ona wspólna dla anteny, świateł cofania i czujnika w baku,
- popukać w licznik czy wskazówka zrobi jakiś ruch, jeżeli tak to gdzieś z tyłu brak właściwego styku,
- rozebrać licznik i przeczyścić papierem ściernym bolczyki od paliwa, temperatury i ciśnienia oleju,
- spryskanie kontakt sprayem styki ECU komputera sterującego (wcześniej profilaktycznie lepiej odłączyć akumulator),
- pomaga zrobienie dodatkowej masy bezpośrednio pod wskaźnik,
- takie zachowanie wskaźnika poziomu paliwa wskazuje na jego uszkodzenie.
Dodatkowe informacje:
- oporność pływaka jest od 0 do 90 omów.
Czy ktoś przerabiał taką usterkę?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl