MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 13, 2010 8:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Witam,

mam pytanie do Was, do czego służy ten elektrozawór na lewym kielichu? Jest na wężyku od kolektora do pompy, więc zapewne jest związany ze sterowaniem dawką paliwa, ale zastanawia mnie cel istnienia tego zaworka jak i jakiegoś czujnika w kolektorze.


Obrazek

Z góry dziękuję za zaspokojenie mojej ciekawości ;)

pozdrawiam

Kuba

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: pn wrz 13, 2010 8:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Na moje oko ten zawór steruje aldą, która niby odpowiada za zwiększenie dawki paliwa w zależnosci od ciśnienia w kolektorze, ale o to do czego dokładnie słuzy toczyły juz się spory na forum, wiec nie jestem pewien.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn wrz 13, 2010 8:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
też tak przypuszczam, ale co steruje zaworem? :D

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: pn wrz 13, 2010 10:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Hmmm...
A w tatowym 602 kiedyś turbo ten zaworek był podłączony do "gaszaka" i z jego pomocą "odgaszany" był silnik.
Wywaliłem toto bo równolegle były przewody od standardowego podciśnieniowego gaszenia.

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
Post: wt wrz 14, 2010 12:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
tutaj ewidentnie jest on na przewodzie z kolektora do aldy. Ale np w beczkowym turbo nie kojarzę takiego zaworka, jakaś innowacja? :D

A wyjaśnione zostało czy alda zwiększa dawkę wraz ze wzrostem ciśnienia, czy obniżą ją przy niskim? Bo kiedyś widziałem dyskusję na ten temat

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: wt wrz 14, 2010 3:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Oponenci okopali sie na swoich pozycjach.

ps. mi sie podoba ta teoria (wzbogacania wraz ze wzrostem cisnienia atmosferycznego i cisnienia doladowania);
http://www.dieselgiant.com/mercedesalda ... mservi.htm

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt wrz 14, 2010 4:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kuba_tcz pisze:
ale co steruje zaworem?

Zaworem (elektrozaworem) steruje czujnik w kolektorze, jeżeli ciśnienie jest za wysokie, zamyka obwód do ALDY.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt wrz 14, 2010 7:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
I to wyjaśnia efekt 'odcięcia' przy ciągnięciu na biegu do końca. Po prostu nagle zawór się zamyka i gwałtownie obniża dawkę paliwa do takiej, jak przy niepompującej turbinie, dobrze rozumiem?

Dziękuję za pomoc, lubię wiedzieć co jak działa, albo chociaż do czego służy, żeby w razie problemów wiedzieć, co podejrzewać ;)

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl