MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 24, 2025 6:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 29, 2003 6:35 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 27, 2003 12:32 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Chorzów
witam

od pewnego czasu w moim samochodzie 260E parują mi wszystkieszyby podczas deszczu, nie ma znaczenia czy jest załączone ogrzeanie czy tylko zimne powietrze
w zeszłym roku ww problemu nie było
co może być tego przyczyną ???

dzięki i pozdrawiam

_________________
W124 260E - sprzedany ;(
W124 230CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2003 6:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Nie pij przed prowadzeniem to nie będą parowały [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] . A teraz na poważnie. Ja też mam podobny problem w 116tce. Poczekam na kolegów.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2003 9:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:10 pm
Posty: 370
Lokalizacja: Sokolniki k/Łodzi
Nie chce broń boże podawać kolegom jakichkolwiek specjalistycznych uwag tylko kilka sugestii.
Podstawowa sprawa szyby parują ponieważ powietrze w kabinie zawiera za dużo wilgoci, lub wentylator i nagrzewnica wydmuchują już zbyt wilgotne powietrze na skutek:
Po pierwsze proponuję sprawdzić czy podłoga w aucie nie jest wilgotna
Po drugie czy wentylator nie zaciąga wody przy wlocie powietrza, możliwe uszkodzenie filtra kabinowego lub "zasyfienie" [oczko] , wokół wspomnianego filtra
Po trzecie, proponuję sprawdzić szczelność nagrzewnicy

Miałem tak w Golfie 3 i okazało się, że wykładzina była zawilgocona wskutek dziury w podlodze, podłoga połątana zakonserwowana i ułożone nowe wygłuszenie i wykładzian i problemu nie ma

Powodzenia

_________________
Pozdrawia:
Wooks
W 123 240TD 1984
W 123 230 1977 M102
(Von Konstruktion bis Kundendienst
- höchste quälitat aus Prinzip)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2003 10:21 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 27, 2003 12:32 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Chorzów
gdzie mogę znaleźć ten filtr u mnie w samochodzie ?? :)

_________________
W124 260E - sprzedany ;(

W124 230CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2003 10:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:10 pm
Posty: 370
Lokalizacja: Sokolniki k/Łodzi
Nie orientuję się za dobrze jak to wygląda w 124, ale z tego co pamietam to na podszybiu, tam gdzie jest wlot powietrza do kabiny, jak otworzysz maskę to pod szybą powinna być plastikowa osłona i pod tą osłóna znajdziesz filtr lub tylko sam wlot, myślę że warto "usmiechnąć się" do kolegów z EPC, może wrzucą jakiś rysunek jak to dokładnie wygląda. Czasem wystarczy zmienić filtr i oczyścić jego okolice, bo tam zbeira się kurz i wszystkie zasysane syfy, które potem w połąćzeniu z wilgocią gniją i śmierdziw środku i mogą szyby parować, ale radze też sprawdzic szczelność nagrzewnicy

_________________
Pozdrawia:

Wooks

W 123 240TD 1984

W 123 230 1977 M102

(Von Konstruktion bis Kundendienst

- höchste quälitat aus Prinzip)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2003 11:07 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 27, 2003 12:32 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Chorzów
jutro spróbuje pogrzebać trochę ;)

dzięki

_________________
W124 260E - sprzedany ;(

W124 230CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 30, 2003 7:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
skąd ja znam ten ból.. niestety u mnie padl silnik nagrzewnicy :lol: i jest nie wesolo.

A tak wogole to wszystko co jest z Siemensa w moim aucie to sie sypie rok temu pompa paliwa elektryczna padla, nie wiem czemu ale Bosch jest lepszy .

a co do parowania to najgorsze co może być to walnięta nagrzewnica :(

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 30, 2003 11:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 6:01 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Zamość
Cześc.
Jeszcze kilka lat temu mi też parowały, teraz parują ale w domu. [oczko]

Ps. W samochodzie Opel Astra taką robotę robił filtr przeciwpyłkowy.


Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2003 10:32 pm przez MareK, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 30, 2003 11:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Proponuje jak juz wyzej wspomniano zajac sie osuszeniem wnetrza. Najlepiej zdjac wszystkie dywaniki, przy okazji wyprac je i porzadnie wyszuszyc, sprawdzic stan podlogi (czy czasem nie ma dziur), wyczyscic ja i wytrzec, dobrze jest tez na ten czas skorzystac z ogrzewanego garazu zostawiajac auto pootwierane i wybebeszone z pewnym grzejnikiem (termowentylatory sa najlepsze, zapewniaja dobra cyrkulacje powietrza) na noc.
I do tego dobre gumowe dywaniki z wysokim rantem, tak by bloto czy zima woda nie przelewaly sie...
Oprocz tego dostepne sa specyfiki zapobiegajace osadzaniu sie pary wodnej na szybach, w ktore szczerze mowiac nie wierze [zlosnik]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2003 9:58 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
misiek pisze:
Oprocz tego dostepne sa specyfiki zapobiegajace osadzaniu sie pary wodnej na szybach, w ktore szczerze mowiac nie wierze [zlosnik]


Był swojego czasu taki preparat Shella, w 100% skuteczny na jakiś tydzień - potem trzeba było powtórzyć. Jedyny warunek - szyba musiała być idealnie czysta

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2003 10:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:10 pm
Posty: 370
Lokalizacja: Sokolniki k/Łodzi
Żadne specyfiki nie będą potrzebne do ochrony szyb przed zaparowaniem jesli tylko podłoga będzie sucha i nagrzewnica sprawna, ponieważ nadmuch powietrza wszystko sprawnie załatwi. A jeśli oba te lementy będą do bani to żadna "Antypara" nie pomoże.

_________________
Pozdrawia:

Wooks

W 123 240TD 1984

W 123 230 1977 M102

(Von Konstruktion bis Kundendienst

- höchste quälitat aus Prinzip)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2003 1:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
nie wiem jak jest w noszych MB, ale np. saab 9000 ma w drzwiach wentylatory z nadmuchem w kierunku powierzchni szyb, mozna tym sterowac manualnie badz via aut. klimatyzacje...

_________________
P.P.
MB L206 DG, '75
SAAB 900i, 2.0, '88
VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88

"DAS BESTE ODER NICHTS,
HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2003 4:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
pp pisze:
nie wiem jak jest w noszych MB, ale np. saab 9000 ma w drzwiach wentylatory z nadmuchem w kierunku powierzchni szyb, mozna tym sterowac manualnie badz via aut. klimatyzacje...


I w 123 i w 124 bez problemu można skierować wentylatory z deski rozdzielczej (oczywiście te skrajne) na szyby w drzwiach.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2003 4:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Stawros pisze:
I w 123 i w 124 bez problemu można skierować wentylatory z deski rozdzielczej (oczywiście te skrajne) na szyby w drzwiach.


126 i 116 (może inne też) mają skierowany strumień powietrza do drzwi i ... brak wywiewu - po prostu odparowywują szybę całą szerokością uszczelki: genialne rozwiązanie (długo zastanawiałem się po kiego grzyba kierować powietrze do drzwi skoro nie ma wywiewu :-? ).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2003 4:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
tylnych szyb takze? [wstyd]

_________________
P.P.

MB L206 DG, '75

SAAB 900i, 2.0, '88

VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88



"DAS BESTE ODER NICHTS,

HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl