MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: pt sty 11, 2013 7:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
No cóż, "Made in India". :evil:

Zanim założyłem Bosche, rozważałem polski WUZETEM - ponoć są lepsze jakościowo, tyle, że głośniejsze. Jednak dosyć trudno było je ściągnąć, więc wybór padł na Boscha.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: ndz lip 14, 2013 6:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
To lecimy dalej z tematem. ;)

Wymieniłem chłodnicę na taką od 300D - trochę grubsza. Temperatura silnika spadła wyraźnie, wentylator nawet na mieście się nie włącza. :) Wskazania wskaźnika od 92 do 98 st. w czasie jazdy, temperatura nie rośnie już wraz z prędkością. :)

Starą chłodnicę potraktowałem wężem ogrodowym w oba króćce na przemian i nie mogła przestać się z niej lać brązowa breja. [totalszok]

Czujnik temperatury trochę chyba przekłamuje, bo wentylator załącza się przy 103 st., a wyłącza przy 98 st. na wskaźniku - nowy włącznik wentylatora, parametry te same co stary (100-95) - stary nie wytrzymał nawet roku.

Korek od zbiornika wyrównawczego mam 140 - wszędzie w sklepach w okolicy mają takie. Czy nie lepiej by było założyć 120 lub 100, żeby otwierał się wcześniej?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: śr lip 17, 2013 11:10 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Im niższe ciśnienie otwarcia korka tym niższa temepratura przy której płyn się zagotuje. Jak wszystko sprawne to zostaw 1,4 atm.
Jak silnik robi się cieplejszy podczas szybkiej jazdy to zwykle są to nieszczelny korek lub wypłukane lopatki pompy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr lip 17, 2013 11:18 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
U mnie pompa wody była wymieniana, korek nowy z serwisu, a temp. podczas jazy 98C, podczas przyspieszania pod góre nawet przekracza nieco 100C, podczas hamowania silnikiem nawet poniżej 90C. Po odkręceniu korka nie ma ciśnienia na ciepłym. W poprzedniej 300D było identyczne zachowanie.
Nic z tym nie robie, ponieważ takie temp. są bezpieczne dla silnika i nic złego się nie dzieje.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl