MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 8:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 11:18 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Cena leży pomiędzy 20-24k PLN. Rocznik '81. Faktycznie felgi są od późniejszego modelu, kierownicę powinien mieć taką jak w busach, a poszerzenia nadkoli pojawiły się na liście opcji w '83 (razem z felgami), ale te drobiazgi są in plus. W G nie zależy mi na oryginale, nie miał bym oporów przed wymianą silnika. Zawieszenie i tak musi pójść trochę w górę.

Co do triali - oglądałeś kiedyś mistrzostwa trialowe? Tam jeżdżą same ramy + klatki + 300KM i odrobina szpeju. Są pojazdy z dwoma osiami skrętnymi... Ja nie chcę G do ekstremalnych imprez, tylko do spokojnych, turystycznych przeprawówek. Jak zechcę na tyle uszczuplić swoje konto, żeby robić "potwora", to ze względu na dostęp do części, ukłądy i rabaty wybiorę Range Rovera V8.

Michał - niezły ten Twój "upalacz". Nie myślałęś o zwolnicach?

"Osiągami" się nie przejmuję. A to przyspieszenie do setki to i tak chyba wartość teoretyczna, bo trudno będzie tyle osiągnąć. Pocieszające jest, że zbyt wiele od 200D bym nie odstawał. Po weekendzie wybiorę się na jazdę i oględziny - zobaczymy.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 12:12 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Wiem, ze prawdyiwy trial to juz jest w zsadzie inna bajka, dlatego pisaslem elementy trialowe. Na co dlugosc oprocz masy ma wplyw to chyba wszyscy co choc troche lubia teren [zlosnikok] wiemy [zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 1:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
123 200D to rakieta w porównaniu z 460 240GD . A wersja długa waży 2400kg bodajze wyciaga na max 105 a nie wspomne ile to pali jak pedał cały czas prawie w podłodze. Moim zdaniem mimim to 300GD który tyz bardzo powolne ma zapedy.

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 3:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ocet pisze:
Wiem, ze prawdyiwy trial to juz jest w zsadzie inna bajka, dlatego pisaslem elementy trialowe. Na co dlugosc oprocz masy ma wplyw to chyba wszyscy co choc troche lubia teren [zlosnikok] wiemy [zlosnik]

Długość, masa, promień skrętu ... mnóstwo czynników. A przeprawówki mają to do siebie, że wszystkiego jest po trochu: trialu, szybkościówki, techniki, błota, oriantacji, nawigacji, jaj itp. Dlatego wygrywają najbardziej wszechstronni. Wszechstronność prowadzi niestety do tego, że z czegoś trzeba zrezygnować. Np. z trialu na rzecz komfortu i lepszej stabilności dzięki większemu rozstawowi osi.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 3:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Artur 4x4 pisze:
123 200D to rakieta w porównaniu z 460 240GD . A wersja długa waży 2400kg

Wg mojego katalogu niecałe 2,2t.

Cytuj:
Moim zdaniem mimim to 300GD który tyz bardzo powolne ma zapedy.

Najlepiej R6, tylko czy da się połączyć ze skrzynią biegów?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 4:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Artur 4x4 pisze:
123 200D to rakieta w porównaniu z 460 240GD .


Zgadza sie, ze 240GD to wol, spokojnie objedzie Cie oryginalny uaz. Uwierz mi ale to sie nie nadaje na jakies dalsze wyjazdy, tym bardziej ze wtedy jeszcze go obciazysz.


Cytuj:
Moim zdaniem mimim to 300GD który tyz bardzo powolne ma zapedy.

Najlepiej R6, tylko czy da się połączyć ze skrzynią biegów?


Niestety, bedziesz musial polaczyc to z inna skrzynia, a ze skrzynami do G sam wiesz jak jest, chyba ze automat z osobowki i nauczys sie go remontowac, ja sie nauczylem. Pozatym R6 sa za delikatne do samochodu terenowego, dlatego ja proponuje OM617A, on ma 125 KM, wiec bedzie juz jakos jechal, no i koszty przerobki male.

Cytuj:
Michał - niezły ten Twój "upalacz". Nie myślałęś o zwolnicach?


Nie jest moj, tylko wspolny z kolega. A zwolnice maja za duzo wad, po pierwsze maja beznadziejne przelozenia, po drugie sa glosnie, po trzecie bardzo obslugowe, nie ma zadnych zwolnic z dobrymi hamulcami, reduktor gelendy kreci przedni most w druga strone, wiec zadne mosty zwolnicowe tam nie pasuja. Samochod i tak jest juz wysoki (4 razy dachowalismy w tym sezonie) i nie chcemy aby byl wyzszy.
Przy V8 i automacie i przelozeniach zwolnic skrzynia zwariuje.
Terez jezdzi 160km/h (bo wszyscy boja sie szybciej) i ma tak zostac.
To nie ma byc traktor ( jak unimog) tylko samochod, ktorym nadal mozna w lecie pojechac na mazury a zima w gory.

Cytuj:
Po weekendzie wybiorę się na jazdę i oględziny - zobaczymy


Napisz jak ogledziny ja juz go zobaczysz, bo jak pisalem wczesniej sam zwrocilem na niego uwage.
[/quote]

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 6:25 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
gelanda pisze:
Bukol pisze:
Najlepiej R6, tylko czy da się połączyć ze skrzynią biegów?


Niestety, bedziesz musial polaczyc to z inna skrzynia, a ze skrzynami do G sam wiesz jak jest, chyba ze automat z osobowki i nauczys sie go remontowac, ja sie nauczylem.


A co jest innego w manualnej skrzyni od M110 a OM 61*?
Na moj gust jest ta sama...
No a duza dlugosc i wynikajaca z niej mozliwosc przejechania gorki o stosunkowo duzym promieniu krzywizny wydaje mi sie nie jest na przeprawowce az tak kompensowana komfortem. Ale - co kto lubi.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 7:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
gelanda pisze:
Bukol pisze:
Najlepiej R6, tylko czy da się połączyć ze skrzynią biegów?


Niestety, bedziesz musial polaczyc to z inna skrzynia, a ze skrzynami do G sam wiesz jak jest, chyba ze automat z osobowki i nauczys sie go remontowac, ja sie nauczylem.


A co jest innego w manualnej skrzyni od M110 a OM 61*?
Na moj gust jest ta sama...
.



No tak ale Bukolowi chodzilo o silni od MB124 czyli OM603, najlepiej w turbo.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 7:25 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
A tak, myslalem ze chce wstawic R6 benzynowe... Zle przeczytalem :oops:

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 02, 2004 11:49 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
G to jest to!!! Z tego co pare razy usłyszałem to niegdyś G była okrzyknięta najlepszą terenówką ale szczegółw nie znam :oops: ...Co jednak pewne z grupy seryjnych samochodów jest to jedyne auto które tak trzyma wartość więc można by traktować zakup jako inwestycję przynajmniej tak oficjalnie dla żony [zlosnik] !!!

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 04, 2004 7:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
prowadziłem G w wojsku na granicy koło zgorzelca na 8 -10 godzinne patrole SG i to była rewelacja jazda tym autkiem po łąkach i polach i zaroślach acha jak dobrze pamiętam to była krótka wersja 2,7 w dieslu

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 05, 2004 4:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
krzstian pisze:
G to jest to!!! Z tego co pare razy usłyszałem to niegdyś G była okrzyknięta najlepszą terenówką ale szczegółw nie znam


Podobnie jak: Land Rover, Range Rover, Hummer H1, Land Cruiser ... na świecie jest całe mnóstwo "najlepszych terenówek".

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 05, 2004 4:19 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Bukol pisze:
krzstian pisze:
G to jest to!!! Z tego co pare razy usłyszałem to niegdyś G była okrzyknięta najlepszą terenówką ale szczegółw nie znam


Podobnie jak: Land Rover, Range Rover, Hummer H1, Land Cruiser ... na świecie jest całe mnóstwo "najlepszych terenówek".


Co nie zmienia faktu, ze ktos ew. Organizacja) mogla okrzyknac G najlepsza terenowka ;)

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 05, 2004 4:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ocet pisze:
Co nie zmienia faktu, ze ktos ew. Organizacja) mogla okrzyknac G najlepsza terenowka ;)

No mogła. Ale śmieszą mnie takie "deklaracje" i tyle. Niemieckie autopisma zawsze będą wybierać G, brytyjskie LR, amerykanie Jeepa itp. Wszystko zależy od geografii (wbrew pozorom nie od samochodu [zlosnik] ).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 05, 2004 4:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Ocet pisze:
Co nie zmienia faktu, ze ktos ew. Organizacja) mogla okrzyknac G najlepsza terenowka ;)


Raczej Sobiesław co składa i MON co zamawia...

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl