MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 22, 2012 7:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
404 bad geatway [palacz] [palacz]

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz wrz 23, 2012 11:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
gdzie znajde rozpiske błedów do mojego m104 ??


Na górę
Post: pn wrz 24, 2012 9:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Jedyne co posiadam dla tego silnika, to rozpiska błędów zapisanych cyfrowo, nie wiem jakie to ma odzwierciedlenie w analogu. Musiałbyś podłączyć do niego interfejs i sczytać za pomocą Carsofta.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pn wrz 24, 2012 9:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
mr_simon pisze:
Jedyne co posiadam dla tego silnika, to rozpiska błędów zapisanych cyfrowo, nie wiem jakie to ma odzwierciedlenie w analogu. Musiałbyś podłączyć do niego interfejs i sczytać za pomocą Carsofta.

to podaj chociaż to


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 7:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Już wiem:

4 - Napięcie na przepływomierzu niewystarczające lub za wysokie, lub otwarty obwód na masie,

Przyczyną powstania tego błędu może być okablowanie od ECU do przepływomierza lub uszkodzony przepływomierz,

Odłącz wtyczkę od przepływomierza, przewód minusowy do pinu nr 2 a plusowy do pinu nr 5, włącz zapłon i sprawdź wartość napięcia, prawidłowa wartość powinna zawierać się w przedziale 1.0-1.2V jeżeli jest inaczej to do przeglądnięcia wiązka.

Podłącz przewód minusowy do pinu nr 1 a plusowy do pinu nr 2, włącz zapłon, sprawdź wartość napięcie i napisz w temacie.

13 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego - otwarty obwód lub zwarcie

Przyczyną powstania tego błędu może być okablowanie od ECU do czujnika lub uszkodzony czujnik,

Sprawdź rezystancję czujnika i porównaj z poniższą tabelką.

Obrazek

Jeżeli masz inne wartości to czujnik do wymiany.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 8:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
mr_simon pisze:
Już wiem:



13 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego - otwarty obwód lub zwarcie

Przyczyną powstania tego błędu może być okablowanie od ECU do czujnika lub uszkodzony czujnik,

Sprawdź rezystancję czujnika i porównaj z poniższą tabelką.

Obrazek

Jeżeli masz inne wartości to czujnik do wymiany.

to jest ten czujnik w dolocie przed filtrem tak???


Na górę
Post: śr wrz 26, 2012 7:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Tak.

Obrazek

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: czw wrz 27, 2012 8:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
witram,czujnik wymieniałem wraz z przepływomierzem
problem jest taki że auto teraz jest strasznie zamulone takjaby zapłon źle reagował i na dodatek kierownica chodzi dosc ciężko ,
błędy jakie sie ujawniły to 4 ,17 i 18


na chwile obecna mam wymienione następujące elementy
-wiązka silnika
-przepustnica
-przepływomierz
-czujnik temp. ten do ecu
-czujnik zasysanego powietrza nowy BOSCH
-świece i przewody
-cewka zapłonowa

wydaje mi sie że jest to wina sondy lub komputer robi jakies zwarcie


co jeszcze mam sprawdzic??


Na górę
Post: pt wrz 28, 2012 9:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Resetowałeś adaptację?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pt wrz 28, 2012 2:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
tak robiłem lecz kody błeów ujawniły się następujące :
-17 CAN communication faulty in between control units (right bank in 120).
-18Camshaft timing adjust solenoid, open or short circuit (right bank in 120


Na górę
Post: sob wrz 29, 2012 12:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
a co dokładnie reguluje obrotami przy m104 ?? bo przy m103 jest silnik krokowy a przy m104 jak to jest??


Na górę
Post: sob wrz 29, 2012 3:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Masz jeszcze stary przepływomierz?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: sob wrz 29, 2012 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
mr_simon pisze:
Masz jeszcze stary przepływomierz?

mam :)

błędy jaki mi teraz pokazuje to 17 i 18 ale nie zawsze


Na górę
Post: ndz wrz 30, 2012 12:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Rozumiem, że założyłeś stary i wyeliminowało błąd 4? Jeżeli tak, to stary przepływomierz był nie sprawny i ECU pracował na parametrach eliminujących przepływomierz, dlatego też praca silnika była inna i zapewne palił jak smok.

Czy odpala Ci normalnie czy musisz kręcić rozrusznikiem? Błąd 18 wskazuje na czujnik położenia wałka rozrządu. Przeważnie, aby go wyeliminować wystarczy przeczyścić styki. Zrób jeszcze taki test, odpal silnik i podczas jego pracy odłącz wtyczkę o czujnika położenia wałka rozrządu - silnik powinien pracować.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt paź 02, 2012 10:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
wymieniłem komputer no i zero błędów mam lecz obroty nadal są 1500/obr
przy okazji sprawdziłem takie coś:
-zdjąłem wężyk z mod ułu zapłonu i oborty od razu spadły jak go założe to wzrastają czy to wskazuje na uszkodzony moduł zapłonu??
bo obroty na jałowym biegu są 1500obr/min no chyba że LPG zakłóca prace silnika i jest wpięte w jakis czujnik prędkości obrotowej


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl