MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 12, 2012 2:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Albo luzy na półosiach (ja mam w chwili obecnej właśnie taki mankament i podobne objawy).

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 3:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
no dobrze, ale przy innych zmianach jest idealnie.

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 3:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
A nie jest czasem tak, że mialbyś coś z zawiasem, gumami, tulejami, gdyby wlaśnie przy wszystkich zmianach bylo tak samo.

Albo może faktycznie te pólosie Dennisa.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 3:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Moze byc takze rozregulowane sterowanie ASB - podcisnienia n.p.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 3:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Bukol pisze:
Moze byc takze rozregulowane sterowanie ASB - podcisnienia n.p.


To nie szarpałoby przy wszystkich zmianach biegów?

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 4:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Na mój chłopski rozum: jak jest luz na moście, wale albo półosiach, to stuknięcie będzie w momencie, gdy wał/osie będą "zapinane", czyli będą przechodzić ze stanu spoczynku w stan pracy, a więc przy wrzucaniu jedynki i wstecznego :hmm:

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 12:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
Poprzedni właściciel powiedział mi, że to są gumy na wózku, zaś na jednym z forów ten problem opisany jest jako zużyte tuleje.

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 12:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
No tak. Bo to najtańsze. :D

Dopóki sobie tych gum nie wymienisz, to nie uwierzysz ani Ty, ani my. [zlosnikok]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 12:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
tpp pisze:
A czy zużyte gumy na półosiach mogą mieć wpływ na pracę skrzyni biegów, tzn. np szarpnięcia przy zmianie?


Które gumy masz na myśli , z gumy są tam tylko osłony przegubów .

To wygląda jak rozluźniony czyt. zużyty dyfer.
Można jechać tak, że nawet przy wrzuceniu na D czy R nie stuknie , ale można podczas jazdy stukać sobie do woli.
Jak już zapnie Ci III bieg to zdejmij nogę z gazu i na chwilkę wciśnij do końca i tak kilka razy.
Układ nie będzie stukał przy delikatnej jeździe tylko przy mocnym naprężaniu układu napędowego.
łatwo wyeliminować rozwalony dyfer.
Na postoju z wciśniętym mocno hamulcem zapnij R , jeśli nic się nie stanie to luz w dyfrze, jeśli tył się lekko uniesie to tuleje dyferencjału . Na D powinien przysiąść lekko tył.
Tuleje wózka nie powodują stukania .
Kiedy te tuleje sa wybite to wrażenie podczas przyspieszania , a zwłaszcza zmiany biegów pod sporym obciążeniem można porównać do małej ilości powietrza w tylnych oponach.Auto sobie tył sobie czuć jak wychodzi na jedną stronę .Miałem to w 201 .
jeśli zjechane są tuleje wahaczy ,a gumy pod wózkiem ok wtedy podczas jazdy ponad setkę tył potrafi się rozbujać jak łódka na wodzie.Jeśli zjechane są drążki prowadzące , te ze śrubami od geometrii, wtedy wydaje się, że koło tylne pracuje przód tył , czuć to zawłaszcza podczas przyspieszenia.

Po kilku 124 i 201 i sypiącym się tyłem wiem tyle,że wymienić wszystkie wahacza od razu , tuleje wstawić tylko w dolne wahacze.
Gum wózka nie ruszać , one są najbardziej solidnym elementem tego zawieszenia.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 1:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
THC pisze:
Na postoju z wciśniętym mocno hamulcem zapnij R , jeśli nic się nie stanie to luz w dyfrze, jeśli tył się lekko uniesie to tuleje dyferencjału . Na D powinien przysiąść lekko tył.


A jak właśnie łupnie? To łącznik walu? W ogóle może łupnąć?

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 3:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Szybko to pisałem i jest tam kilka skrótów .
Łącznik można sprawdzić jadąc powoli np. dojazd do skrzyżowania , kiedy skrzynia zrzuci z 3 na 2 to czuć , a może słychać jakoś luz całego wału dzwięk rozchodzi się po wale i stuka jak w pustą rurę , jest taki moment .Wewnątrz dyfra wali jak młotkiem w deskę .
Oczywiście łącznik może stukać pod obciążeniem podobnie jak dyfer, ja swój miałem zniszczony tak, że przy wymianie tulejki metalowe mogłem wyjąc ręką.I myślę,że łącznik w takim stanie stuknie.Te sparciałe czy lekko pękniete do puki tuleje w nim osadzone sa na miejscu siedzą cicho.

Najłatwiej wejść pod auto i na D ruszać wałem wtedy można sobie samemu postukać, jak ma z pół obrotu luzu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 3:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
No, to wiem. Dzięki.

Ale, co jak walnie na wdepniętym pedale i zapinanym z N na D albo R?

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 4:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Teoretycznie to wiesz...
Ogólnie przy wyluzowanym dyfrze nie stuknie, bo wał delikatnie zniweluje luz , luz przejmie ten moment który normalnie napręży układ , do tego stopnia że dźwiga nadwozie.
O takim przypadku jaki podajesz nie słyszałem , ani w swoich gratach nie miałem.
Ale jeśli stuka z wciśniętym pedałem hamulca, to mogą być nawet za wysokie jałowe i wiele innych przyczyn, nawet w samej skrzyni.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 6:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
Okazuje się, że mam zużyte poduszki tylnego wózka.

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 6:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=3804

a to znalazłem w sieci

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl