MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw mar 29, 2012 7:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Tak, o te masy chodzi.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: śr maja 23, 2012 9:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Witam,
trochę czasu upłynęło zanim zająłem się tematem (sprawy rodzinne).
Na dzień dzisiejszy zregenerowałem wiązkę przepustnicy (była tam masakra :) ),
oraz wyczyściłem ją. Zaadoptowała się bez kłopotu i hula. Przy okazji przeczyściłem
omawiane masy w/g zalecenia. Czy obroty falują to nie wiem, bo niestety
w między czasie pojawił się efekt "lekkiego poszarpywania" silnika :(
Wygląda to tak jakby były przebicia... ogólnie na ciepłym silniku
kiedy obroty spadną do wolnych i wcisnę gaz dość energicznie silnikiem
lekko szarpie i przy wyższych obrotach ok. 3000 rpm temat znika.
Dla odmiany jeśli nie pozwolę spaść obrotom do wolnych tylko deptam w gaz
mocno np. od 1000 - 1500 rpm to wszystko jest OK.
Dodatkowo gdy z wolnych obrotów wciskam gaz powoli to też nic się nie dzieje,
M104 wkręca się idealnie. Objawy jak wyżej dzieją się na Pb - na LPG oczywiście efekt się potęguje.
Chcę podkreślić, że nie jest to mocne szarpanie silnika.
Po za kupie samochodu rok temu nie wymieniłem przewodów WN.
Pomyślałem, że teraz to zrobię bo faktycznie wyglądały tak sobie.
Przy okazji wymieniłem też komplet świec - i świece i przewody WN wybrałem BERU.
Po tym zabiegu jest powiedzmy o połowę lepiej, ale dalej czuć "jakby lekkie przebicia"
gdy wciskam energicznie gaz do dechy na ciepłym silniku :(
W układzie wysokiego napięcia pozostały jeszcze tylko stare cewki...
czy to one lub jedna z nich może być odpowiedzialna za taki stan rzeczy??
Podczas wymiany świec wyczyściłem benzyną fajki przy cewkach z zanieczyszczeń - nie było tego dużo.
Dla przypomnienia wiązka główna silnika oraz wiązka przepustnicy zregenerowana,
a i ZERO wybłyskanych błędów.
Akcja z poszarpywaniem zaczęła się jeszcze przed regeneracją wiązki przepustnicy...

HELP :-?

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: śr maja 23, 2012 10:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Jak wyglądają cewki, czy nie są przypadkiem spuchnięte?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: śr maja 23, 2012 12:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
mr_simon pisze:
Jak wyglądają cewki, czy nie są przypadkiem spuchnięte?


Spuchnięte to raczej nie, ale bardziej sfatygowane nazwałbym to.
Podpinam foty - sorrki za jakość, ale na szybko telefonem strzeliłem.
Ta na zdjęciu jest najbardziej zmęczona - jedna z wierzchnich blaszek jest pęknięta w miejscu zgrzewu
oraz pogięta z jednej strony. Kolejna również ma lekko odgiętą górną blaszkę.
Tylko ostatnia z kompletu wygląda w miarę OK.
Dziś rano zamówiłem 3 sztuki gumowych fajek do cewek bo to nie wielki koszt, więc profilaktycznie.
Zamówiłem również jedną cewkę (BOSCH) celem testów. Jak coś to mam możliwość zwrotu.

Jak myślisz, taki stan cewek jak opisałem, może mieć wpływ na niewłaściwą pracę silnika???

PS: zauważyłem, że nowe cewki mają taką jakby plastikową obejmę/obudowę dookoła blaszek.
Przy moich cewkach tego nie ma - wyglądają jak na załączonych zdjęciach.


Załączniki:
IMAG0613.jpg
IMAG0613.jpg [ 27.82 KiB | Przejrzano 1568 razy ]
IMAG0612.jpg
IMAG0612.jpg [ 24.61 KiB | Przejrzano 1568 razy ]

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)
Na górę
Post: śr maja 23, 2012 1:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
gregorrr pisze:
Jak myślisz, taki stan cewek jak opisałem, może mieć wpływ na niewłaściwą pracę silnika???


Na pewno, spotkałem się z takimi przypadkami, że ECU generował mnóstwo błędów zupełnie nie związanych z pracą silnika, a nic nie mówił na temat cewek, w właśnie one sprawiały problemy.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: ndz maja 27, 2012 7:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
ha i po sprawie - M104 znów funkcjonuje tak, że można na nim monetę postawić [ok]
Wymieniłem 1 cewkę, tę w najgorszym stanie. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy.
Profilaktycznie zapodałem jeszcze 3 nowe fajki przy każdej z cewek.
Docelowo muszę jeszcze wymienić pozostałe 2 cewki, tak aby był nowy komplet.

Dzięki serdeczne za pomoc!! [ok] [ok] [ok]

Pozdrawiam
Gregory :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pn maja 28, 2012 7:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Normalnie czułem to w moczu [jezyk5] że i w Twoim przypadku tak będzie.

Niedawno przyjechał do mnie człowiek, który śledzi któreś z forum i w ten sposób skontaktował się ze mną. Ma piękne coupe, silnik 2.2 i pracował jak chciał: falował, kichał, prychał, dym w kabinie, wały biją oraz na zakrętach. Zrobił wiązkę, wymienił przepustnicę, wszystko inne doprowadzone do ładu, więc powinno być dobrze.

Komputer wywalał błędy zupełnie nie związane z pracą silnika, jak: VSS, chwilowy problem z adaptacją mieszanki, czy błąd związany z jakością paliwa. Mierzyłem, ważyłem, wszystko było jak książka pisze, LIVE DATA jak w nowym aucie. Tak jak właściciel, w pewnym momencie, chciałem wziąć siekierę i go porąbać.

Zacząłem wszystko wyciągać i czyścić styki. Wytargałem na zewnątrz cewki, pomiary były książkowe, ale jedna z nich była spuchnięta mimo prawidłowych wartości. Wymieniłem cewki, usunąłem błędy, zmówiłem paciorek i odpaliłem. Jakież to było moje ukojenie nerwów, gdy silnik zaczął pracować poprawnie. Diagnostyka: NO ERRORS. Przejażdżka i jest jak trzeba. Właściciel mógł dalej cieszyć się swoją gwiazdą.

Z tymi silnikami można spodziewać się niespodziewanego.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pn maja 28, 2012 12:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Też miałem problem z cewkami mimo tego że komputer wywalał błędy mieszanki i brak kompresji na jednym z cylindrów.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: sob gru 22, 2012 2:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Witam,
nooo i jak trzeba jechać gdzieś w trasę to M104
znowu fochy odstawia :)

Z kodów błyskowych wychodzi nr 13 czyli
wg moich info to będzie:
sonda lambda lub jej obwód, uboga/bogata mieszanka.

Pamiętam że mr_simon kiedyś wspominał, że sondy lambda
są elementem dość trwałym i je jako przyczynę trzeba brać
pod uwagę na końcu.

Objawy takie: wczoraj jadę miastem, motor rozgrzany
do między 80 a 90 stopni wszystko git.
Przy dojeżdżaniu do świateł nagle zaczął falować obrotami.
Dałem na N, przegazowałem, nie pomogło. Jakoś zjechał
za skrzyżowanie, na pobocze. M104 faluje. Zgasiłem silnik
odczekałem może 5s. odpaliłem i wszystko gra. Pojechałem dalej.
Przez chwilę obroty utrzymywały się na 1000 rpm, ale pojechałem.
Pod domem wyłączyłem silnik. Odpaliłem ponownie i wszystko ok -
nie faluje obroty ok. 650-700 rpm.
Kilka godzin później gdy ostygł odpaliłem i wszytko git.
Pośmigałem, zagrzałem go i nic - dalej wszystko cacy.
Dziś odpalanie z rana wszystko elegancko. Dojechałem do mista
ok. 7km, zagrzał się tak jak zwykle. No i zaczął falować.
Krótki postój, wyłączyłem silnik, odpaliłem i znowu nic nie faluje.
Żeby już nie budować napięcia :D to powiem, że falowanie
występuje jak silnik jest zagrzany i po jakimś tam dość krótkim czasie,
powiedzmy 2-3 min zaczyna falować. Jak wyłączę silnik i odpalę
to znowu gra gitara, ale po tym krótkim czasie zaczyna falować.
10 min. temu wybłyskałem błąd nr 13.

Ktoś podpowie co z tym fantem?? Za chwilę sprawdzę wszystkie połączenia
obwodu sondy. Może któryś styk brudny i jak się zagrzeje bo nie zwiera...

Dziwne, że cały czas nie faluje tylko po czasie...

help...

a i jeszcze czy fakt obecności w moim W124 instalacji LPG
wpływa na szybsze zużycie sondy lambda np. z powodu innej
temp. spalin na lpg oraz wilgoci (korozja) ??

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: sob gru 22, 2012 8:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Dobra po temacie. Była przerwa w obwodzie.
Dokładnie pod samochodem przy lambdzie.
Błąd wykasowany i nie pojawia się po przejażdżce [zlosnikok]

...ale pytanie dot. trwałości sondy przy używaniu lpg
dalej aktualne.

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: sob gru 29, 2012 8:57 pm 
Offline

Rejestracja: pn maja 10, 2010 3:54 pm
Posty: 0
Lokalizacja: Toruń
Tak się przypatruje każdemu wątkowi dotyczącemu problemów z M104 3.2, bo sam niedawno prosiłem o pomoc (wątek: M104 3.2 - Błąd wałku/wałka - moc i bieg jałowy) i zastanawia mnie to co pisał mr_simon o spuchniętych cewkach.
Moje auto wywala błąd wału korbowego - mr_simon zalecił mi pomiary sygnałów z czujników, ale na razie nie miałem się kiedy za to zabrać. Jak tylko pomierzę to uzupełnię wątek.

Czy kolega ma może foto takiej spuchniętej cewki? Moje na oko wyglądają ok. Ale może nie mam porównania.

_________________
W124 320 CE '93
Jeep Cherokee XJ 4.0 '89
ex. W201 190 E 1.8 '91
ex. W123 230 CE '82

To Benz or not to Benz, there's no question!


Na górę
Post: wt sty 01, 2013 6:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Dr.Benz pisze:
Tak się przypatruje każdemu wątkowi dotyczącemu problemów z M104 3.2, bo sam niedawno prosiłem o pomoc (wątek: M104 3.2 - Błąd wałku/wałka - moc i bieg jałowy) i zastanawia mnie to co pisał mr_simon o spuchniętych cewkach.
Moje auto wywala błąd wału korbowego - mr_simon zalecił mi pomiary sygnałów z czujników, ale na razie nie miałem się kiedy za to zabrać. Jak tylko pomierzę to uzupełnię wątek.

Czy kolega ma może foto takiej spuchniętej cewki? Moje na oko wyglądają ok. Ale może nie mam porównania.


Foty moich starych cewek są kilka postów wyżej...
Nie wyglądały jakoś przedziwnie itd.
poza odstającymi blaszkami jak widać.
Najlepiej podmienić na próbę na nowe cewki
i wtedy będzie wszechno jasne :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: śr sty 02, 2013 7:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
w moim M104 też wymieniłem wszystkie cewki. Niby na oko OK, ale jedna też miała odstającą blaszkę, poza tym w nocy miały przebicia. 160zł sztuka, jest ich 3.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob sty 05, 2013 9:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
No i temat falowania znowu wrócił... [szalone]

tzn. wywala co jakiś czas błąd nr 13.
Sonda lub jej obwód to raczej już odpada,
bo sprawdziłem wszystkie styki/kable itd. i jest ok,
oraz ostatecznie wymieniłem sondę na nową.
Bosch LS 03 - w/g tabel boscha zalecana do
W124 E320 92 rok (M104).

Objawy są takie, że jak wykasuję błąd i potem
odpalę silnik, pochodzi on chwilę, zgaszę go,
a potem sprawdzę błędy to nic nie wyskakuje.
Dopiero jak silnik pochodzi 10 - 15 min, to zaczyna
się falowanie i jak sprawdzam potem to jest błąd nr 13.
Falowanie jest pomiędzy ok. 600 a 1000 rpm nie agresywne.

Co może być przyczyną nie właściwego składu mieszanki
po dłuższym czasie pracy silnika, na co wskazuje sonda??

Jeszcze jeden temat:
od jednego z przewodów dochodzących do sondy
jest dołożony przewód (nie fabryczny)
który biegnie do czarnego pudełka w okolicy
skrzynki bezpieczników i kielicha mocowania amortyzatora??
Na tym pudełku jest napisane EGS GAT KAT 10.002.
Na fotach niżej zaznaczyłem o co chodzi.
Co to jest i do czego służy?? i po co ten przewód tam??
(no chyba, że to po prostu mostek rozwalonego jednego
z przewodów instalacji w komorze silnika co jest
standardem w M104 z tamtych lat...)
Help :-?

Obrazek
Obrazek

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pn sty 07, 2013 10:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Patrzyles przez komputer czy sonda oscyluje? Sonda pokazuje wartosci po jakims czasie, wiec zgadzalo by sie ze :
"Co może być przyczyną nie właściwego składu mieszanki
po dłuższym czasie pracy silnika, na co wskazuje sonda??"
Ja kiedys kupilem jakas sonde za 90zl i nie pracowala w ogole... Dopiero oryginal za 350zl zalatwil sprawe.
Celowałbym jeszcze w cewki-świece

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl