MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 3:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt wrz 08, 2006 2:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
leopold pisze:
w instrukcji uzytkownika, dla silników 2D i 2.5D podano:
- temperatura wrzenia cieczy chłodzącej (iezamarzającej) wynosi około 130 stopni;
- w warunkach wysokiej temperatury zewnetrznej lub podczas jazdy górskiej wskazówka MOŻE dochodzic do czerownego znaku na termometrze;
(czyli, według mnie) 100-110 stopni to dla tych silniczków nic groźnego.



dokladnie!w kazdej instrukcji czy to diesel czy benzynowy silnik jest tak napisane! to ze wskazowka "MOZE" dochodzic do czerwonego pola nie znaczy ze musi.i na pewno jest to raczej sporadycznie wystepujace zjawisko bo ile razy sie jezdzi po gorach w duze upaly.a czeste narazanie silnika na tego rodzaju przegrzewanie na pewno nie wplywa pozytywnie na jego zywotnosc...


pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 08, 2006 2:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Układ chłodzenia w MB jest układem ciśnieniowym, dzięki czemu temperatura wrzenia nie tylko cieczy niezamarzającej ale nawet wody jest w nim znacznie wyższa niż 100 stopni. Wszystkie elementy silnika są przystosowane konstrukcyjnie do całego zakresu dopuszczalnych temperatur (czyli powiedzmy 85-115 stopni) i raczej nie ma niebezpieczeństwa uszkodzenia silnika, gdy temperatury mieszczą się w tym zakresie. Co ciekawe, wielu użytkowników MB jeździ w zasadzie z niepotrzebnie przechłodzonymi(!) silnikami, ponieważ optymalna sprawność silnika osiągana jest przy temp. około 90 stopni.

Pozostaję z wyrazami szacunku

PS. Sugerowałbym kontrolę korka zbiornika z płynem chłodzącym (może układ chłodzenia nie utrzymuje nadciśnienia) oraz rzeczywiście pompy cieczy chłodzącej.

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 09, 2006 12:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
leopold pisze:
ponieważ optymalna sprawność silnika osiągana jest przy temp. około 90 stopni.

Dodajmy jeszcze, że 90st to jest gdzieś pomiędzy 80 a kreską, która określa 100st.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 10, 2006 2:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
a ja mam takie małe pytanko w tym temacie, bo mam podobny problem z temperatura, ale u mnie o dziwo w najwieksze upały temepratura jest ok temperatura skacze jak się zrobi troszke chłodno tz. Jak jest ciepło to ciagle naparza mi wentylator od klimy z przodu chłodnicy (nawet jak wyłączę klimę) a jak jest chłodniej silnik się nagrzewa do 100 stopni i wentylator od klimy się nie załączy nieważne czy jest włączona klima czy nie, pewnie coś jest skopane ale nie wiem co moze jakiś czujnik ? Wiecie co to może być ?

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 10, 2006 2:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Może być, że np. chłodnica trochę zamulona, a poza tym wszystko dobrze.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl