MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 3:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn mar 07, 2005 8:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
georem pisze:
Te silniki pracują pięknie, niepowtarzalny dźwiek szczególnie wersji z gaźnikiem.

Zgadza sie, brzmi bardzo ladnie [ok]

Cytuj:
REMONT taki pobierzny tzn głowica, pierścienie, panewki to może 3kpln nie starczyć (oczywiście zależy od jakości części), ale tak naprawdę żeby to zrobić naprawde dobrze to 5-6kpln wyjdzie, wtedy mechanik da Ci gwarancję.

Niejaki szdowk wydal na remont M110 ponad 10k zl [zlosnik]
Jesli czesci mialyby byc nowe, z logiem MB, to sorry - 5-6k zl na porzadna kapitalke nie wystarczy..

Do w126 mozna zamiast takiego M110 zaladowac M103 3.0, silnik nie gorszy od starszego brata.. [ok]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 07, 2005 9:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Chlopaki jestem w szoku :) chyba czasami trzeba cos dobitnie powiedziec od razu jest efekt:)
Dziekuje za wszystkie opinie o to mi chodzilo:D po powrocie do domu najleszym samochodem na swiecie czyli sluzbowym...wsiadlem do mieczyslawa...odpalilem ... przelaczylem na gaz i ........ trach... cos strzelilo po czym zgaslo.... na bezynce nie trzymalo wolnych obrotow i gaslo ... skonczylo sie na odlczeniu calkowicie gazu i teraz mam auto bez LPG na jaaaakis czas....
od razu zaowazylem roznice w jezdzie i we wskazaniach cisnienia na wolnych obrotach jest na 2 i po dodaniu gazu od razu startuje na trojeczke...poza tym auto jakos jest zywsze ....a w sumie wyciagnieta zostala tylko ta wstawka w filtrze powietrza do gazu ( wyrarzam sie nie fachowo bo jeszcze nie wczytalem sie w instrukcje hihih) i naprawiony zostal ten element z membramom i przewodzikiem cisnieniowym pod filtrem pow. bo go delikatnie ,,rozerwalo,,....
Nie zwrocilem uwagi jakie sa obroty przy tej ,,2,, ale zaraz bede jechal to zagladne...
Olej dopiero mam zamiar zmienic ale jeszcze sie bede was dopytywal dokladnie jaki bylby najlepszy... i czy np ma sens krecenie swiec trzylelektrodowych?? poki co auto idzie do garazu i bedzie dopracowywany wewnatrz przez niejakiego Dobrzana speca od grzebania sie w roznych pierdulkach do ktorych ja nie mam cierpliwosci :)
pozdrawiam i bardzo dziekuje za pomoc :) [oczko]

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 08, 2005 9:12 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Witam ponowni
Auto na obecna chwile na wolnych obrotach spda ciut pod 2 przy obrotach ok 1000 troszke wiecej( nie ma dokladnej podzialki na obrotomierzu) zeby doszlo do 3 obroty musza byc ok 3000 sprawdzalem na rozgrzanym silniku. Wiem ze nie mam jeszcze stanu oleju tak jak powinno ty byc tazke moze to sie jeszcze poprawi.... teraz sprawdze ja bedzie z wciaganiem oleju i moze podjade gdzies do zmierzenia kompresji.....:)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 09, 2005 3:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
no i cos sie ....,,zesralo,, rozpedza sie dobrze....temp w porzadku ....pojezdze troche i....gasnie przy zatrzymywaniu na wolnych obrotach i nie chce odpalic....poczekam chwile (ok 5 min) znowu odpale jezdzi itd i znowu za jakis czas przy zatrzymywaniu obroty spadaj cisnienie prawie do 0 i gasnie :( auto przy tym wszystkim rozpedza sie dobrze i bez deptania na max predkosci tez dosyc konkretne uzyskuje( 180-190km/h dalej nie sprawdzalem...) tazke nie wiem juz co jest...tak sie pocieszam bo naprawde nie chcialbym robic teraz kapitalki silnika :( moze mieliscie jakies takie przypadki....bo boje sie jechac do mechanika :( i uslyszec ze jest kicha z motorem :cry: a tak mi sie fajnie nim jezdzi :(

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 09, 2005 4:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Miałem taki objaw kiedyś, że auto podczas zatrzymywania sie gasło, uszkodzony był termostat powietrza w układzie dototowym który jest odpowiedzialny za spadanie obrotów.

Druga sprawa, że piszesz o jakimś strzale mogło coś spaść i wtedy jest problem z wolnymi obrotami

Kolego podjedz do warsztatu a nie zalewasz sie łzami , że masz motor do remontu . Jak masz tak podchodzic to nie jeździj używanym(starszym) autem tylko kup cos nowego [szalone]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 09, 2005 6:31 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2204
georem pisze:
(...) 300kkm to jeszcze nie tak dużo na te silniki, dbane i regularnie przegladane mogą więcej zrobić (...)


Ojciec miał coś ponad 250 000 km zrobione (tyle, że w SELu) i już drugi silnik zarzynał (przywieziony z D po całkowitej kapitalce, z kwitami itd) [zlosnik]. Pierwszy padł jakieś sto tysięcy wcześniej [hehe]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 09, 2005 6:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
wojz pisze:
georem pisze:
(...) 300kkm to jeszcze nie tak dużo na te silniki, dbane i regularnie przegladane mogą więcej zrobić (...)


Ojciec miał coś ponad 250 000 km zrobione (tyle, że w SELu) i już drugi silnik zarzynał (przywieziony z D po całkowitej kapitalce, z kwitami itd) [zlosnik]. Pierwszy padł jakieś sto tysięcy wcześniej [hehe]


Aby w 150kkm M110-tke zachetać to trzeba miec bradzo cieżka noge i chyba bez oleju jeździć [szalone]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 09, 2005 7:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
hihi nie zalewam sie lzami :) tak to jakos wyszlo jak pisalem ... autka nigdy w zyciu nie zamienil bym na zadne nowe nie ma o tym mowy to jest samochodzik o ktorym marzylem i w sumie wsrod nowych mercedesow nie ma takiego ktory by mi sie podobal tak jak ten :D innego nie chce...tylko odzywczailem sie od czegos takiego jak awaria na drodze i z czasem pewnie i tak zrobie konkretny remon tego auta ale na dzien dzisiejszy chcialbym nim troszke pojezdzic bez awarii i wiekszych remontow bo musze pieniazki na co innego przeznaczyc. :) zmierzylismy kompresje i jest w granicach 10,5 czyli jeszcze tragedii nie ma :) .... a reszta wyjdzie w praniu :) poki co nie bede was meczyl uzalaniem sie i dam sobie na luz jak beda jakies wieksze zmiany napisze :) dzieki za pomoc i podrawiam

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 09, 2005 7:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Jeżeli ci gaśnie na wolnych to podczas tego wystrzału który Miałeś mogła Ci spaść któryś przewód od podciśnienia także warto się przyjrzeć czy któryś nie jest poluzowany i nie wisi i na benzynie właśnie może gasnąć na wolnych a na gazie w ogóle się w zasadzie nie będzie dało jechać bo będzie strzelał. Jeszcze możesz sprawdzić gumę która znajduje się pomiędzy przepływomierzem powietrza bo niekiedy nie widać a może być pęknięta i wtedy zaczyna ciągnąć dzikie powietrze i też mogą być kłopoty z obrotami i z jazdą na gazie nie przejmuj się na pewno będzie dobrze pozdro art.[/list]

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 09, 2005 7:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
kruszyn pisze:
no i cos sie ....,,zesralo, rozpedza sie dobrze....temp w porzadku ....pojezdze troche i....gasnie przy zatrzymywaniu na wolnych obrotach i nie chce odpalic....poczekam chwile (ok 5 min) znowu odpale jezdzi itd i znowu za jakis czas przy zatrzymywaniu obroty spadaj cisnienie prawie do 0 i gasnie :( auto przy tym wszystkim rozpedza sie dobrze i bez deptania na max predkosci tez dosyc konkretne uzyskuje( 180-190km/h dalej nie sprawdzalem...) tazke nie wiem juz co jest...tak sie pocieszam bo naprawde nie chcialbym robic teraz kapitalki silnika :( moze mieliscie jakies takie przypadki....bo boje sie jechac do mechanika :( i uslyszec ze jest kicha z motorem :cry: a tak mi sie fajnie nim jezdzi :(


Miałem identyczne objawy, w tym silniku jest kilka regulatorów, trzeba by sie im przyglądnąć, nie remontuj silnika od razu bo osiwiejesz tak jak ja. [zlosnik]. Nie dowiedziałem sie co było przyczyną tego gaśnięcia bo mechanik który dorwał moje auto popaprał tak sprawę, że ............. [szalone] .......... Trzeba by sprawdzić te regulatory które reagują na temperaturę, któryś może się nie otwierać/domykać po osiągnięciu pewnej temperatury i stąd takie zachowanie. Czeka Cię troszkę zabawy. Sprawdź też czy nie bierze lewego powietrza, najlepiej zasłoń wlot do filtra powietrza, powinien zgasnąć, jeżeli nie to ciągnie sobie gdzieś lewe.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 09, 2005 7:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
A co do zarzynania m110 czy jakiegokolwiek innego silnika to dla chcącego nie ma nic trudnego jak się jeżdżi bez oleju i non stop przekracza się dozwolone obroty to każdy silnik tego nie wytrzyma (pomijając fakt że jeden szybciej się skończy a inny pochodzi trochę dłużej ale to ni o to przecież chodzi) Wbrew powszechnej opinii ja akurat miałem do czynienia z 5 m110 i był[list=]z nimi dużo mniej kłpotów niż z nowszymi m103.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 09, 2005 8:01 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2204
AMG pisze:
wojz pisze:
georem pisze:
(...) 300kkm to jeszcze nie tak dużo na te silniki, dbane i regularnie przegladane mogą więcej zrobić (...)


Ojciec miał coś ponad 250 000 km zrobione (tyle, że w SELu) i już drugi silnik zarzynał (przywieziony z D po całkowitej kapitalce, z kwitami itd) [zlosnik]. Pierwszy padł jakieś sto tysięcy wcześniej [hehe]


Aby w 150kkm M110-tke zachetać to trzeba miec bradzo cieżka noge i chyba bez oleju jeździć [szalone]


Nie wiem jak był traktowany pierwszy silnik, bo ojciec kupił już z nowym ale sądzę że katowany. Ogólnie niefajne auto z niego było [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 10, 2005 10:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
art pisze:
Jeżeli ci gaśnie na wolnych to podczas tego wystrzału który Miałeś mogła Ci spaść któryś przewód od podciśnienia także warto się przyjrzeć czy któryś nie jest poluzowany i nie wisi i na benzynie właśnie może gasnąć na wolnych a na gazie w ogóle się w zasadzie nie będzie dało jechać bo będzie strzelał. Jeszcze możesz sprawdzić gumę która znajduje się pomiędzy przepływomierzem powietrza bo niekiedy nie widać a może być pęknięta i wtedy zaczyna ciągnąć dzikie powietrze i też mogą być kłopoty z obrotami i z jazdą na gazie nie przejmuj się na pewno będzie dobrze pozdro art.[/list]


Pod filtrem powietrza na gumowej odmie jest taki jakby zawor cisnieniowy z membrama w srodku, od niego wychodzi wezyk cisnieniowy i to wlasnie rozerwalo przy wystrzale gazu.... jakos to posklejalismy i obudowa jest szczelna ale ta guma w srodku nadal jest rozerwana.....( Dobrzan jak to wymontuje to poda numer tego wynalazku moze ktos z was posiada cos takiego na stanie zbedne.... :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 10, 2005 11:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
georem pisze:

Miałem identyczne objawy, w tym silniku jest kilka regulatorów, trzeba by sie im przyglądnąć, nie remontuj silnika od razu bo osiwiejesz tak jak ja. [zlosnik]. Nie dowiedziałem sie co było przyczyną tego gaśnięcia bo mechanik który dorwał moje auto popaprał tak sprawę, że ............. [szalone] .......... Trzeba by sprawdzić te regulatory które reagują na temperaturę, któryś może się nie otwierać/domykać po osiągnięciu pewnej temperatury i stąd takie zachowanie. Czeka Cię troszkę zabawy. Sprawdź też czy nie bierze lewego powietrza, najlepiej zasłoń wlot do filtra powietrza, powinien zgasnąć, jeżeli nie to ciągnie sobie gdzieś lewe.


otoz sprawa sie ma tak ze faktycznie jak to opisywane bylo, po wystrzale szlag trafil te podcisnieniowa puszkę ktora dostala juz chyba kilka razy wczesniej bo juz przed nami byla klejona.... co do gasniecia na wolnych to po prostu "wypadnieta" rurka podcisnienia i ogolny balagan ze szczelnoscia na przeplywomierzu (parownik od gazu luzny zalozony na ...... silikon .. skutecznie zostalo to juz usuniete i narazie gazu w tym aucie nie ma. Odnosnie podcisnien tak jak Georem napisales.. masz calkowita racje w tej kwestii coby posprawdzac te wszystkie regulatory termiczne.. otoz jest tak ze do jednego z nich w ogole nie dochodzi rurka z podcisnieniem... po prostu jej nie ma.. zostal sie tylko gumowy krociec.. na przekroju silnika w katalogu mniej wiecej widac co i jak ale bardziej mniej niz wiecej wiec pykne fotke i wyjasnie o co chodzi bo nie jestem na 100% pewny gdzie to ma byc podlaczone a gdybania nie lubie. Jesli chodzi o spadanie z obrotow to juz nie gasnie... Jest za to inny problem.. auto po jezdzie zaraz po zgaszeniu nie chce zapalic.... trzeba odczekac z 5 minut i dopiero wtedy zapali ... moze ktos spotkal sie z takim czyms i wie co moze byc przyczyna??? dzieki za wszelkie wskazowki

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 10, 2005 11:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Zrobilem skana przekroju silnika z katalogu na ktorym to widac w miarę owe urzadzenie oznaczone przeze mnie cyfrą "3" do ktorego wlasnie widoczna na zdjeciu rurka podcisnieniowa zniknęła:)) nie wiem tez do czego sluzy urzadzenie oznaczone cyfrą "2" i na to mi wyglada ze do tego podlaczone jest podcisnienie z miejsca oznaczonego cyfra "1" na tym "2" jest trojnik i od niego wychdzi rurka na "3" ale nie widac tego za dobrze a nie wiem czy tak ma byc... bede wdzieczny za info na ten temat.

Obrazek

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl