MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 4:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 11:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
misiek pisze:
JareG, JareG, kiedy Ty dorosniesz? [zlosnik]


W przyszłym roku! [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 16, 2004 12:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
georem pisze:
Z tego co ja wiem to 560 ma "krótsze" biegi niż 500 i

A mnie sie wydawalo, ze jest odwrotnie [hehe]

Cytuj:
szybszy Twój od normalnej 560 to byłbym zdumiony.

Pozostaje sprobowac [zlosnik]

Cytuj:
A co do spalania to może właśnie dlatego Twój pali jak 500 bo masz oprócz silnika wszystko z owej 500. Byłoby to logiczne, szczególnie że masz ogranicznik prędkości na 100km/h założony [zlosnik]
[cool]

Ja nie mam zadnych ogranicznikow/ograniczen* [zlosnik]
A gdyby elektronika** miala jakis wiekszy wplyw na spalanie (pod katem porownania 500 vs 560) to na zdrowy rozum nie moglbym byc szybszy od 500ki, bo dostawalbym taka sama dawke paliwa [hehe]
I dupa, pojemnosc by tu niewiele dala.
PS. Oba auta nie maja katalizatorow, a na dodatek - przynajmniej wg dowodow rej - SEC jest ciezszy od SE
OT: Pisalem o tym ze mam 560 w budzie od 500 dlatego, zeby udowodnic, iz to dziala - ze nie jest np. tak, iz 560 nie pojedzie na module zapl. od 500ki [zlosnik] U mnie jezdzi.

A poza tym, i tak jestem na 100% pewny ze cena 560 to wynik posuniec marketingowych, a nie jakiejs tam kolosalnej roznicy miedzy silnikami.

* LPG nie zalozylem.. [zlosnik]
** to jest M117, a nie M119

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 16, 2004 1:00 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
misiek pisze:
JareG pisze:
* on wystartowal szybciej - ja musze uwazac bo nie mam ASD/ASR - a mimo to na krotkim dystansie mialem moje pol auta przed nim [ok]


JareG, JareG, kiedy Ty dorosniesz? [zlosnik]

Ja sie nie prosilem o ten challenge.. [hehe]
.. i to ja pierwszy odpuscilem (i szybko), bo droga byla waska [zlosnik]

No i nie mow, zes taki powolny [hehe]

OT: Nie tak dawno jezdzilem z Sebaa po 3Miescie (SECem oczywiscie), i mielismy dosc ostre spotkanie z jakims dupkiem w plastyku, co se wyjechal mi przed maske - a ja akurat zwijalem sie ze swiatel, i to szybko [hehe] Niewiele brakowalo, zeby zaliczyl krawezniki [zlosnik].. ale do rzeczy: Sebaa powiedzial cos takiego: "O! Widze, ze masz to samo, co ja i Voitass - w obcym miescie lubisz poszalec" [cool]
Jest tak, czy nie jest? [hehe]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 16, 2004 8:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
JareG pisze:
georem pisze:
Z tego co ja wiem to 560 ma "krótsze" biegi niż 500 i

A mnie sie wydawalo, ze jest odwrotnie [hehe]


To prosze porównaj

licznik 500
Obrazek

i licznik 560
Obrazek

Ja bym powiedział że różnica kolosalna w przełożeniach.
JareG pisze:
georem pisze:
Cytuj:
szybszy Twój od normalnej 560 to byłbym zdumiony.

Pozostaje sprobowac [zlosnik]


[ok]

JareG pisze:
Ja nie mam zadnych ogranicznikow/ograniczen* [zlosnik]
A gdyby elektronika** miala jakis wiekszy wplyw na spalanie (pod katem porownania 500 vs 560) to na zdrowy rozum nie moglbym byc szybszy od 500ki, bo dostawalbym taka sama dawke paliwa [hehe]
I dupa, pojemnosc by tu niewiele dala.


Z ogranicznikiem oczywiście żartowałem, o elektronice to nawet nie chce mi się wspominać, wprowadzasz ludzi w BŁĄD, KOLOSALNA RÓŻNICA jest w elektronice między moim SEC z ASR, a Twoim SEC bez ASR, a nie napisałem, że to ona ma wpływ na spalanie, tylko charakterystyka przełożeń ma taki wpływ (patrz liczniki)! Zaręczam, że moje auto na sterowniku zapłonu z 500/420 by za dobrze nie jeździło. Właśnie 420/500 mogą się wymieniać tymi rzeczami a z 560 NIE!

JareG pisze:
A poza tym, i tak jestem na 100% pewny ze cena 560 to wynik posuniec marketingowych, a nie jakiejs tam kolosalnej roznicy miedzy silnikami.


Jarek cały układ napędowy mamy inny! Począwszy od silnika, poprzez elektronikę nim sterującą, skrzynię biegów i most! :o
Cieszę się że Twoje auto jeździ, jednak rozwiązania w Twoim się troszeczkę różnią od tych w moim. Takie są fakty a nie "moim zdaniem".

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 16, 2004 9:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
georem pisze:
JareG pisze:
georem pisze:
Z tego co ja wiem to 560 ma "krótsze" biegi niż 500 i

A mnie sie wydawalo, ze jest odwrotnie [hehe]


To prosze porównaj

Przeciez napisalem, ze mi sie wydawalo* [hehe]
BTW: Musze se taki licznik od 560 wykombinowac..

JareG pisze:
georem pisze:
Cytuj:
szybszy Twój od normalnej 560 to byłbym zdumiony.

Pozostaje sprobowac [zlosnik]


[ok]

JareG pisze:
Ja nie mam zadnych ogranicznikow/ograniczen* [zlosnik]


Z ogranicznikiem oczywiście żartowałem, o elektronice to nawet nie chce mi się wspominać, wprowadzasz ludzi w BŁĄD, KOLOSALNA RÓŻNICA jest w elektronice między moim SEC z ASR, a Twoim SEC bez ASR,

A myslisz, ze nie bylo 560 bez ASR..? Rozmawialismy o silniku i jego elektronice, a nie o calej reszcie..

georem pisze:
a nie napisałem, że to ona ma wpływ na spalanie, tylko charakterystyka przełożeń ma taki wpływ (patrz liczniki)! Zaręczam, że

Remik, a powiedz mi czy zawsze jezdzisz z kickdownem..? To tak a propos spalania i przelozen [zlosnik]

georem pisze:
moje auto na sterowniku zapłonu z 500/420 by za dobrze nie jeździło. Właśnie 420/500 mogą się wymieniać tymi rzeczami a z 560 NIE!

Moment, zeby wsio bylo jasne:
1. Mam 560 (rozbieralem, to wiem)
2. Jezdzi na module zapl. od 500, i jezdzi dobrze.
3. Pominawszy ASR/ASD, to cos jeszcze jest innego (miedzy 500 a 560) w elektronice..? [hehe]

georem pisze:
JareG pisze:
A poza tym, i tak jestem na 100% pewny ze cena 560 to wynik posuniec marketingowych, a nie jakiejs tam kolosalnej roznicy miedzy silnikami.


Jarek cały układ napędowy mamy inny! Począwszy od silnika, poprzez elektronikę nim sterującą, skrzynię biegów i most! :o
Cieszę się że Twoje auto jeździ, jednak rozwiązania w Twoim się troszeczkę różnią od tych w moim. Takie są fakty a nie "moim zdaniem".

To napisz, ze masz czesci z tytanu, wtedy mozna twierdzic, ze cena 560 jest adekwatna do tego, co w niej siedzi.
Fakty sa takie, ze 560 to topowe auto luksusowe, a za to sie placi.. za inna jedna cyferke na klapie [zlosnik] Czysty marketing, skierowany do snobow [hehe]
Natomiast osiagi silnika (czy sam silnik) nie maja bezposredniego przelozenia na cene, jesli w ogole jakies takie przelozenie jest (w tym przypadku) [hehe]

OT: Sprawdzilem te amory do w126. Maja zupelnie inny nr katalogowy, i inna cene - na przod 230 zl, na tyl 280 zl szt. (tu sie zdziwilem, na ogol te przednie sa drozsze..). Sachs. Fizycznie maja identyczne wymiary z tymi dla w123

* musze sprawdzic, przy jakiej predkosci u mnie nastepuje redukcja biegu..

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 16, 2004 10:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
co prawda nie mam SECa, ale pod koniec produkcji skrzynie były te same

500:

Gear transmission I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
Differential ratio 2,24

560:


Gear transmission I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
Differential ratio 2,65

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 16, 2004 10:24 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Racja jest taka że przez ok. 10 lat produkcji conieco się zmieniało i obaj z Jarkiem w zasadzie rozmawiamy o dwóch różnych autach i to nadwoziowo jak i mechanicznie, no silnik mamy chyba taki sam.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 16, 2004 11:02 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
georem pisze:
Racja jest taka że przez ok. 10 lat produkcji conieco się zmieniało i obaj z Jarkiem w zasadzie rozmawiamy o dwóch różnych autach i to nadwoziowo jak i mechanicznie, no silnik mamy chyba taki sam.

[hehe][ok]
Jak ustalilismy, glowny problem (=glowna roznica) to ASR - i jesli jest takowy na pokladzie, to faktycznie elektronika moze sie roznic.
Natomiast - przynajmniej w moim konkretnym wypadku - silnik 560 chodzi na module od 500ki, silnik jest '89, modul (i reszta elektroniki) '88, i calosc dziala. Wiec sa duze szanse, ze u innych tez tak moze byc - jesli nie ma ASR.
Co do spalania 500 vs 560 - ustalimy empirycznie, jak tylko Remik przyjedzie do Torunia; ja sie kierne do Poznania, bo tam podobniez strasznie sie jezdzi, czyli na obrotach trza [hehe]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl