MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 7:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lut 17, 2006 9:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
michal_5000 pisze:
Znasz wersję Pontiaca Firebird'a III generacji z silnikiem R4? [zlosnikz]

Ta, najchudsza wersja silnikowa w jakiej kiedykolwiek występowało F-body, całe 3 lata produkcji czegoś co ledwo ruszało z miejsca. Niemniej jednak całe 88 koni SAE.


michal_5000 pisze:
Oczywiście nie wspominam o typowych małych autach miejskich jak amerykański Ford Escort, Ford Tempo, Ford Festiva, Mercury Tracer, Chevrolet Cavalier, Pontiac Sunbird, Dodge Colt, Plymouth Sundace, itp... ;)

W tych autach jest tyle amerykańskiej myśli technicznej co w Skodzie Octavii [tej z lat '90] jest technologii czeskiej :> Lata 80 to w USA był trudny czas ratowania miejsc pracy w Detroit które wymagało porządnego podniesienia jakości i atrakcyjności produkowanych tam samochodów. A recepta była prosta, amerykański samochód jest tak dobry jak duży jest odsetek japońskich części w nim zawarty.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 2:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Popey pisze:
Ale obraz jakis nie zamazany na poboczu, moze na lawecie jechałeś ? [zlosnik]


Ja zawsze robię takie zdjęcia jak mam jedno koło na lewarku. [zlosnik] [smiech] [zlosnik]

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 3:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Popey pisze:
moze na lawecie jechałeś ?

Mnie bardziej zastanawiają te obroty, przeca Maluch nie 560 a 300 SE.

TrickyKid pisze:
Vmax jest tam, gdzie na ostatnim biegu krzywa mocy
przecina się z krzywą oporów.

Czyli powninna być poniżej punktu max mocy, bo opory rosną najmarniej w kwadracie . Hmmm.....

Może skoro max moc to i Vmax jest przekłamywana?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 4:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Wookee pisze:
Mnie bardziej zastanawiają te obroty, przeca Maluch nie 560 a 300 SE.



Dobrze kombinujesz. Tylko, Maluch jest na patyku. To duża różnica.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 10:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Witam, ja w moim 123 230 e mierzylem moc na hamowni na Politechnice Białostockiej, i mi wyszło na benzynie 116 koników i 200 nm momentu z zamontowanym mikserem(moocno dławi silnik wiec go wyjąłem obecie, bo jazda na lpg przestała byc juz opłacalna), bez miksera nie mierzylem ale to tylko kwestia czasu :), i jeszcze troszke podreguluje.
Trzeba tez sprawdzic według jakiej normy jest podana moc,
Moc maksymalna bedzie tylko osiągnieta jesli silnik bedzie prawidłowo dotarty i wyregulowany +5%odchyłek
Na wykresie z hamowni jest podana moc silnika, i moc na kołach oraz straty w napedzie.
PS. Ktos pisał ze auto z mniejszą mocą bez problemu przeganie niby mocniejsze. Wielkoscią fizyczną jaką sie mierzy na hamowni jest moment obrotowy, a moc wylicza przemnazając moment przez obroty (czy jakos tak nie pamietam) dlatego duze silniki maja duzy moment przy małych obrotach wiec po wyliczeniu wychodzi niby mniejsza moc. :-)

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl