MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 12:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gaźnik
Post: pt sty 23, 2004 7:42 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 07, 2004 12:02 am
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Potrzebuję namiar na dobrego gaźnikowca ,w okolicach Warszawy ,który wyreguluje gaźniki w W114 .Rano przy obecnych temperaturach mam spory kłopot z odpaleniem .Kręcę ,kręcę ,kręcę ,aż w końcu załapie .Znów załapie ,jeszcze raz i jeszcze i tak ok 20 razy ,aż w końcu załapie i nie gaśnie .A może jakaś rada ?
Oczywiście mam W114 ,2800ccm b+g ,na dwóch gaźnikach .
Ps .A może to ssanie ?

_________________
W115 ,123 , W114 , a teraz plany ...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 23, 2004 11:01 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Możesz spróbować gaźnikowca na Szarych Szeregów. Ale nie liczyłbym na zbyt wiele, w 30+ letnim samochodzie z gaźnikiem, przy temp. do (-10) stopni po prostu muszą być problemy z uruchomieniem silnika. Powodzenia!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł: gaźnik
Post: pt sty 23, 2004 11:41 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 07, 2004 12:02 am
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Mało optymistyczna odpowiedź od PK2 ,niemniej dzięki .
Ps .Problem pojawił się po samodzielnym ,,ustawieniu" obu gaźników .Przedtem odpalał bez problemu ,zarówno na benzynie jak i na LPG ,tylko trząsł niemiłosiernie .Teraz nie trzęsie ... [zlosnikz]

_________________
W115 ,123 , W114 , a teraz plany ...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 23, 2004 11:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 03, 2001 2:00 am
Posty: 133
Lokalizacja: Ciechanów
PK2 pisze:
Mo¿esz spróbowaæ ga¼nikowca na Szarych Szeregów. Ale nie liczy³bym na zbyt wiele, w 30+ letnim samochodzie z ga¼nikiem, przy temp. do (-10) stopni po prostu musz± byæ problemy z uruchomieniem silnika. Powodzenia!


Hej,

to w cale nie jest tak, ze 30+ gaznikowiec ma problemy z odpaleniem w niskiej temperaturze!!!
W kwestii gaźników silnika M130 polecam artykuł w jednym z jesiennych Oldtimermarkt und Praxis ( w razie czego sluze kopia)
Jesli gazniki te nie byly przez te 30+ lat serwisowane to prawie na pewno nalezy:

rozebrac i dokladnie uczyscic (prawdopodobnie jest tam duzo syfu)
wymienic wszystkie uszczelnienia i przepony
wyregulowac i zsynchronizowac

Pozdrawiam

_________________
W114 250 2,8 '73
w124 250TD '95
w124 200D'90


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 23, 2004 12:56 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
A dobry przeplywomierz, niezbedny do synchronizacji dobrze kosztuje...
O tych gaznikach chyba tez jest artykul chyba na McQzowej stronie, tyle ze po obcemu. Angielsku?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 23, 2004 4:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Spróbój TU:
Leszek Borowski
Piastów ul Krasińskiego 28
tel 7237429
Może być ciężko ze zrobieniem tego w tempie ekspresowym, ale myśle że warto.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 24, 2004 12:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
PK2 pisze:
Możesz spróbować gaźnikowca na Szarych Szeregów. Ale nie liczyłbym na zbyt wiele, w 30+ letnim samochodzie z gaźnikiem, przy temp. do (-10) stopni po prostu muszą być problemy z uruchomieniem silnika. Powodzenia!


PK2, nie do konca to, co napisales, jest prawda.
30+ letni MB, stojacy w garazu w temperaturze spadajacej czesto do -5'C (wewnatrz), nie odpalany przez ponad miesiac, potrafi zapalic za pierwszym razem bez dluzszego krecenia. Wiem z autopsji.
Z reszta to samo tyczy sie Warszawy'64, ktora odpalana jest moze ze trzy razy do doku. Również z autopsji.
Grunt to sprawny osprzet, prawidlowo ustawiony gaznik no i dobry akumulator.

Pozdrawiam

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 24, 2004 9:23 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście, że dokonałem uogólnienia i są wyjątki. Natomiast musimy pamiętać o tym, że te egzemplarze, które dziś odpalają od pierwszego przekręcenia kluczykiem, to jakiś znikomy ułamek procenta wszystkich samochodów wyprodukowanych 30 lat temu. Z takich, czy innych powodów ta ogromna większość się po prostu "zużyła". Jak słusznie zauważyłeś, istotny jest też stan innych podzespołów samochodu, nie tylko regulacja gaźnika. Mój samochód, zimujący w garażu +18 - +20 stopni, odpalany gdzieś co 2 czy 3 tygodnie, też wymaga po takim postoju kilku dłuższych prób zanim w końcu odpali. Byłem u 2 guru od gaźników i nic (na marginesie, obaj guru doszli do całkowicie odmiennych konkluzji :-)). Czytam forum amerykańskie, gdzie użytkownicy opisują swoje zmagania z Solexem 4A1 (a przecież USA jest krajem, gdzie pewnie trafiła większość 280/280C) i z tych opisów zdaje się wynikać obraz, że akurat ten gaźnik w tych modelach nie był do końca udanym rozwiązaniem i jest/był znany z notorycznych problemów z odpalaniem na zimno.

No, ale odbiegłem od tematu, bo przecież autor postu poruszał sprawę innego gaźnika :-). Kolego B-z-y-k, jak trafisz na kogoś, kto Ci zapalanie ustawi na "pierwszy strzał", to koniecznie daj znać! :-)

Pozdrawiam!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł: gaźnik
Post: sob sty 24, 2004 11:48 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 07, 2004 12:02 am
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Na pewno wina leży m.in w zgraniu obu gaźników ,ale zastanawiam się czy ssanie prawidłowo mi działa ? Poza tym dostrzegłem niewielki wyciek paliwa ,z nieszczelnego przewodu ,tego ,który bezpośrednio dochodzi do gaźnika .
I jak to jest z włączeniem ssania ? Naciska się raz pedał gazu ? Bo u mnie po naciśnięciu raz czy kilka razy ,motor zaskakuje na 2-4 sekundy i gaśnie .I jak juz pisałem tak kilkanaście razy .

_________________
W115 ,123 , W114 , a teraz plany ...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 24, 2004 9:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
PK2 pisze:
Oczywiście, że dokonałem uogólnienia i są wyjątki. Natomiast musimy pamiętać o tym, że te egzemplarze, które dziś odpalają od pierwszego przekręcenia kluczykiem, to jakiś znikomy ułamek procenta wszystkich samochodów wyprodukowanych 30 lat temu.


Moze i znikomy ulamek calosci produkcji. Jednak uwazam, ze jesli auto przetrwalo te 30+ lat i jest utrzymywane w stanie nienagannym, nie wrasta gdzies w trawe czy siano, to powinno zapalac bez problemow.

PK2 pisze:
Z takich, czy innych powodów ta ogromna większość się po prostu "zużyła".


Dlatego czesci mechaniczne (z reszta nie tylko mechaniczne) najbardziej narazone na zuzycie nalezy wymieniac. Nie wyobrazam sobie, by samochod przez 30+ lat jezdzil na jednych oponach, jednym akumulatorze, swiecach, rozdzielaczu, paskach, przewodach WN i wielu wielu innych...

PK2 pisze:
Jak słusznie zauważyłeś, istotny jest też stan innych podzespołów samochodu, nie tylko regulacja gaźnika. Mój samochód, zimujący w garażu +18 - +20 stopni, odpalany gdzieś co 2 czy 3 tygodnie, też wymaga po takim postoju kilku dłuższych prób zanim w końcu odpali.


Przechowywany w takiej temperaturze nie powinien miec w ogole problemow z rozruchem. Albo gaznik do czyszczenia i regulacji, albo problem w paliwie, ktore po dluzszym czasie postoju splywa z przewodow. Wtedy rzeczywiscie moze byc koniecznosc dluzszego krecenia prze pierwszym rozruchu. Polecam zalozenie zaworka zwrotnego.

PK2 pisze:
Byłem u 2 guru od gaźników i nic (na marginesie, obaj guru doszli do całkowicie odmiennych konkluzji :-)). Czytam forum amerykańskie, gdzie użytkownicy opisują swoje zmagania z Solexem 4A1 (a przecież USA jest krajem, gdzie pewnie trafiła większość 280/280C) i z tych opisów zdaje się wynikać obraz, że akurat ten gaźnik w tych modelach nie był do końca udanym rozwiązaniem i jest/był znany z notorycznych problemów z odpalaniem na zimno.


Teorii o nieudanej konstrukcji tego gaznika (Solex 4A1) czy jego problemow z rozruchem w nizszych temperaturach otoczenia nie popieram. Raczej stawiam na problematyczne strojenie gaznika (de facto dwoch gaznikow w jednym korpusie - przyznam, ze trudno jest skoordynowac prace). Ale nie jest to rzecz niewykonalna, mozna trafic na dobrego fachowca, ktory sobie z tym poradzi, tu podziekowania dla tego, ktory mnie nauczyl tej magii [zlosnik]
Niestety starych fachowcow od gaznikow jest coraz mniej, a mlodzi nie maja czasem nawet pojecia jak wyglada gaznik, wiedza tylko gdzie w danym modelu umieszczone jest gniazdo serwisowe [zlosnik]

Pozdrawiam

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2004 3:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
misiek pisze:
Albo gaznik do czyszczenia i regulacji, albo problem w paliwie, ktore po dluzszym czasie postoju splywa z przewodow. Wtedy rzeczywiscie moze byc koniecznosc dluzszego krecenia prze pierwszym rozruchu. Polecam zalozenie zaworka zwrotnego.


No właśnie czasem mam ten problem. Masz może zamontowany taki zaworek?

misiek pisze:
Teorii o nieudanej konstrukcji tego gaznika (Solex 4A1) czy jego problemow z rozruchem w nizszych temperaturach otoczenia nie popieram. Raczej stawiam na problematyczne strojenie gaznika (de facto dwoch gaznikow w jednym korpusie - przyznam, ze trudno jest skoordynowac prace). Ale nie jest to rzecz niewykonalna, mozna trafic na dobrego fachowca, ktory sobie z tym poradzi, tu podziekowania dla tego, ktory mnie nauczyl tej magii [zlosnik]


Zgadzam się [ok] .

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 3:25 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Sebaa pisze:
misiek pisze:
Albo gaznik do czyszczenia i regulacji, albo problem w paliwie, ktore po dluzszym czasie postoju splywa z przewodow. Wtedy rzeczywiscie moze byc koniecznosc dluzszego krecenia prze pierwszym rozruchu. Polecam zalozenie zaworka zwrotnego.


No właśnie czasem mam ten problem. Masz może zamontowany taki zaworek?


Kupowalem w dawnym polmozbycie w oliwie (p.Radecka, al.Grunwaldzka 491), przejezdzajac zapytam czy takowy posiadaja.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 7:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Ciekawa koncepcja z tym zaworkiem zwrotnym. Powiedz proszę, gdzie się go instaluje... no i dlaczego Mercedes ich nie zakładał fabrycznie :-)

Dzięki za pomoc!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2004 11:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
misiek pisze:

Kupowalem w dawnym polmozbycie w oliwie (p.Radecka, al.Grunwaldzka 491), przejezdzajac zapytam czy takowy posiadaja.


OK, chyba wiem gdzie, jeśli koszt będzie niski to możesz mi od razu kupić [zlosnik] Odbiorę, jak wreszcie uda się nam zgrać w sprawie zaległej - może w czwartek...
Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl